Leuke dingen die je cliënt zegt.

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    " Zuster, kunt U mijn zak even legen?" (lees: catheterzak)

"ohjeej, de band van mijn rollade moet opgeblazen worden" (lees: rollator)

LOL

2. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    geweldig!

3. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik werk in een huisartsenpraktijk. Daar hebben ze een receptenlijn. Het is soms ook heel grappig hoe mensen medicijnen uitspreken.

1x iemand die zei "ik wil graag metmorfine" (metformine)

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Mijn zusje van 20 met een verstandelijke beperking zegt nu op dingen ''dat meeeeeeeeeeen je niet'' de manier waarop ze het zegt is zo grappig!! Erg leuk en zo kunnen wij om wel meer dingen in een deuk liggen. Zoals fikandel salou = frikandel speciaal en barbeque'en is barbenoeien haha!

5. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Als je topic aan past op: grappige opmerkingen van anderen.. dan is het zeker wel goed?

Ik vind het leuk om te lezen en ik vind ook niet dat privacy wordt aangetast..

Hier een oude dorpsoma die vond dat mijn vriend zulke mooie kindertjes maakte.. Hoe die dat toch deed..
    Dus mijn vriend, zo droog als die is: 'Kom maar mee hoor, ga maar vast klaar liggen'

Antwoord van de dorpsoma:
    'Nou god, bel eerst je schoonvader maar...voor een takelwagen!!'

*die heeft een klussenbedrijf*

6. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Hahaha geweldig toch! :D

7. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Een client jaren geleden tegen mij.

Meneer bent u al moe? .... "nee ik ben pa!!!!"

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha ja toen ik nog als assistente werkte heb ik ook regelmatig dubbel gelegen om die receptenlijn. Ook soms mensen: 'En nog wat van die kleine pilletjes uit zo'n geel doosje..' ;) of mensen die het niet uit kunnen spreken en het dan een aantal keer proberen en dan zeggen 'Nou ik spel het wel effe hoor!'

Of een man die om 4 uur s'nachts ingesproken had dat hij een nieuw doosje pilletjes wilde bestellen.. zag het al helemaal voor me dat die mensen urenlang bezig zijn geweest en die vrouw hem uiteindelijk maar naar de telefoon heeft gestuurd voor een nieuwe portie pillen :)

9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

ik zit ook in de zorg maar die namen van medicijnen dat lukt mij ook niet. Sintrom gaat prima maar acenocoumarol bleee breek me de bek niet open.

10. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    ja dat ken ik van die medicatie namen.. ook de ab-kuren hebben vaak namen dat je denk.. mmm hoe hebben ze het verzonnen...

11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    haha ja en hoe grappig is het dan als mensen het inspreken.

12. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Wat een leuk topic. Ik werk zel in een gezin thuis en er komen ook nog weleens wat dingen voorbij. Zal eens even diep graven.........ben met verlof dus heb t schriftje niet bij de hand.

13. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hebb met verstandelijk gehandicapten gewerkt en daar was eens iemand gevallen. Er druppelde bloed uit zijn hoofd.
    Zegt hij:" Mejuffrouw....mejuffrouw..... het regent uit mijn hoofd". Ik geloof dat ik bijna in mijn broek plaste van het lachen :p.

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik kreeg laatst de vraag;
    "Ben je zelf bevallen" (Ik, "Nee mijn man") "of was het uit een sneetje" (hij bedoelde keizersnee)

Ik kon het nog net inslikken om niet te zeggen, Ja ik ben zelf bevallen uit mijn sneetje!

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik heb ook in een verzorgingshuis gewerkt en toen had ook een bewoonster een bloedneus. Ze drukte op de alarmbel en toen ik bij haar kwam zei ze "help help ik heb een hersenbloeding". Toen ik later weer buiten was kwam ik niet meer bij.

16. Er word soms zo negatief (lees vaak) gedaan over de zorg dan is het toch juist leuk om ook eens een leuke kant te laten zien.
    Humor vind ik ook erg belangerijk in mijn werk en als het niet kwetsend is vind ik het juist erg leuk en herkenbaar om te lezen!

17. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Een paar jaar geleden kwam ik regelmatig bij een mevrouw die iedere keer vroeg: heb je al een vriend? Dus ik zei iedere keer "nee". En dan keek ze me vol medelijden aan alsof ik de rest van mijn leven alleen zou blijven.
    Toen heb ik mijn man leren kennen en ik kwam weer bij haar:"heb je al een vriend?" Dus ik:"Ja" Zegt ze:"nu al? Ben je daar niet een beetje jong voor?"
    Nou je kon me afvoeren (was toen 26, maar ik zie er jong uit)

18. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik wil even een opmerking plaatsen nav de aanval op de ts.

ik heb zelf een stagiaire begeleid die haar eindscriptie heeft gehouden over humor in de zorg. Zijn zelfs boeken over geschreven door onderzoekers die bestudeerd hebben wat je allemaal kan bereiken met humor in de zorg.
    Dit was geweldig. Je ziet al zoveel nare dingen en maakt dingen mee die niet altijd even prettig zijn.
    Mogen we ook stilstaan bij de leuke dingen van het vak.
    Het is zo belangrijk om eens stil te staan wat humor bij personeel doet en zelfs bij clienten/patienten. Denk bijvoorbeeld eens aan de cliniclowns die bij de ernstige zieke patientjes en zelfs bij dementerende ouderen weer een lach om hun gezicht krijgen.
    Er wordt al zoveel gemopperd op de zorg, er is ook veel mis. Maar bekijk ook de leuke kanten van het vak.

Een voorbeeld van een client waar ik kwam die vertelde dat haar zus ernstig ziek was die leidde aan Eigenheimer (=aardappelras) ze bedoelde Alzheimer. Toen ik mw corrigeerde kon ze er zelf ook erg om lachen:D

19. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Gewerkt bij dementen...
    Sochtends een mevrouw uit bed halen, wilde helpen met douchen en aankleden.
    Ik kom dr kamer op; goedemorgen!
    Oooh eindelijk zegt ze, ik sta op springen.
    Ik: op springen, wat is er dan?
    Zij; zie je dat niet?? Ik moet bevallen! (ze had een aardige buik, zou zwanger kunnen zijn hihi).
    Ik heb moeite moeten doen niet kei hard te lachen, was echt een komisch gezicht.
    Heb gezegd, kom laten we eerst rustig douchen, dan zakt de pijn misschien wat.
    Goed idee zei ze, tijdens het douchen was ze het alweer vergeten hihi

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met een paar clienten (licht verstandelijk gehandicapt) ooit over maagd zijn. Een van de meiden, moeder van een knulletje van 7, zei: Ik ben ook maagd. Wij verbaasd: Maar je hebt een kind!
    Zij: Ja, maar ik heb al zo lang geen seks gehad dat ik weer maagd geworden ben!

Deel Deze Pagina