Leuke dag organiseren voor alleenstaande moeders en a.s. moeders?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Laurien1979, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Ik heb ook een topic tijdje geleden geopend bij "na de bevalling Help mijn baby wil niet slapen" staan ook een heleboel tips;)

2. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    -22 augustus ja!
    -29 augustus ja!
    -5 september ja!
    -12 september ja!
    -19 september ja!

Ik zal het adres even opzoeken! Het is trouwens met het OV ook goed bereikbaar!

3. Dat vind ik een heel leuk idee!

En het lijkt me handig als iedereen zelf eten en drinken voor haar kindje meeneemt. Vaak heb je dat al in huis, en elk kindje heeft weer andere gewoontes..

Ik heb ook geen idee wat de leeftijden van de kindjes zijn, maar volgens mij zijn ze allemaal nog erg jong..

4. eerstexmama21

27 aug 2008
    68
    0
    0
    Studend- werk in de zorg
    onbekend
    -22 augustus ja!
    -29 augustus ja!
    -5 september ja!
    -12 september ja!
    -19 september ja!

ik kan ook al die dagen,
    ja geloof wel dat het met een ov te berijken is..
    ik kom namelijk ook met de ov..trein en bus, kom uit amersfoort..
    goed idee dat iedereen wat mee neemt..mijn dochtertje is net 3 maanden dus nog niet heel oud ;)

xx

5. Ja daarom, en voor kindjes van die leeftijd hoef je natuurlijk geen koek en snoep en frisdrank mee te nemen :p

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Geen idee wat we mee moeten nemen.

Mijn ukkie is pas 5 weken nu dus hier ook nog geen snoep etc nodig ;)
    Hij krijgt NOG bv... maar ga waarschijnlijk overstappen. Zie het niet meer zitten, 2e keer borstontsteking nu.
    Trek het heel slecht alleen op t moment :S

7. Ik ken het :(

Ik was absoluut niet van plan om borstvoeding te gaan geven, maar toen ik eenmaal bevallen was begon Damien meteen te 'zoeken'.
    Toen zeiden ze in het ziekenhuis van 'Probeer het gewoon, als je het niets vindt kun je altijd nog stoppen!'

Toen ben ik er dus toch aan begonnen, maar ik had geen idee wat ik deed.
    Ik heb geen enkele keer hulp gekregen (in het ziekenhuis niet en van de kraamverzorgster niet) dus ik had na 2 dagen al enorme kloven..
    Vanalles geprobeerd, zalf, tepelhoedjes, hielp allemaal niets..

Toen ben ik een tijd gaan kolven, tot de kloven weer weg waren.
    Er is daarna een lactatiekundige langsgeweest, die heeft me een andere houding aangeleerd, en dat ging heel erg goed!

Voor 2 dagen, want toen kreeg ik dus borstontsteking ;)

Toen heb ik weer alleen gekolfd, ik zag het echt niet zitten om Damien aan te leggen.

Toen was m'n onsteking weg, begon ik wel weer met aanleggen, en hopla: meteen weer kloven.

Toen heb ik 't maar opgegeven :(

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Ja balen is dat hè ! Ik ga nu even volledig kolven en idd straks weer proberen aan de borst gaat het dan nog zo dan stop ik.

9. winnythepooh

Dames,

We dwalen af hahaha:D Maar nu we het er toch over hebben. Ik geef ook bv, ik heb ook enorme kloven, ben ook begonnen met kolven en ga vanavond eerste flesje met gekolfde melk geven, kijken hoe dat gaat, maar ik ga niet overstappen op kv ik wil bv blijven geven en anders dmv een flesje met afgekolfde melk (kv is beetje duur, ik moet het alleen van een studiefinanciering doen dus wil graag mijn melk blijven geven, wel zo gezond en goedkoop:D)
    Wanneer spreken we nou af...heb zo'n zin om nog meer alleenstaande moeders te leren kennen (ken er namelijk nog geen 1 alleen maar met partner samen)

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    @ Winnie je hebt gelijk we dwalen af, maar om even te reageren op je. Als je alleen gaat kolven kan de voeding terug lopen hou daar rekening mee!

11. Volgens mij zijn 12 en 19 september de dagen waarop de meeste mensen kunnen..

12. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Denk het ook!

Okay, wie is er voor 12 september? Wie voor de 19e? Als het niemand iets uitmaakt, zullen we dan voor de 12e gaan?

Misschien is het trouwens handig dat een aantal een kleed mee neemt, maar verder iedereen zijn eigen eten? Dat is misschien ook wel goedkoper?

Trouwens, nu we het er toch over hebben, ik ben sinds vandaag ook aan het overstappen op KV. Mn dochtertje heeft nu voor de derde keer spruw (en ik heb het vermoeden dat ze het steeds van mij krijgt, want de zalfjes helpen bij niets..) en mn voeding is echt gigantisch terug gelopen. Eerst kon ik met gemak een flesje van 130 CC vullen, nu net 20 CC in 45 min :(. En ze huilde ook telkens, van de honger natuurlijk (wist ik ook pas na een paar dagen :(). Heb alles geprobeerd, elke 2 uur aanleggen, extra kolven (maar ik heb een handkolf en daar kreeg ik echt blaartjes van op mn tepel :)). Nu weet ik in ieder geval wat ze binnen krijgt en ze heeft 1,5 maand gelukkig wel BV gehad..

13. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Balen prrrsam! Erg hè spruw!! Hier ook al twee keer gehad en idd die zalfjes doenniks! Knap dat je overstapt, ik vind het erg moeilijk, ben bang dat collin krampjes krijgt van fv of niet verzadigd is.

Ik kan allebei de dagen dus 12 is goed!!

14. De 12e is wat mij betreft ook prima :D

15. winnythepooh

kuidebokibi: bedankt voor je info zal het in de gaten houden.

12e is ook goed voor mij maar ik kan dan pas vanaf 11 uur omdat ik van 9.30 tot 11 babymassage heb:D
    En waar blijft het adres nou!!!:p;)
    Ja is misschien goedkoper om eigen eten mee te nemen, nemen we enkel kleed mee, want met de auto (in mijn geval) kost natuurlijk ook weer benzine.

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    waar wonen de meeste van ons trouwens?? is utrecht dan echt wel t handigst? geen idee hoor! zomaar een vraagje.
    En met hoeveel zijn we precies?

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    oke ik ben beetje aangeschoten, wat onverantwoord.. ben net gestopt met bv, dus ik dacht ik neem het er even van.. 4 glaasjes wijn en bingo! :S

MAar goed.
    Ik heb even het topic doorgelezen.

De mensen die aangaven mee te willen doen:

Laurien
    Prrrsam
    qnrm
    Mamametzoon
    shadixx
    winnythepooh
    sjors
    eerstexmama
    Kuidebokibi

hiervan komen er iig 3 uit ZH, 1 uit Brabant, 1 uit Utrecht. de rest weet ik niet.

En van deze groep hebben: Prrrsam, shadixxx,winny, mamametzoon, eerstexmama en ik aangegeven wanneer ze kunnen.

Dus tot nu toe even kort weten we van 6 mensen dat ze de 12e september kunnen
    (ow herrinner me wel dat Collin 11 september zijn prikjes krijgt.. maar dat zal wel goed gaan toch??)

De mensen die we niet meer gezien hebben hier zijn: Laurien, qnrm en Sjors

geen idee of dit duidelijkheid schept maar goed.. tot morgen ;)

18. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ja geeft weer wat meer helderheid
    ik denk dat we even een nieuw topic moeten openen met dagje uit 12 september. we kunnen niet eeuwig blijven zoeken en ekijken en dan kijken wie zich aanmelden
    als iemand even het adres opzoekt en als we het er mee eens zijn moeten we dat maar doen met een beginnen bericht van 12 september dagje uit voor alleenstaande moeders met adres en tijd. ieder dan eigen eten meenemen. enkelen een kleed en gaan met die banaan
    en inderdaad... is utrecht dan wel meest handig of toch iets anders? wie o wie.....
    en dan even carpoolen.

dus dit lijkt me meest zinvol:
    nieu topic met invulstukje
    dagje uit naar.... 9moeten we samen nog bepalen) v.a. 12.00 uur of zo?
    en dan invullen
    ja ik ga mee
    naam
    naam kind(eren)
    kleed j / n
    ik kom met: auto / ov / anders
    in geval van auto kunnen er mensen meerijden j / n evt aantal : vanuit: (en evt tijd daar te zijn)

zoiets?/

en dan nog iets.... ik heb zitten denken weet iemand of er wellicht een vereniging bestaat voor alleenstaande ouders. zit er namelijk aan te denken dat je ook bij zoiets aan kan sluiten een volgende keer. dan kun je kosten vergoed krijgen, locatie enz. of wellicht een idee om anders dit met een initiatiefgroep op te gaan zetten zoiets als een vereniging. iemand ideen?

19. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

o enne als we er met locatie echt niet uit komen of het is slecht weer komen jullie allemaal maar hier naar mijn huis hoor !! kunnen we eens brainstormen over of we inderdaad wat op willen zetten, of we dit willen herhalen of het zelfs professioneel willen gaan inzetten met jaarkalender of zo. ik heb hier een box, een babybedje en campingbedje, wippertje, kinderstoel en kleden en natuurlijk commode enz. voor de kleintjes
    neemt ieder gewoon wat mee aan eten en dat komt dan ook goed. lol

dus mensen... laat ,maar weten wat een ieder vind en wil en of idd misschien aansluiten bij een bestaande vereniging iets is of kijken of we wat kunnen opzetten. lijkt me dat er toch wel belang voor is.

liefs allen !!

20. winnythepooh

Hoi,

mamametzoon: helemaal niet zo'n gek idee van die vereniging? Wil je dat met sponsors ofzo gaan doen?
    Waar woon jij dan? Voor mochten we bij jou thuis komen?
    Ja iedereen deed enthousiast mee in het begin, maar er blijft weinig over zo, jammer...
    Verder vind ik het ook een goede tip om een nieuw topic te openen, maar dan moet alles wel vast staan, kan moelijk een topic openen met 12 september en de rest volgt nog hahaha:D
    Nou hoor het wel (snel, want het is zo 12 sept;))

xxx

Deel Deze Pagina