Zo slecht slapen wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RomY25, 6 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Ons zoontje is nu 5 maanden, vanaf dat hij een paar weken oud is slaapt hij ingebakerd (de inbakerdoek van swaddle me) tot op heden kan hij nog steeds niet zonder slapen, af en toe een hazeslaapje lukt wel maar verder is hij gewoon te druk met bewegen. Sowieso is het slapen een DRAMA! overdag slaapt hij bijna niet, terwijl hij echt supersuper moe is, zodra ik hem in bed leg krijst hij alles aan elkaar, en hoe lang ik hem ook laat huilen het houdt niet op (heb alles al geprobeerd) overigens zodra hij om 8 uur zijn laatste fles heeft gehad kan ik hem zo wegleggen! hij sliep altijd goed door tot een aantal weken, nu vaak 6 a 7 keer wakker op een nacht, met zijn speentje slaapt hij wel direct weer in maar ik moet er toch maar iedere keer uit.. Het is niet dat hij honger heeft, want 's ochtends om 8 uur schreeuwt hij nog steeds niet om eten. Wie herkent dit of wie heeft er tips.. slaaprituelen pas ik ook toe, eigenlijk voor mijn gevoel alles al geprobeerd... Verder is ie echt super lief, begrijp me niet verkeerd maar het lijkt me gewoon fijn (vooral voor hem) dat hij gewoon lekker slaapt en uitgerust is. Alvast bedankt!!

2. leaa

leaa Lid

14 feb 2014
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mijn zoontje was het precies hetzelfde, ook altijd drama met overdag slapen. Ik heb hem toen op vaste tijden op bed gelegd in plaats van wanneer ik zag dat hij moe was en dat werkte goed. Toen hij rond de 5 maanden was werd hij s'nachts ook meerdere keren wakker en als ik hem zijn speentje gaf viel hij ook gewoon weer in slaap. Nu is hij bijna 9 maanden en het is al een stuk minder geworden.

3. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Ik zit ook met hetzelfde probleem. Overdag laat ik haar gewoon in de schommelstoel slapen bij ons. Dutje van 16u soms nog op onze arm, maar vandaag bvb niet.
    En 's nachts moet ik er ook een paar keer uit voor haar tutje, en ze slaapt ook heel onrustig. Ze is nu 4 maanden.

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Leg je hem wel op tijd op bed? Dus niet "te laat" want als hij te moe/overprikkeld is gaat hij niet slapen.
    Ik hield rond die leeftijd ongeveer 1,5 a 2 uur wakker, terug naar bed aan en dat werkte prima.

5. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik laat hem altijd max 1,5 uur wakker en bij het eerste teken van moeheid zelfs al eerder naar bed, maar hij vertikt het gewoon. Is ook geen pijl op te trekken, ene keer slaapt ie zo 3 uur aaneengesloten maar meestal maar 3 kwartier en dan is het klaar!

6. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Bij mijn jongste dochter was het slapen de eerste maanden ook drama. Eerst sliep ze nauwelijks overdag en later waren de nachten ook drama; om het uur er uit voor een speentje.. Of 19u naar bed brengen en dan was je nog 3u bezig om haar in slaap te krijgen en vervolgens s nachts nog zo'n 5 keer er uit voor een speentje.
    Pfff, soms wist ik echt niet meer hoe ik het had en voelde me echt een zombie..
    Maar, plots met 6,5 maand is ons dametje opeens uit zichzelf de nachten door gaan slapen. Ze slaapt nu overdag 2 keer zo'n 1,5/2u. en van 19-7/7.30..
    Hoe het opeens zo gekomen is, geen idee, maar de keren dat wij de afgelopen 5 mnd s nachts ons bed uit moesten zijn op een hand te tellen.. En meestal was er dan ook echt iets aan de hand (neus verstopt oid).
    Dus eigenlijk kan ik je alleen maar als advies geven, dat het vanzelf beter wordt. Hoe moeilijk en zwaar en nu ook is, het wordt beter, echt waar!

7. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    België
    Ik kijk er naar uit ;) De nachten dat ze van 23u tot 5u30 sliep zonder wakker te worden voor het speentje zijn op 1 hand te tellen :D

Deel Deze Pagina