Wij waren van de week over de markt aan het lopen. Ruben: 'mama ik heb dorst'. Ik: Hier, neem maar wat sap van je broer'. Ruben: nee, ik heb niet die dorst, ik heb daar dorst' en wijst vervolgens naar een terrasje. Een poosje geleden was hij goed ziek. 1e keer zetpil was geen probleem, wist toen nog niet wat er gebeurde. 2e keer was een hele strijd en de 3e keer begon hij pas zich echt te verzetten.'ik heb 'm nog! Ik hoef geen nieuwe! Hij zit er nog!' Want ja, ik had hem er niet uit gehaald en hij ook niet. Hahahaha
Mijn dochtertje heeft wel eens de neiging om te drammen en jengelen als ze haar zin niet krijgt. Normaliter negeer ik dat, maar de laatste keer was ik het zo zat, dat ik riep "en nu stil!". En ze bleef maar doorgaan. Dus ik zei "Ik tel tot 3, als je dan niet stil bent, dan ga je op de gang!, Een, twee.." en zei riep "Oke mama ik STIL al!!"
Hahahaha Ik ben overigens blij dat ik Nederlands spreek tegen mijn kleintje. Mocht hij ooit mama voor paal zetten in het openbaar, ben alleen ik degene die weet wat hij zegt behalve dan als er toevallig net (zul je net zien natuurlijk) Nederlanders in de buurt staan ofzo haha of hij is bijdehand genoeg en zegt het gewoon op zijn engels..... uh oh
Mn dochter roept de laatste tijd heeeeeel dramatisch als iets niet lukt of ze haar zin niet krijgt: pleeeeaaaseee heeelllllpp
Zo een heb ik er ook. Als ze iets niet mag roept ze (met puppy ogen opzettend) "maar ik wil het echt heel graag hoor"
Mijn zoontje vraagt tegenwoordig iets en gaat het vervolgens dan ook doen zonder het antwoord af te wachten(mag ik tv kijken bijv.). als ik er dan iets van zeg krijg ik als antwoord: maar ik heb het toch gevraagd?
Mijn oudste van bijna 5 had een leuke(vind ik dan haha) Het was erg vroeg in de morgen en ze was al wakker en mijn mannetje mocht lekker blijven liggen. Dus mijn dochtertje en ik samen naar beneden. Ontbijt gemaakt en ze was al meteen aan het kleuren geslagen. Dus ik zei zo: Nou,nu gaat mama eventjes wakker worden hoor moppie. Komt ze niet heel veel later naar me toe: Mama? Ben je al uitgewakkerd? Ik moest zo lachen!!! Vorig jaar had ze ook een leuke uitspraak. Ze vind het heerlijk om gekriebeld te worden op haar rug of buik. Dus ik zo: Oeeeeh je hebt kippenvel Zegt ze: Nee mama,dat is KUIKENVEL Zo heerlijk die wijsheid van kinderen,ik moet er nu weer om lachen hihi
Onze oudste wil graag nog een zusje vraagt ze al om sinds ze kan praten (krijgt ze nog een broertje ook haha). We zijn pasta aan het eten dus ze vraagt wanneer dat ik een baby in mijn buik krijg dus ik zeg niet mama heeft genoeg aan jullie drieen kijkt ze naar haar zusje zegt ze heel droog jadey is smerig dat kan echt niet zo nou moet ik echt een nieuw zusje.
Niet grappig, maar wel héél lief; Ik heb nogal ehm, 'relatieproblemen', om het zo maar even te noemen, probeer niet te huilen waar Damien bij is, maar dat lukt niet altijd 2 dagen terug was het ook weer zo ver, komt ie bij me zitten, zucht diep; 'Mama alwééh djietig? Wat isse nou mam? Ben je beetje moe? Wil je even kjoele schatje?' Vanmorgen had ie m'n portemonnee weer eens te pakken gekregen, was al het muntgeld er aan het uithalen. Ik zeg 'm 'Jij kleine dief!', hij zegt 'Nee, ben niete dief, ben apekop.' Of laatst, ik vroeg 'm of ie mee ging douchen. Ik kreeg een hele harde 'NEE!'. Ik zeg 'Jazeker wel!', Damien zegt 'Jazekeh wel niet.'
Amy-Lynn is op de wc aan het plassen ik zeg als ze goed haar best doet vandaag krijg jij van mama een kleinigheidje zingend en springend in haar blote kont gaat ze naar papa toe Papa papa ik krijg van mama een klein geitje
als S. "HE?" roept zeg ik altijd: heeeaa?? kun je niet zeggen "WATMOTJEEHH!!?" en dan vraagt ze keurig: "wat zeg je mamma?" Dus net zegt ze iets terwijl ik bezig ben dus ik antwoord: "hmm?" Zegt ze dus heel wijselijk: "KEN JE NIE SEGGE WATMOTJEE?" hahahahaha
L mocht laatst met papa even mee naar de zaak, toen ze aankwamen kwam er net een chauffeur aan lopen, dus mijn vriend schreeuwt: Heey Kees H*mo! (doen ze altijd onderling *zucht) en L. heeft dat dus blijkbaar opgeslagen, waren we laatst op visitie bij iemand en daar zat een Kees, je raad vast al wat ze zei
mijn halfbroertje van 4 met mn moeder onderweg naar de voetbalwedstrijd van zn vader. zoeken naar een parkeerplekje... m: mama zet m daar maar neer (wijzend) mam: nee dat doe ik niet want dan kom ik er niet meer uit. dat is een doodlopende weg... 5 min later... wie heeft die weg eigenlijk doodgelopen? tijdens de wedstrijd krijgt een van de spelers een gele kaart... m: wat doet die meneer? mam: die meneer krijg een gele kaart. dan heeft hij iets gedaan wat niet mag. m: mag hij die houden dan? :d
Charlie die net geluiden leert immiteren. Zijn we op bezoek bij familie en wij vol trots laten zien en horen wat ze allemaal al kan Charlie, wat doet mamma?: zzzzzzz, en maakt een stofzuigbeweging. Mamma schoonmaken!! 'Goed zo', en wat doet pappa? "prrrrttttt" scheetje!! We kwamen niet meer bij