Sinds mijn 3e kind geboren is en mijn man op dit moment zonder werk zit hakt het financiële plaatje er behoorlijk in. Ik heb op dit moment zeer beperkte mogelijkheden en ik wil natuurlijk wel gezellige dingen kunnen doen met de kinderen. Aangezien de meeste dingen buiten de deur nu eenmaal geld kosten...hoe maken jullie het gezellig met een beperkt budget en een groter gezin? Ik heb drie nog erg jonge kindjes. Hoor graag jullie tips
Misschien ergens een grote speeltuin in de buurt? De jongste zal er nog niet veel aan hebben maar de andere kunnen zich dan toch lekker vermaken. Wij hebben hier namelijk wel zoiets, met water enzo en is geen entree. Met mooi weer lekker ergens gaan picknicken? Wandelen? Mijn kinderen vinden zulke dingen ook al super leuk. Of naar zo'n balhorig, urenlang plezier voor een paar euro per kind. Eten en drinken kan je natuurlijk eventueel zelf meenemen vanuit huis.
Ja, wandelen en een rondje fietsen doen we dagelijks wel... alleen vindt de oudste het leuk om afwisselende dingen te doen en ben ik nu een beetje inspiratieloos... Het is zo'n slecht weer geweest de afgelopen week, toen zat ik echt even met m'n handen in het haar, op veel speelgoed zijn ze op een gegeven moment ook wel uitgekeken...
Bij de Ballorig hier in de buurt mag je zelf geen eten en drinken meenemen.... En ja,ze houden het echt in de gaten....
Wat wil je ongeveer gaan doen? Hoeveel tijd wil je vullen met leuke dingen? Dingen die hier altijd feest zijn, gewoon omdat we doen alsof het te gek is. (En bijna gratis!) Boodschappen doen. Zelf een karretje duwen en vooral niet te veel nodig hebben. Intratuin. Eerst bij de vissen en de konijnen kijken en dan lekker losgaan in de ballenbak. Vooral op doordeweekse ochtenden een succes omdat er dan alleen maar peuters zijn. Ikea. In de bedjes liggen, in de kastjes kijken en lekker spelen op de kinderafdeling. Op het einde zelf een ijsje tappen en het feest is compleet. Zwemmen. Het plaatselijke zwembad hier is net zo'n succes als het golfslagbad verderop en kost maar de helft. Naar het bos. Het kabouterpad, dokus de das pad, of een ander ontdekpad. Heerlijk even naar buiten en lekker de energie kwijt. Speeltuin. Hier in de buurt zijn er zoveel dus we kunnen glijbanen testen. Welke gaat het hardst, welke is het hoogst? Auto wassen. Vooral leuk als het mooi weer is. Lekker met sponzen en sop aan de gang en ondertussen kruipt ze zelf even achter het stuur. Kinderboerderij. Lekker dieren kijken en aaien en als je de agenda een beetje in de gaten houdt staat er nog een springkussen ook. Open boerderijdagen! De dag na hemelvaart en 2e pinksterdag is het weer zover. Ontzettend leuk, zeker doen!
Waar woon je? Ik heb zelf een abonnement op Apenheul genomen omdat mijn kindjes het geweldig vinden... Die maakt het niet uit dat ze steeds naar hetzelfde gaan want hee er zijn én diertjes én grote speeltuinen. Kostte voor mij en mijn 3 kindjes 109,00 euro. Daarvoor kunnen we het hele jaar erheen we proberen elke 3 a 4 weken te gaan, dus zegmaar 15 X per jaar... Omgerekend kost het per dagje dus maar 7.26 euro We nemen zelf een zak belegde bolletjes en drinken mee.
hier zijn uitstapjes als intratuin ook favoriet, lekker plantjes en diertjes kijken en daarna nog even in het speeltuintje. En alles gratis. Kinderboerderij is vaak voor niks hier hebben we een grote stadsspeeltuin waar de entrée vanaf 1 jaar maar 1,50 is en je kunt alle eten en drinken zelf meenemen als je wil. naar het bos
Ritje met de bus of trein.zwembad,speeltuin, kinderboerderij, picknicken, koekjes bakken, tekenen op groot papier (verven). Zodra ze ouder zijn geocachen.
Dingen die je in huis kunt doen: Verven, groot laken op de tafel en allemaal papier, dat ze mooi kunnen verven. lege potjes of flesjes versieren, met stukjes papier ofzo. en zelf bloemen maken. auto's knutselen. (kijk maar eens op pinterest voor allemaal leuke inspiratie) hutten bouwen in de woonkamer met allemaal lakens. En daar dan onder een boterham eten (lunchen)
Onze uitstapjes kosten bijna nooit geld. Het is denk ik ook maar net waar je (of je kinderen) aan gewend bent. Wij doen bijna nooit echt 'uitjes' maar hier vervelen ze zich nooit. Sowieso een deel van het speelgoed op zolder leggen en af en toe als verrassing iets omwisselen, works like a charm. Leuke knutselspulletjes en stickers kopen bij de Action of Zeeman voor bijna niets. Maar goed, uitstapjes zijn hier altijd naar gratis dingen. Gewoon boodschappen doen of naar de bibliotheek vinden ze hier al leuk. Naar een speeltuin in een andere wijk, toch weer even anders dan de bekende speeltuin. Goed in de krantjes in de gaten houden wat er te doen is. Volgende week vrijdag bijvoorbeeld open boerderijdag, kun je op allerlei boederijen rondkijken, hartstikke leuk voor kinderen. Binnenspeeltuin hebben we een abonnement op maar komen we alleen in de winter twee of drie keer per jaar. Andere dingen als dierentuin etc mss 1 keer per jaar? En ze komen hier echt helemaal niets te kort maar ik vind veel dingen echt overdreven duur terwijl je zonder te betalen ook hele leuke dingen kan doen.
Naar t strand, emmertje en schepjes mee, een bal, een vlieger, noem maar op. Naar t bos (beestjes, nootjes, paddestoelen, takjes enzv zoeken. Op sommige plekken zijn er ook speelstukken aangelegd, zoals in rockanje, maar ik weet natuurlijk niet waar je woont) Bibliotheek, wordt hier altijd leuk gevonden Kinderboerderij zwemmen Musea zijn vaak niet duur. Het Museon, Naturalis en oertijdmuseum waren hier grote successen.
Websites zoals kidsproof.nl & uitmetjekids, leukedingendoen etc hebben een zoekoptie voor gratis uitjes. Ook de lokale krantjes hebben vaak de uitje/evenementen in de buurt erin. Wij zijn er echt heel veel op uit en dat kan in de papieren lopen. Dus wij investeren in een museumkaart (kids tot 4 jr gratis) en/of dierentuin abbo. Hebben we er echt zo uit. Daarnaast altijd lekkere broodjes, sapjes en wat lekkers mee. Trouwens wij vragen voor kerst/sint altijd een museumkaart of bijdrage abbo. Veel plezier. T
O ja de bibliotheek vinden ze hier ook super...daar kunnen ze zich lang vermaken. Wij hebben een abbo op de dierentuin...lijkt veel geld als je het moet aanschaffen maar met 3 keer heb je hem eruit en de rest van het jaar dus een gratis uitje.
Wij hebben hier in de buurt cultureel centrum achtig iets. woon er 8 jaar maar kwam gister pas achter. Kindjes gister een moederdag cadeautje gemaakt. Volgende week is er broodjes bakken boven een vuurtje en bingo met Prijsjes. Misschien dat jullie ook zoiets hebben. Anders idd de kinderboerderij speeltuin picknicken in het park. Bij mooi weer zijn er vaak ergens wel pleintjes met fonteinen waar ze lekker kunnen ravotten. Speurtocht uitzetten met een paar moeders van buurkinderen. Oud hollandse spelletjes middag. Spijkerpoepen koekhappen enz
Strand, zwembad, kinderboederij, bioscoop(weet niet hoe oud ze zijn), naar het bos, naar een manege, speeltuin (in of outdoor) naar museum oid (soms hebben ze open dagen bij musea of een melkerij oid) zou af en toe ook de evenementen boekjes doorbladeren in de omgeving, soms staan er ook uitjes in de krant.
Zet een speurtocht (met kleine opdrachtjes zoals hoeveel trede heeft het trapje) uit die uitkomt bij je thuis in de kast waar je een zakje chips hebt verstopt met een briefje er op GOED GEDAAN. Middagje zoet en leuk om te doen in steeds een andere wijk. En als de kids nog niet lezen schrijf je wat op een papiertje en maak je een verhaaltje onderweg met hoeveel stoeptegels tellen we hier ... vervolgens schrijf je het op en zeg je goed zo hier staat dat we naar rechts moeten ... en dan zie je vanzelf weer wat je daar kan laten doen ... bijvoorbeeld ren drie keer om de grote boom heen. Weer goed gedaan dan loop je vijftig meter rechtdoor en zegt hier staat let op geef mama een hand en steek over ... Hoop dat je er wat aan hebt. Succes