Onze kinderen zijn toe aan een echt bureau, maar daar horen natuurlijk ook bureaustoelen bij. Welke bureaustoel is comfortabel (hoogte verstelbaar, liefst ook verstelbare rugleuning), betaalbaar (max 80-100 euro per stuk) en ook nog een beetje leuk voor de kinderkamer? kleur: voor Y wit/rood/roze, voor S grijs/lichtblauw/antraciet. iemand tips?
Wij hebben deze van Ikea, in het roze en grijs. https://www.ikea.com/nl/nl/p/orfjall-kinderbureaustoel-wit-vissle-roze-70441769/
Die heb ik laatst zien staan bij de ikea, maar alle showmodellen van deze serie waren echt ranzig, bekleding helemaal vlekkerig en het witte metaal met grijze vegen. Was niet echt een overtuigend showmodel dus (al is het waarschijnlijk wel een reeel voorbeeld van hoe ze er bij ons na een paar maanden uit zouden zien...)
6 en 8 is nog wel jong. Ik zou zelf eerst een goedkope compacte stoel regelen, en kijken hoeveel de bureaus daadwerkelijk gebruikt worden. Anders zo zonde een grote stoel van 100 euro die in de weg staat. Mijn dochter wilde heeeeel graag een bureau voor haar 6e verjaardag. Gekregen, en een junior bureaustoel van Ikea gratis opgehaald (rood, haar kleur). En nu 2,5 jaar later hoeveel heeft ze haar bureau gebruikt? Max 10 keer (lockdown), ze werkt liever aan de keukentafel. Dus ik ben blij dat die bureaustoel niet teveel ruimte inneemt, en hij staat leuk, voor de sier Het bureau wordt gebruikt om onder te verstoppen, nagels aan te lakken, erop te staan om iets van de kast te pakken, hutten overheen te bouwen etc
Dochter en zoon hebben allebei die orfjall van de ikea. Dochter heeft hem al een paar jaar en zit graag aan haar bureau te werken, en klopt, ding ziet er eigenlijk niet meer uit met vlekken en krassen. Zoon heeft hem korter en gebruikt hem minder, dat valt nog wel mee qua schade.
Ik had destijds gewoon een leuke kruk. Idd eerst maar eens zien hoeveel je er aan werkt. Wil je echt liever een stoel:. Je hebt ook van die houten semi-retro (look) dingen, die zitten nog verdraaide goed ook! Wij hadden ze bij handvaardigheid en tekenen op school. Gewoon een bureaustoel maar dan met houten zitting en rugleuning. zoiets: https://images.app.goo.gl/d5iJopcE3PfHgK9P7 Ik zag dat ikea ook zoiets heeft trouwens. Desgewenst kan je er altijd nog een leuk gekleurd kussentje op maken in bijv. dezelfde kleur stof als de gordijnen oid (dat lukt zelfs met naald en draad). Toen t voor.mij echt een werkplek ging worden (groep 7/8) kwam er een bureaustoel, maar gewoon een zwarte normale (klein model dat wel).
Ik heb deze. Maar zo te zien zit die niet meer in het assortiment. Het is wel belangrijk dat een kind zijn/haar voeten ergens op kan steunen, dus zou niet voor een stoel voor volwassenen kiezen.
Ik zou geen volwassen stoel plaatsen. Wij hebben een heel bewegelijk kind en we vonden toen we hem kochten niet handig om 1 met wieltjes te nemen. Wij hebben het verstelbare bureau voor kinderen van de IKEA en we hebben daar de bijpassende bank voor. (Flisat) We hebben hem sinds hij 4/5 is. Ziet er nog heel goed uit. In het weekend gaat hij of lezen of hij gaat aan zijn bureau tekenen. Als je kind echt huiswerk moet maken zou ik een stoel kiezen met goede leuning maar heb je een bewegend kind dat er toch geen uren aan gaat zitten zou ik kijken voor een kruk of simpele stoel (met voeten aan de grond)
https://www.ikea.com/nl/nl/p/masterby-opstapje-kruk-beige-40332074/ Deze (maar dan in het rood). Mooi voetensteuntje en actieve zithouding. Bureaustoel met wieltjes zou de hele kamer door gaan.
Wij hebben bureaustoelen van de Ikea die verstelbaar zijn in hoogte, waardoor ze er al vrij jong goed op konden zitten. In de praktijk gebruikten ze zelden, tot een jaar of 11 oid, toen ging de oudste meer op haar kamer doen en gebruikte ze hem echt zo nu en dan.
Lang leve facebook! Vandaag 1 dorp verderop 2 nog hele nette bureaustoelen op kunnen halen voor de diepteinvestering van maar liefst 6 euro! Een rode voor Y en een blauwe voor S, ze waren er helemaal blij mee! Ze zitten er ws inderdaad weinig aan, als dat meer wordt kan er altijd evt een los voetenbankje onder het bureau staan...