Wij zijn afgelopen zomervakantie met de caravan naar Oostenrijk geweest naar een luxe camping nabij Salzburg. Dat is ons zeer goed bevallen. Wij houden van natuur, bergen, beekjes/rivieren/meren en wat luxe (grote kampeerplekken, luxe sanitairgebouwen en natuurlijk een speeltuin geschikt voor peuters/kleuters en een zwembad). Komende zomervakantie weten we nog niet zo goed waar we heen willen: Italië (noord), Oostenrijk, Frankrijk of misschien een ander land waar het goed weer is (niet al te warm zo rond de 25 graden in juli/augustus) en waar leuke en gezellige dorpjes/stadjes zijn (winkelen, eten, cultuur), mooie natuur etc. Wij willen niet langer rijden dan 2 dagen met dus ergens een overnachting onderweg. Wie van jullie weet er een mooie en luxe camping voor ons?
Kijk eens bij camping la torre del sol in spanje. Mooie grote luxe en schone camping. Alleen weet ik niet of er in de buurt wat te beleven valt aangezien wij alleen naar barcelona zijn geweest.
Bedankt voor je reactie. Aan Spanje heb ik eigenlijk niet gedacht....ik heb altijd het idee (gehad) dat dat meer dan 2 dagen rijden is. Ik ga eens kijken.
Ik denk niet dat je Spanje gaat redden in 2 dagen als je met een caravan rijdt. Wat 2 dagen rijden is, hangt van meerdere factoren af natuurlijk. Als je met een caravan rijdt zoals jullie dan rijd je minder kilometers in dezelfde tijd dan wanneer je solo met een auto rijdt. En hoe lang mogen de dagen zijn? Waar kom je vandaan uit Nederland? Vanuit het Groningen is natuurlijk een heel ander verhaal dan uit zuid Limburg. Misschien kun je beter aangeven hoeveel kilometer je wilt rijden vanaf een bepaalde plek, bijvoorbeeld gerekend vanaf Utrecht omdat dat centraal in Nederland ligt.
Ligt aan waar je woont, voor ons was het al 1400 en dan zaten we pas net over de grens (iets van 40km). Dus als je dat met caravan wil doen... zeker dat laatste stuk bij de grens pff.. dik 2 uur gedaan over 30 km.
Wij wonen in het midden van het land. Met een caravan gaat het inderdaad niet zo heel snel. En met een peuter is het natuurlijk ook prettig om geregeld te stoppen zodat zij even kan rennen en lopen. Ik zit daarom ook te denken om misschien dit keer iets te huren (een huisje of een stacaravan). Wij huren namelijk elk jaar een caravan om mee te rijden. Als wij een onderkomen huren kunnen we in ieder geval wat verder weg gaan. Iemand dan nog tips m.b.t. een leuke camping voor met name kleine kinderen?
Tja wij hadden er geen caravan achter. En wonen in brabant. 30 minuten van de grens af. Dat scheelt beide wel een hoop. Dit jaar gaan we weer naar die camping. Mar rijden nu in 1 stuk door.. Mijn kinderen zijn dan 2 en 3.