haha ik heb er ook een van mijn werk in de pg EEn klein oud vrouwtje stond op de gang steeds in haar handen te wrijven. Ik vroeg of ze koude handen had. "Nee ik heb zin om jou een pak slaag te geven! Op een middag was er op de huiskamer iemand heel onrustig en boos. Ik was een tijdje bezig om iedereen gerust te stellen en de meneer te kalmeren. Dacht dat dat gelukt was en begon met het inschenken van appelsap. Op eens roept een van de dames : BUKKEN ZUSTER. Ik dook ook meteen en er zeilde een glas appelsap over me heen. Ik was drijfnat maar had het glas kunnen ontwijken. Iedereen was erg geschrokken maar ik kreeg de slappe lach van dat bukken zuster.
Aanval op de ts??? En wie heeft het er over dat er niet naar de leuke kant van het vak gekeken word? Volgens mij niemand hier in dit topic.... Humor is idd heel belangrijk.
moeten idd gewoon kunnen lachen,anders hou je het niet vol hoor! Vandaag zei een bewoner, ook op pg: "Ik heb het idee dat hier een boel gekken wonen!"
heb 2 x stage gelopen bij ouderen, 1x pg en 1x gemengd -over moeten bevallen heb ik ok weleens te horen gekregen, maar die vrouw was vel over been -andere vrouw probeerde elke zuster aan dr zoon te koppelen "want die had geld joh! komt omdat hij nog geen vrouw heeft"
zo leuk en erg herkenbaar dit topic, ik zelf werk ook in een verpleegafdeling voor pg clienten. er zijn zoveel dingen die grappig zijn maar het meest recent was een bewoonster die aan mij vroeg toen ik het kleedhok wilde binnen gaan "bent u een zuster" dus ik antwoord ja en zei zij toen ""wat vervelend voor je" en dit met een zeer sarcastisch toontje, was echt zo grappig gevonden , moet er wel bij zeggen dat die client nog best goed bij de tijd is maar ondanks dat vond ik hem goed gevonden van haar
Hahaha wat een leuk topic dit!! Heb zelf op een pg afdeling gewerkt en daar kwamen ook heel wat leuke dingen voorbij! Vindt het jammer dat ik er niet meer werk, maar vindt het erg leuk deze dingen te lezen. Ik zat ook 4 jaar op een pg afdeling en mijn collega's en ik hebben ook wat afgelachen. Kan me nu zo niks bedenken, maar ben blij dat we altijd nog konden lachen met onze clienten.
ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen ik vertel niks wat privacy gevoelig is een client ( met het syndroom van down ) vertelde ooit tegen me verliefd op me te zijn en vroeg me verkering Toen ik zei dat ik al verkering had en dit ook niet kon, omdat ik voor hem werk, zei hij "dan doen we het toch gewoon in je vrije tijd" een andere cliënt had een begrafenis gehad, toen ik vroeg hoe het was gegaan zei ze "leuk, het was hartstikke druk en ik heb lekkere cake met koffie op"