Joey(5) en ik doen sochtends altijd een wedstrijdje wie het eerst aangekleed is, dan kijkt hij wel eens om de hoek en dan ist standaard hahaha jij moet je bodywarmer nog aan of jij hebt alleen nog maar je bodywarmer aan. Bodywarmer = BH
Luca had in zijn broek geplast en papa zegt: Oh luca, nou dan doen we je maar even lekker in bad! LuCA: Ja papa ook! Papa: Ik ook gezellig! Luca: Ja papa stinkie! Papa vies, papa moet ook in bad!
Mijn nichtje van 7 kwam naar haar moeder en mij, huilend. Mijn zoon (3) had haar snoep opgegeten. Mijn zus vroeg: maar je kan toch naar Ome M toe (hij was in de buurt). Zegt ze: nou ome M doet toch nooit wat als je t vraagt.. (Stond ie achter haar).. Me zus en ik hebben in een deuk gelegen..
hier als onze zoon iets zegt bijvb lamp dan zeggen wij ja lamp he. en dat zeggen we dus blijkbaar met alles wat hij zegt. waarop hij nu ook achter elk woordje he erachter aan zegt. mam lamp he. klok he, poes he, enz enz vinden wij wel erg grappig
Thirza noemt onze gastouder Lien, (verbastering van haar echte naam ), en wij nemen altijd afscheid met: Nu gaat papa/mama werken. Ging laatst mijn man werken op een dag dat ik thuis was met Thirza, wij hem uitzwaaien, zeg ik: Waar gaat papa heen? Thirza: Lien toe Aha, dat doen wij dus als we gaan werken
daniel begint nu met praten dus nog niet echt veel, maar deze vond ik wel grappig ik hield doosje met (halve) soepstengels voor hem en zeg: pak er maar 1 daniel: tee ik: nee 1 daniel: tee nou is het elke keer als ik 1 zeg, zegt daniel tee (kzeg vaak 1 2 hoppetee ofzo als ik hem ergens op of af haal)
hahahaha..... laatst was mn kleuter buiten aan t spelen en zag van binnen dat er een dikke hommel... (echt een hele grote) op hem afvloog.... hij kwam gillend naar binnen gerend, waarop ik zei:, ja ik zag dat je achterna gezeten werd door een hommel..... papa, kwam er net aan en vroeg wat er aan de hand was, waarom kleuter zo gilde: "ik werd achterna gezeten door een homo, papa"...... maar snel ff verbeterd... maar we moesten toch wel even hard lachen...
Mijn zoontje is nog net geen 2 en brabbelt sinds kort wat. Wijzend naar papa's piemel: "is van papa!". Ja, hoe dat eruit kwam, was zo mooi, wij lagen helemaal in een deuk. Die van die hommel vind ik ook echt grappig!
ik heb een nichtje van 3,5 mijn zoontje zit voor straf in de hoek en mijn nichtje van 3,5 vind dat wel zielig, waarom zit hij in de hoek tantie ? nou omdat hij steeds op de trap gaat en ik heb hem al 10 keer van de trap gehaald. ( mijn ouders hebben wel een traphek maar hebben een opentrap dus aan de achterkant had je er weinig aan ) ooh maar als ik hem nou uit de hoek haal tantie...en hem zeg dat het niet meer mag, dan zorg ik dat het niet nog een keer gebeurd. dat vond ik al grappig dus ik zei oké vervolgens zit ZIJ op de trap..... naaam..... waarom zit JIJ nu op de trap ?? nou tantie.... ik had je toch beloofd dat hij niet meer op de trap zou komen, nu zit ik op de trap dus kan hij niet meer bij
Onze oudste van 3 (bijna 3,5) loopt tegen de trip trap als ze naar mij toe loopt..de trip trap staat gewoon netjes op zikjn plek waar die altijd staat maar ze lette helemaal niet op...zegt ze heel verontwaardigt: he, waarom staat die stoel daar nou?!!
Hier ook een lekker bijdehandje; hoor ook regelmatig als ik iets vraag "Emma kan niet toveren / heksen" Hmm.. van wie zou ze dat hebben?? Het grappige is dat ze er altijd achteraan zegt dat OPA het wel kan... moet ik toch eens bij de beste man gaan navragen! Gisteren was ze bij mn moeder en wilde ze voor de derde keer een snoepje uit de pot pakken. Oma zegt (natuurlijk) nee... Emma's heerlijk manipulatieve reactie: "deze oma is niet lief, andere oma wel" Pfff... t is echt een meid!
hier zegt ze al veel en dar zitten ook dingen bij die ze nog niet goed uitspreekt wat ik des te schattiger vind koprol = koppe dokter = dok pingu = piju koekieonster = koeka doperwten = doppies Remco (mijn man) = jucco dit zijn een paar voorbeelden
Mn dochtertje eet een milky way. Daar zit van dat zachte spul in. Zegt ze : Mam, hier zit piepschuim in !
Zit van de week lekker te kroelen met mn zoontje op de bank. Trekt hij ineens mn shirt naar beneden en zegt: Oooh, Wauw, Tietie's... *van wie zou hij dat geleerd hebben...*
Dochter looop naar de voordeur met haar groene rugzak op wieltjes, doet de deur open en ik zeg wat ga je doen zegt ze: "Ik ga op vakantie". "waar heen dan? Op reis". en ze stapt zo de deur uit op haar sokken.
Wat onze zoon nu doet tegenwoordig.... ons de schuld geven ! Hij heeft 1 van zijn boekjes compleet vakkundig gedemonteerd (lees: gesloopt...). Nu pakt ie regelmatig een stuk ervan en zegt: "stukgemaakt"! Vraag ik aan hem: 'wie heeft dat stukgemaakt'? Zegt ie 'papa!!' met een big smile... En het mooie is, als papa het aan hem vraagt, zegt ie vrolijk: 'mama!!' Klein monstertje, hahaha, heerlijk dat koppie er ook bij!
Gisteren naar een verjaardag van een nichtje (zoe). Ik tegen m'n zoon (3), we hebben een feeste straks, Zoe is jarig. Zoonlief: neeeheeee, Zoe is niet jarig, Elmo is jarig...