Een buurman hier in het blok is gescheiden en heeft een omgangsregeling voor zijn kinderen. Hij is regelmatig dronken maar als het een weekend was waarin hij zijn kinderen had leek hij toch nuchter te zijn. Als hij een dronken bui heeft draait hij vaak heel hard muziek (erg irritant) wat vaak wel stopt als er een andere buurtbewoner even aan de deur gaat en hem er wat van zegt. Heel af en toe is hij hiervoor te dronken. Nu is het vakantie en heeft hij zijn kinderen, ondanks dat zijn wij deze week al 3 keer op een concert getrakteerd. Gisteren bracht ik Kylian naar bed en zag ik zijn jongste op straat samen met zijn vader. Meneer was stomdronkend vuurwerk aan het afsteken met zijn jongste. Hij stak het spul in de grond en viel, stak het toen zittend aan en kroop erbij weg, om zichzelf een stukje verder in de benen te hijsen en verder te waggelen. Dit ging mij zo aan het hart, ik kon wel janken, dit is toch niet normaal. Even later ging ik wat in de otto gooien en fietste zijn jongste nog op straat, ik heb even met hem gepraat, hij begon over eten en wat wij gegeten hadden. Voor hem had er alleen maar soep op het menu gestaan, maar wel tomatensoep en dat vond hij wel lekker, maar melde wel dat hij liever de schnitzel, aardappelen en doperwten van Kylian had gehad. Vandaag heb ik er melding van gemaakt bij de wijkagent, ik kon niet anders, als papa dan de verantwoording niet neemt dan moet ik het maar doen. De wijkagent vond het zorgwekkend genoeg (mijn verhaal maar misschien is er al wel vaker gebeld) om direct stappen te ondernemen. Wat die stappen zullen zijn weet ik niet maar ik hoop dat ze hulp krijgen voordat het helemaal uit de hand loopt. Sorry maar ik moest het even kwijt, voel me zo K, heb ondanks dat ik weet dat het niet anders kon het gevoel dat ik ze hun vader aan het ontnemen ben. Groetjes Anita
jeetje wat een verhaal zeg! het is natuurlijk heel erg vervelend, dat zoiets moet gebeuren... maar het kan toch niet dat als de vader de verantwoordelijkheid heeft over zijn kinderen dat hij dan gaat drinken! ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om er een melding van te maken, want wie weet wat er allemaal gebeuren kan! en dan zeker ook met een dronken hoofd vuurwerk afsteken? Kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt, maar je hebt er echt goed aan gedaan! liefs en een dikke knuffel!!!!
Ik snap dat je je er rottig over voelt, maar het is wel de beste oplossing. Hij heeft hulp nodig zo te horen. Er kan beter nu ingegrepen worden dan dat het nog verder uit de hand loopt, toch? Dat is voor alle betrokkenen het beste.
Sja lullig voor je buurman maar ik vind echt dat je goed gehandeld hebt. Ik bedoel voor t zelfde geld doe je niks en overkomt die kinderen iets.. dan denk je misschien al die tijd "had ik maar" Die man heeft duidelijk een probleem en heeft hier voor hulp nodig, top hoor meis dat je gebeld hebt!
Ik denk ook dat je er goed aan gedaan hebt! Jammer voor je buurman, maar hij moet zich maar leren beheersen en nuchter blijven als hij de kids heeft! En denk eens aan de mama! Hoe moet die zich voelen als ze weet dat haar ex man zich zo gedraagt met haar kinderen erbij...
Groot gelijk , hij hoort ook niet met zijn bezopen harsens vuurwerk af te gaan steken met zijn kinderen ... Als hij de verantwoordelijkheid niet wil nemen tegenover zijn kids om nuchter te blijven dan moet hij de gevolgen maar onder ogen zien ...
Helemaal terecht hoor, goed gedaan. En wat goed dat de wijkagent direct stappen gaat ondernemen. Je hoort wel eens anders.
Logisch dat je je K voelt. Maar het is niet nodig, want je hebt gedaan wat het beste is voor de kinderen. Ze hebben niks aan een dronken vader. Ze krijgen het verkeerde voorbeeld. Hopelijk pakken ze de man goed aan. Ik wens je sterkte.
Geweldig dat je dat gedaan hebt meid! En niet rot voelen het is uiteindelijk voor de kinderen het beste dat er iets aan gedaan wordt!
Bedenk me net dat het maar goed is dat we een rolluik voor het keukenraam hebben, heb sinds ik heb gebeld gewoon visioenen van bakstenen door mijn raam. Wel fijn dat jullie me steunen hoor, vond het vanmorgen allemaal best een beetje zenuwen en eng. Groetje sAnita
ik denk niet dat ze gelijk je naam zeggen hoor, maar ik begrijp je wel , dronken mensen zijn nou eenmaal onvoorspelbaar.
Goed zeg!!stel je had niets gezegd en volgende vakantie gebeurd er iets ergs wil je ook niet op je geweten hebben