leuke dingen delft

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Wat??? Gaat Kobus weg????

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Zo te lezen zit je vlakbij delfse hout.Daar mooi wandelgebied zeker met deze sneeuw en dan lekker bij Knus warme chocomel drinken.Is ook zeer aan te raden.Smaakt goed daar ;)
    Binnenstad ben ik niet weg van maar als je cultuur wilt snuiven dan zeker niet oude gedeelte vergeten.Visje bij de visbanken vandaan door de steegjes zo naar leonidas thee drinken en weer terug.
    Op de nieuwe langedijk zitten nog wel wat oudere winkeltjes.Als je vanaf de grote markt langs het blauwe glazen hart loopt dan loop je zo de nieuwe langedijk op richting het vrouwenrecht daar linksaf en zo het oude gedeelte in is ook leuk om te doen.Op het vrouwenrecht zit ook een kinderkleding zaakje meen ik.

Echt kinder en baby zaken zijn er niet maar meeste ketens verkopen het toch wel.
    Wel bij de hoven(ook winkel centrum voorbij de binnenstad) zit Bebél dat is doel gericht op baby/kind.Ook wel te vinden op internet zodat je kan zien wat voor winkel het is ;)

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn ouder wonen niet ver bij jou vandaan maar daar hebben ze vergunninghouders vanaf 16.00 is dat bij jullie ook niet zo?Of heel de dag omdat je dichtbij de garage woont?

4. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    :$ Ben in shock! Waar moet ik dan appeltaart en warme choc gaan drinken?

Trouwens wel leuk om te lezen dat er nog meer "Delft-meiden" zijn :D

Okido is trouwens ook een heel leuk winkeltje met leuke dingen voor de kleintjes! Zit op de Verwersdijk!

5. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Wil dat net roepen ja, de Beestenmarkt en Paardenmarkt.
    Verder de zijstraatjes van Delft zijn leuk om te bewandelen.

Prinsenhof (al loop je alleen maar door dat steegje daar) waan je je al in de Middeleeuwen).

De markt (waar ook bill clinton zijn poffertjes heeft gegeten).
    De kerk! Leuk om te beklimmen en te zien waar de royalties begraven liggen.

Delftse hout een leuk natuur gebied. De kinderboerderij ernaast leuk voor als je kindjes hebt en ze mee neemt.

De waterspeeltuin hoewel je hier nu niets aan hebt.

Tram 1 naar Scheveningn :D (is ook de enige tram hoor)

Pijnacker, leuk oud oud dorpje (vroeger bereikbaar met bus 121 15 minuutjes)

Gewoon zomaar verdwalen in de binnenstad en steegjes van Delft Heerlijk!!!!!!!!

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kom jij ook uit Delft dan?

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier ook van af 16u maar. Jou ouders wonen toch parallel aan mijn straat.?? Begin van de straat richting staal of richting mij zeg maar naar de garage toe?

8. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    mijn moeder is geboren in delft en wij gaan paar keer per jaar naar de markt toe en verder winekel maar dan gaan we altijd op donderdag

9. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Ja! En Pijnacker!

Inmiddels woon ik in het overgezellige Brabant maar mis mijn Delft wel hoor! Gelukkig woont mijn familie daar zodat ik er toch af en toe nog kom. Maar ja, die goeie ouwe tijd;).

Ik werkte bij een Ingenieursbureau op de Voorstraat en liep met regelmaat door het Prinsenhof... Zooooooooo mooi!

De Wijnhaven lekker borrelen na het werk
    De Visbanken waar ik smorgens om 08.00 voorbij liep Blugggrrhhh (mis het nu dus wel hahaha)

10. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Sorry dat het even duurde maar ik zit niet de hele dag op zp ;)

Ja echt waar, Kobus gaat weg :x
    De eigenaar wil stoppen en zijn kinderen willen het niet over nemen
    Hij is nu nog op zoek naar een vervanger en probeert zijn dochter om te praten het toch over te nemen (ze heeft wel alle papieren en wil een eigen zaak maar liever niet deze begreep ik)
    Hopelijk komen ze er wel uit maar uiterlijk begin van de zomer wil hij er mee gestopt zijn :(

Als ik meer hoor qua datum ofzo laat ik het wel weten

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zou wel jammer zijn als ze weg gaan idd. Maar kan de eigenaar ook begrijpen misschien is die opleeftijd en wil die ook nog genieten van zijn pensioen. Hopen dat ze dochter het overneemt maar ik neem aan als het cafe overgenomen word door een ander het de naam kobus zal behouden het is een MERK in de stad die geven ze denk niet snel op hopen we dan.

;)

12. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    De eigenaar is al 65 geweest dus tja :)
    Ik hoop inderdaad echt heel erg dat het overgenomen wordt met dezelfde naam hoor
    En dezelfde kwaliteit :)
    Mijn man en ik hebben onze eerste afspraakjes daar gehad ;)

13. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

dat is z`n enge garage!!!
    was er een paar weken geleden voor het eerst maar men nooit meer!!!! hahahahah

maar verder vind ik delft niet zo bijzonder kwa winkeltjes

14. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mijn ouders wonen meer richting het Joris,vlakbij de kapper daar.Overigs heb ik daar ook 9 jaar gewoond.Schilderkwartier noemen ze dat ook wel.Bij de Bomenwijk.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn moeder woont ook vlak bij de kapper. Die woont in de palermedestraat.;)

Wel grappig de bomenwijk heeft nu het cb dat zat eerst richting het joris. nu moet ik 15 min lopen om er te komen. Als ik de weg oversteek is het aan de overkant van mijn straat bij de bieslandhof ik kijk tegen de achterkant zeg maar van de bieslandhof en het hotel dat er pas is gebouwd.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dan ben je verder gekomen dan ik. Haha ben er nog niet in geweest maar ben blij dat die er eindelijk staat na 7 jaar.
    En een hotel op de hoek die is wel gezellig.

17. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hahaha nou hij is echt smal en onduidelijk je gaat in een stijle bocht naar beneden al draaiend.... vond het helemaal niks whahahaha ik dacht dat ik op de 1ste stond maar stond helemaal beneden had helemaal geen 1ste verdieping gezien... maar achteraf bleek dat je eerst weer naar boven moest voor je op de 1ste was...

maar ze hebben er heeeeeel erg lang over gedaan!
    en dat hotel zag ik ook pas voor het eerst whahaha
    was al een tijdje niet in delft geweest...
    heb er wel 24 jaar gewoont :D

18. Bri

Bri Niet meer actief

Meiden, volgens mij is het tijd dat we een actiegroep beginnen voor het voortbestaan van Kobus Kuch! Ik ben echt in shock dat het misschien gaat ophouden. Kan het me van de eigenaar heel goed voorstellen, maar er moet toch iemand zijn die dit fenomeen wil voortzetten?!

Ik zit nog in wat Delftse 'netwerkjes' (oud-studenten), en jullie hebben vast ook contacten - dan moeten we toch íemand kunnen vinden die ermee verder kan gaan?!

Overigens: ik vind Delft erg gezellig en leuk om een dagje + avond naartoe te gaan. Het winkelaanbod is redelijk maar niet geweldig (als je puur wilt winkelen kun je beter naar Den Haag gaan), maar nogmaals: om te wandelen en wat horeca te bezoeken is het een hartstikke leuk stadje. En ach, het is weer eens wat anders, toch?

19. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    We gaan lekker offtopic zo hihihi.

Maar dan wonen mijn ouders bij jou moeder in de straat hihihi.
    Makkelijk dat gezondheidscentrum bij de bieslandhof alles zo bij elkaar.

Dat kobus weg zou gaan is erg jammer.Kobus= delft en delft is kobus.Misschien zijn ze al bezig met actie's? omhem te behouden.
    Maar al zou er een ander in gaan wil niet zeggen dat Kobus dan ook echt Kobus blijft dus zou mooier zijn als zijn eigen familie er mee beizig blijft die weten wat KObus in houdt.

20. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik vermoed dat het grootste probleem van het overnemen het geld is.
    Ik kan me voorstellen dat een pand op die locatie en met zoveel aanloop echt niet goedkoop is!
    Maar als je iemand kunt vinden ben ik natuurlijk helemaal blij :D

Deel Deze Pagina