Waterwratjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama van 2 meiden, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft 4 bultjes bij haar oksel. Even op internet gekeken en t lijkt verdacht veel op waterwratjes.
    Las dat t behoorlijk besmettelijk kan zijn en dat t rap kan uitbreiden. Ik heb gelezen over een aantal remedies, maar vond de dingen die ik las niet echt consistent. Waar veel over wordt gesproken is laten uitlepelen (lijkt me nogal heftig) of 'gewoon' niks doen, maar dan kunnen ze wel maanden blijven zitten.

Iemand ervaring en tips?

Ik bel vlg week de dokter ook wel even hierover. Lijkt me zo naar als straks dat mooie lijfje helemaal onder zit....:(

2. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hij in eerste instantie niets gedaan. Ons manneke had er ook paar onder de arm. Volgens CB idd waterwratjes en zouden wel wegtrekken.
    Nou dat duurt LANG!
    Nu sinds een paar dagen smeer ik er Lipikar Baume van La Roche Possay op (creme voor droge huid van mn meiske) En ik moet zeggen, de irritatie trekt weg en de plekjes worden kleiner. Ik hoop dat dit doorzet (en dat t geen stom toeval is..)

3. zohra

zohra Niet meer actief

#3 zohra, 13 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2010
    hoi,

wat mij erg goed heeft geholpen is de wrat insprayen met
    pleisterspray, de wrat kan hierdoor niet ademen en gaat smoren daarna dood :D
    ik had n.l heel veel onder m,n voet maar ze zijn inmiddels allemaal weg en het is een pijnloze behandeling.
    pleisterspray plakt behoorlijk dus na het sprayen wel laten drogen met de arm op een kussen bv.

ik zie dat waterwratjes wel anders zijn dan onder de voet, dus weet niet of het bij waterwratjes ook helpt

4. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    mijn zoon heeft ook waterwratjes gehad. Ze blijven idd maanden zitten en het is belangrijk dat je het vet houdt. Dikke creme (bv sudocrem) dat zorgt er ook voor dat het niet zo jeukt als de wrat gaat wegtrekken.
    Als je de wratten gaat behandelen houd je vaak een litteken. Bij mijn zoon hebben ze idd zeker 4 maanden gezeten maar zijn vanzelf weer weggetrokken

5. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik heb ze zelf vroeger gehad, mijn benen zaten helemaal vol. Ik had er een stuk of 70... en die werd uitgelepeld... Ik was wel al iets ouder, ik denk een jaar of 6 à 8. Behoorlijk pijnlijke ervaring. De jaren erop heb ik er terug gekregen, maar telkens minder. Tegen mijn 12de was ik er vanaf.

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Jesse heeft het ook gehad.. zijn hele buik zat onder en later zijn beentjes ook.. na een maand of 2 was het weg. Wat ik deed was wassen met betadine scrub

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    de dokter lepelt t tegenwoordig gelukkig ook niet meer uit. Het komt bij heel veel kinderen en volwassenen voor (volwassenen met verminderde weerstand)
    Ik heb ze zelf gehad tijdens mn 1rtse zwangerschap en ik vond t vreselijk! Aangezien ze op een niet zichtbare plek zaten heb ik ze aangestipt met betadine. Tandenstoker in de betadine gedoopt en t wratje ingeprikt. Dit zou helpen maar hielp niks!

De arts zei dat waterwratjes wel een jaar kunnen blijven. ALs ze open gaan kunnen ze zich verspreiden. vandaar dan ik wel in de gaten hield of ze open waren of niet. Op een gegeven moment dus zelf opengemaakt.

De tip van de betadinescrub is wel een goeie dat ontsmet ook mochten ze open gaan. Onder de oksel lijkt me dat ook goed te gebruiken

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik heb ook wel eens betadinescrub op de plekken gedaan en een tijdje laten zitten het ging er wel van weg maar de huid werd er enorm droog van dus mee gestopt en gewoon wassen en weer afspoelen

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wij hebben er helemaal niks aan gedaan en uiteindelijk gingen ze vanzelf weer weg, ze zat er helemaal onder hoor... maar op een dag verdwenen ze gewoon weer, heel raar. Het heeft er wel lang gezeten, zeker een aantal maanden....

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn zoon heeft ze een maand of 10 gehad, denk wel eens stuk of 20 op zijn buik en benen. Als ze open zijn dan deed ik er een pleister op met betadine om de besmetting tegen te gaan. Hij kreeg toen een flinke onsteking aan zijn been van een wratten en ineens verdwenen ze allemaal.
    Mijn oudste dochter heeft er veel meer gehad, kwamen overal op onder haar oksels, armen, buik, rug, billen, knieholtes echt werd er gek van.
    Ik heb alles geprobeerd, speciale waterwrat stick, alle wratten elke avond aan stippen en pyama erover en 's ochtends alles in de was. Echt niks hielp na een jaar maar mee gestopt. En ineens op een dag ik denk he ze gaan weg in drie weken tijd alles weg. Dus de vlag ging uit en zit ze sinds drie maanden eindelijk op zwemles.:D Wilde niet iedereen aansteken dus vandaar maar even gewacht.
    De dokter doet er hier niks aan het is gewoon een virus in het bloed die het lichaam gewoon de baas moet worden!! Dus mijn advies is niks aan doen, allen als ze open zijn en lekker veel vitamines geven. Hopelijk zijn ze gauw verdwenen..

11. MoontjevdM

MoontjevdM Nieuw lid

16 mrt 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb de ideale tip tegen waterwratjes. Geef je kind een kuurtje vitaminen C. Ik heb het bij mijn zoontje gedaan (en die had ze bij zijn geslachtsdeel en billen) en het werkt echt. Geef je kind twee weken elke dag 10 tot 15 vitaminen C pilletjes en na een tijdje drogen ze allemaal uit.
    Ik heb deze tip aan meerdere ouders gegeven en het werkt echt, dus een AANRADER.
    Te veel vitamen is niet schadelijk voor je kind, want te veel aan vitaminen C plas je namelijk uit.
    Ben benieuwd of het werkt, succes.

Deel Deze Pagina