als gijs iets onhandigs doet (zijn vork laten vallen bijvoorbeeld) dan zeggen wij vaak 'ohhhw lampekap' vanmiddag pakte papa een paar pinda's uit een bakje en liet er perongeluk 1 vallen, gijs staat naast hem en zegt 'ohhhw lampenkap' hahaha ik heb zow gelachen..... niet echt een uitspraak maar meer de situaitie was er vanmiddag. het onweerde en begon ineens keihard te regenen, maar mijn ramen stonden open, dus ik ren naar de ramen toe en zeg heel hard 'owwwww chips, de ramen' begint gijs ineen heel hard te huilen, en ik vraag hem wat er is ' sjippies buiten' . hij dacht dat de chips buiten in de regen lagen hahahahahhaha
Ik moet alle fantastische uitspraken ook eens op gaan schrijven.. het worden er te veel om te onthouden Emma speelt regelmatig met haar neefje (9 mnd jonger), die momenteel erg in de 'slaan/schoppen/bijten'-fase zit. Na 3 x is ze het zat, dus ze loopt naar hem toe en zegt heel wijs: "A. , nu wil ik even wat met je afspreken" Whahaha... mij kon je opvegen (en nu weet ook iedereen wat ik bij dwarse buien altijd tegen haar zeg!) Over datzelfde neefje: (van wie de papa wel in beeld is, maar erg vaak uithuizig): Mama, A. heb niet een papa. Heb alleen een mama. Hoe komt ze erop?? Pas nog in de auto; zei ik tegen haar dat ze maar even naar buiten moest kijken (door wagenziekte hebben we al iets te vaak spuug-ongelukken gehad). Dametje draait 1 sec haar hoofd naar het raampje en weer terug en zegt triomfantelijk: mama, ik heb gekijkt!
Komen thuis na een middag weg, zie ik dat ik mijn bos rozen niet heb weggezet. (kat was in de kamer en die kan er niet zo goed mee omgaan ) Dus ik sta met juul op de arm op de drempel en zeg: Shit, ik was de rozen vergeten! Oh oeps ik bedoel sjips. Hoor ik vanaf mijn arm: Oh oooh Man en ik gleden zowat naar de vloer van het lachen. Was zo toevallig maar zo goed getimed. Weet niet of ik be-oh ooht werd om de rozen vergeten of om mijn vloekje (echt praten kan hij nog niet, kan niet wachten! hij doet nog aan losse woordjes.) maar dit was zo'n leuk toeval.)
Klein mannetje van mn schoonzus (toen 3 jaar) We waren op n late zomeravond naar binnen gevlucht omdat t begon te onweren. Hij doet t gordijn omhoog, kijkt naar buiten, kijkt mijn schoonzus en mij aan en zegt met een zeer serieus gezicht: He! Waar staan die flitspalen nou? Ik sie se nie!
Ik heb wel gelachen om de kleine van mijn nicht! Mijn nicht is een bewust alleenstaande moeder en de kleine (8 maandjes) begint nu een beetje te brabbelen: Kleine: Papapapapapa... Nicht: Nee!!! Mamamamamama... Whahahahaaaa ik vind het leuk!
Ik heb kiespijn (gister een wortel kanaal behandeling gehad, jippie) en klaag er over tegen mijn vriend. Zegt mijn zoontje: mama, ga naar de dokter joh! Vanmiddag vond mijn zoontje een cadeau dat ik voor hem verstopt had (voor onze reis naar Denemarken, dan verveelt hij zich onderweg minder). Roept hij blij: heb ik van zwarte piet gekregen!
Hier is op vakantie zomaar een nieuw dier ontstaan: papadillen Haha we gingen bij krokodillen kijken en toen zong de oudste het liedje over de papa krokodil etc. Zien we eindelijk en echte krokodil roept de jongste: 'papadil, papadil' En sindsdien als we er een plaatje of foto van zien, dan is kijk een papadil.... (Volgens mij vond mijn man het niet zo grappig)
Als ik naar de wc ga, is het altijd "Mama...doen???". Dan zeg ik "mama gaat even plassen" en dan zegt Kyra weer "oh, mama grote meid"!! Lig altijd in een deuk op de wc!! Of als iets niet goed lukt, hoor je een heel klein stemmetje "oh moeilijk"
haha lees veel bekende dingen zoals dat alicia tegen mijn zegt "grote meid"of "" bofkontje"haha van de week ook zoiets leuks. mama er zit een spinneweb in me huisje. ik ben als de dood voor spinnen dus zeg "o haal maar weg met een stokje durf je dat al. ja ik durf dat al wel hoor mama want ben al groot. ik zeg, oke doe dat dan. alicia, ja maar mama durf jij dat ook al. ik weet even niet wat ik moet zeggen maar zeg maar "ja tuurlijk durf ik dat ook. (schijt al in me broek bij de gedachte) alicia heel snugger. oke mama doe dat dan eventjes met een bang gezichtje . stoplicht staat op rood maar springt altijd op groen als we er heen rijden. ik zeg dus hokes poker pilatepas en hij springt op groen. ik heel blij, kijk mama kan toveren. Nee toch mama je hebt helemaal geen toverstafje (echt op z'n toon van anders had het wel gekunt) was allemaal aan het klungelen, weet niet eens meer met wat. kijk mama doe je zo. beetje bij beetje bij beetje en dan kan je het wel alleen he. ik helemaal vebijsterd haha soms zegt ze ook gewoon dingen dat ik denk, hoe komt ze er op. of hoor ik mezelf praten
beter dan mijn dochter, die zei vroeger eens toen ik net aan het voelen was of de watertemperatuur van het grote bad ok was (ik bukte dus voorover) Goh mama, jij hebt wel grote hangtietjes... nou dus mijn enige complex en was er niet gelukkig mee lang leve borstvoeding
'adaaaaaaahhhhhh' Meer zegt ze nogniet dus tjah, lol.. Ik vind die geluidjes echt lief. @Nachtzon, Grotehangtietjes? Ahaha kinderen kunnen vandie gekke dingen verzinnen, echt leuk.
Gisteren toen we naar het winkelcentrum liepen pakt ze opeens stevig mn hand vast en zegt ´Mama, even wachten.. komen auto´s aan!´.. ´En ook nog een fiets!´ Werd even keihard met mezelf geconfronteerd
ik wilde niet met hem op de trampoline zegt hij tege mij; Kom maar hier schattebout. Nou dat kon ik toch niet weerstaan hahah
Eva vandaag: is het niet om te huilen zo prachtig? En net tegen Lisa: blijf hier in ons gerieflijk huis. Lang leve de televisie . Weet niet waar ze de eerste vandaan heeft, maar de tweede is van de Gruffalo
net een lollie geopend voor uk, ging nogal moeilijk (daar moeten ze nog wat productontwikkeling in doen vind ik) maar oke het lukt en wat hoor ik een paar centimeter lager "goed gedaan mama" en hij heeft op de creche verteld dat ie op "vatansie naar papita" gaat, kwamen ze vragen of ie paprikachips wilde hebben, heb ik maar uitgelegd dat ie "vakantie in afrika" bedoelde