Ik heb gister zo gelachen We waren lekker in de tuin bezig, ineens roept Quinn, mamaaa, mamaa kom gauw kijken een schilpad!! Ik stom verbaasd ga kijken, was het een lieverheerbeestje. Nee schat dat is geen schildpad, maar een lieveheersbeestje, ohwww zegt hij, een lievebeesje! en dan begint het gespek tegen het lieve beestje. wat ga je doen lievebeesje, kom maar, kom maar, kom maar bij Quinn, ahhhh toe, kom maar op mn handje! Stom schilpad, je luisterd niet. Je kon me opvegen
Als papa iets goeds had gedaan, zegt ze:goed zo, papa is een grote meid Is al wel weer even terug hoor Laatst met douchen was ik aan het afdrogen, zegt ze: mama, je hebt een dikke kont!!! (klopt als een bus) Eerder noemde ze paprika: pakakaki en melissa was: Lalalissi
Quinten roept momenteel echt de hele dag: is da dan? wijzend met 1 handje en de andere eigenwijs in de zij, ziet er zo mega schattg uit. Vanmorgen was ik mijn haren aan het doen, komt hij om de hoek kijken en zegt he tutta , ik kwam niet meer bij van het lachen. Ze onthouden ook altijd de dingen die niet hoeven
Ik zat gewoon op de wc en komt S. ineens de toilet in lopen met een heel lief gezicht: "mamma mag ik plasje kijken?" dus ik sta na het afvegen op en ze neemt een kijkje in de pot waarnaar ze tegen me zegt: "ooohh mamma! goedzo! je bent ECHT een grote meid! high five!" hahaha (zeg ik ook altijd tegen haar na een plasje op het potje) Of dat ze de keuken inloopt en vraagt "mamma wat eten we" en dan vertel ik wat we eten en roept ze met 2 handjes gevouwen (zoals je bid) "oh wat fantastisch!" (voor een 2 jarig kindje hahaha)
Die van mij praat nog niet veel, maar gister zaten we in de voortuin en de bus stopt hier recht voor mn deur...rent ze naar het hekje en gaat ze zwaaien...dada busss...(en dat om de 10 minuten) zo schattig. En ong half jaar geleden (toen kon ze alleen nog bal, auto en mama) Mama (was even bezig en reageerde niet direct) mmaammaaaaa.....en ineens heel hard VLEKJEEEEEEEEEEEEEEEEEEE (mn eigen naam dan he)...heb even heel verbaasd staan kijken En paar weken geleden...ze was op de kast geklommen en had haar gezegd dat ze eraf moest. Ik tel dan tot 3. Dus ik 1, 2 en zij: (met een heel eigenwijs koppie en smile op dr gezicht).... DIE. Die vlieger gaat dus ook niet meer op
Hier gisteren nog een hele slimme vraag van onze oudste. Bij het zien van vissen in een aquarium: 'Mama waarom hebben vissen geen last van water in hun ogen?' Jaja daar denk je zelf nou nooit over na he? En de jongste roep de hele dag: poesje, poesje, gisteren ook: 'poesje kijkeh, poesje kijkeh' het was alleen een konijn
Toen mijn dochter net begon met praten noemde ze de mobiele telefoon altijd de "doeidoei". En als ik me ergens tegen aan stoot of pijn doe, dan komt ze naar me toe en zegt ze "kom maar meissie meissie". En dan krijg ik een dikke knuffel en kus van haar. (helaas zegt ze dit ook tegen mannelijke personen en dat geeft dan weer erg leuke momenten.) En de laatste tijd zegt ze bij alles : "lieke kan het niet". Zo zei ze gisteren toen ze op bed lag "Lieke kan nie slapen" en meteen daarna was het duim in de mond en ze sliep. Ook kan ze uren praten tegen haar pop en knuffels in bed. Die moeten allemaal op de rand van het bed zitten en dan kletst ze tegen ze. Enig nadeel is dat haar pop uit 1 stuk is en de beentjes dus niet kan buigen. De pop blijft dus niet op het randje zitten en valt er steeds vanaf. Lieke roept dan tegen haar pop "foei poppie, zit poppie". Maar pop luisterd natuurlijk niet en wordt dan vakkundig tegen de muur gemept. Ook heeft ze hele gesprekken met zichzelf midden in de nacht. Laatst gilde ze ineens keihard: "Beppe"!!! (oma in het fries) En korte tijd later antwoordt ze zelf ineens: "jaaaaha". We lagen echt in een deuk.
Ooo en ook hier vroeg de kleine meid of ik een luier aan had toen ze het kraamverband/maandverband zag. Blijkbaar hebben erg veel kinderen deze zelfde slimme opmerking.
Vandaag ook weer zoiets Quinn was op zijn (ikea trapmodel) kast geklommen en wij zeiden dat hij dat echt niet mocht doen, waar bij ik zei dat hij wel op de onderste plank mocht zitten. Dat vond hij prima, dus ik hoorde hem een beetje rommelen enzo, en toen riep hij Mamaaaa, doe ik het zo wel goed?? en dan krijg je dus dit.............
Mijn man kwam laatst de trap af in zijn nette pak en ons mupje riep heel schattig: 'Heej papa, ben jij de koningin?!'
Oh schiet me net nog een leuke binnen van zoon van mn ex (toen 11 jaar). D was nog een baby en hoorde haar zachtjes huilen door de babyfoon. Hij moest op dat moment boven iets halen, dus ik vraag hem. Wil je haar mobieltje even aanzetten. Dat duurde en dat duurde en na 10 minuten kwam hij naar beneden met een verontwaardigd gezicht...ik kan haar telefoon nergens vinden...je kon me bij elkaar vegen De "electronische" jeugd van tegenwoordig
mijn zoontje zaterdag: we waren aan het bbq-en met mijn ouders, en ik zei: 'pap ben je al verbrand op je armen?' waarop mijn zoontje antwoordde: neehee niet pap! dat is opa Henk!!! nou mij en mijn vader kon je ook letterlijk opvegen
Ik vroeg gister aan R of ze haar speelhuis in wilde klappen, gaat emvrouw naast haar huis staan en begint te klappen.. Vaak zegt ze nu ook als ik iets vraag "ik kan niet heksen mama" .
Mevrouw Wendy zaterdag in de speeltuin.... Ik heb de gewoonte bij kleine kinderen altijd aan te geven dat ze nog één ding mogen doen (keertje glijen of schommelen) en DAN gaan we weg. Dus zo ook dit keer. Dus m'n dametje gaat nog n keer van de glijbaan en ondanks dat er dan weg zouden gaan huppelt ze vrolijk weer verder....dus ik herinner haar er aan dat dat het laatste was wat we zouden doen. En dan zegt zij altijd nee laatste keer.. Krijg je doorgaans bij deze wijsneus de discussie dat het laatste ding DE laatste keer was. Maar deze keer had ze er iets op gevonden. "nee mam nu de aller ALLER laatste keer!" Stond ik mooi even met mn mond vol tanden mezelf af te vragen waar ze DAT nou weer vandaan had! En de vaders en moeders om mij heen kon je opvegen! (wij vermoeden een sprongetje net voor het weekend want sinds maakt ze complete zinnen en praten dr poppetjes ineens tegen elkaar en speelt ze dus echt hele verhalen uit....dit zal er wel een onderdeeltje van zijn.... )
Vraag net aan mijn zoontje (2 jaar) of hij de doekjes wil pakken maar die lagen een beetje hoog... Dus zeg moet je op je tenen gaan staan... Gaat hij met zijn ene voet op de andere staan
ik heb zelf dan nog geen kids maar ken er ook een paar: nichtje: mama mag ik een ijsje zus: nee want het is nog vroeg in de ochtend nichtje: ja maar mama ik heb dat ijsje echt nodig zus: waarom dan? nichtje: anders gaat mijn buikpijn toch niet weg een vriendin van mij heeft heel erg maagzuur gehad tijdens haar 2e zwangerschap tijdens het eten zei haar zoon tegen haar: mama ik hoef niet groente te eten hoor, ik heb het zooo zuur
Oh geweldig! Blijft altijd leuk die uitspraken! Zelf schrijf ik ze altijd op, leuk voor later. Hoewel ik soms wel blijf schrijven.. Jamie had laatst een hele wijze opmerking.. ik wilde Britt uit bed halen, want we gingen weg, dus zei ik tegen Jamie dat ik zijn zusje even uit bed zou plukken.. "maar mama, Britt is toch geen bloemetje..?" Of als ik zeg dat hij in de auto kan duiken, gaat hij op de grond voor de stoelen liggen.. "kijk mama, ik heb geduikt!" Tja.. da's wel erg letterlijk, haha!
Ons mannetje is op het moment de koning met zijn uitspraken, en dat met 2 jaar en 3 maanden. - "Nee mama! Niet met de auto naar de kindjes! Met het VLIEGTUIG!" - De buren houden duiven, vorige week waren we daar even op bezoek. Roept hij als hij bij de hokken staat: "Kippies!". " Nee, dat zijn duiven." "ooh....duifjes". Dag later eet hij een eitje en zijn eierdopje is een kip. "Mama! Duifje!" "Nee lievie, dat is wel een kip. "Nee duif!" ik:"Kip", hij: "Duif" En zo ging het nog wel een paar keer door. ik: "Okee schat, voor jou een duif". Hij: "Nee mama! KIP!" ik:....*zucht* *proest* Bij ons achter zijn ze met bouwwerkzaamheden bezig. Ik noem de bouwvakkers "Bob de bouwers" om het voor hem wat begrijpelijk te maken. Toen we in de auto wilde stappen, liep hij naar het hek en riep naar een stel bouwvakkers die aan het overleggen waren: Hé! BOB DE BOUWERS! WERKEN!!" ..... whahahaha en zo kunnen we nog wel even door gaan
haha geinig om te lezen... mijn dochter moest iets opruimen wat ze op de grond gooide, pat ze het op en ik zeg goedzo.... daarna liet ik iets vallen en zegt ze opruimen mama! dus ik pakte het op zegt ze goedzo begrepen! haha