hoi ladies, nou mijn man heeft al een aantal eigen zaken en in het buitenland zelfs een hele shoppingmall opgebouwd vanaf de grond....hij zit er dus helemaal in MAAR nu wil hij mij motiveren ook een eigen winkeltje te beginnen...gewoon zodat ik ook wat om handen heb maar nu mijn vraag, wie heeft er een eigen winkeltje en hoe vinden jullie dit.. hoe combineer je het met kinderen en is het erg stressend werk of valt dat wel mee?? tevens willen we natuurlijk iets aanbieden waar nog redelijk vraag naar is en dat lijkt me ook moeilijk omdat de markt al best verzadigd is, hebben jullie nog dingen waarvan jullie vinden dat dat wel meer mag verschijnen in winkels?? ikzelf heb het idee om een baby/kinderzaak te openen met wagens meubels kleding etc....omdat dit in ons winkelcentrum niet zit en in de buurt ook niet! wat denken jullie..? ik lees graag tips en ervaringen van andere winkel eigenaren.
Een baby en kinderzaak openen lijkt erg leuk...maar het is toch erg moeilijk om tegen de grote ketens op te boksen. De grote ketens kunnen bijvoorbeeld kinderwagen erg groot inkopen en krijgen daardoor korting, daardoor kunnen ze ze vaak goedkoper aanbieden. En tja mensen kijken toch naar de prijs... Bij ons in de buurt zit ook een babyzaak die waarschijnlijk (als haar huurcotract afloopt) gaat stoppen. Het is gewoon niet rendabel, omdat mensen de grote, duurdere dingen toch koopt bij een warenhuis. Overigens ligt het eerste grote waren huis op 35 km, dus ook niet echt dicht in de buurt.
Hoi Namya, Ik heb dan wel geen winkel, maar ben wel eigenaar van mijn eigen bedrijfje. Ik ben freelancetekstschrijver (creatief) en biedt binnenkort ook fotografie aan. En tja, het brengt wel werk met zich mee. Het is natuurlijk niet alleen de winkel/het bedrijf dat je moet runnen, maar alles eromheen. Je bedrijf promoten, administratie, belastingaangifte. Ik heb (nog) geen kinderen, maar combineer het wel met mijn fulltime baan. En dat is soms best pittig. Dus denk daar zeker over na! Succes!
consider, bedankt, je hebt natuurlijk gelijk en het was ook maar mijn eerste ingeving dus wordt nog even verder zoeken lilith, het lijkt me een enorme uitdaging, en op korte termijn gaat het hem niet worden want dan wil ik er nog zijn voor me kindje
Ik vraag me ook af of er veel vraag zou zijn naar een kleine babywinkel. Heb daar zelf nog nooit aan gedacht en altijd automatisch naar Prenatal etc gegaan... En wat ik me verder nog afvroeg; is het ook echt jouw droom? Want het komt over alsof je man wilt dat je het gaat doen.. Zal het vast mis hebben hoor, maar zo las ik het
Misschien is die babywinkel toch niet zo'n slecht idee. Misschien voor de mensen die het niet zo breed hebben en dus bv geen dure bugaboo wagen kunnen kopen oid..?? Dus iets goedkopere spullen verkopen..
nou opzich lijkt het me echt wel leuk, zou er zelf niet snel mee zijn gekomen (zou eerder voor een baas gaan werken) maar door mijn mans enthousiasme ben ik ook wel enthousiast geworden...ben alleen een beetje huiverig dat ik dalijk mijn kind te kort ga doen qua tijd en dat is nog wel een punt waar ik nog niet over uit ben. zonder kind had ik het allang gedaan, ben wel iemand van uitdagingen
nou een partiquliere babykinderwinkel is volgens mij toch wel relatief duurder dan een keten indd zoals consider zei..MAAR ik merkte wel dat toen ik zwanger was ik enorm baalde van elke keer naar de stad (prenatal) gaan of zelfs buiten de stad om naar een babyzaak van formaat te moeten gaan.... ik zou ook kunnen franchisen natuurlijk, maar hoe dat in elkaar staakt precies moet ik dan nog uitvogelen
Ah oké, dat kan natuurlijk goed. Iemand anders kan je aan het denken zetten, je ogen openen en enthousiast maken . Over de tijd etc kan ik echt niet zeggen, dat hangt van zoveel dingen af. Maar je moet er wel 100 % achter staan. Als je het nu oké vindt zoals het gaat, kun je mss wachten tot de kleine naar school gaat. En je zei in een eerder topic dat je man extreem veel weg is. Dan is het wel fijn dat jij thuis bent en er voor de kleine bent en zordt dat verder alles op rolletjes loopt. Dat brengt heel veel rust. (zo ervaren wij het tenminste he , mijn man heeft nu even een rustigere baan, maar altijd 12-14u per dag gewerkt en ik ben ook thuis bij de kinderen en we vonden dat beiden heel prettig)
precies female, mijn man is al vaak weg en als hij dan ook nog zijn moeder zo vaak moet missen dan is het het mij niet waard, zolang hij zo klein is vanaf een jaar of 6 / 7 is misschien wel te doen...dan kan hij gewoon op eigen houtje van school naar de zaak komen en bij mama kan zijn.....tussen school en winkelcentrum zit een marktpleintje dus dat moet te doen zijn dan! of ik moet meteen knaller van een winkel neerzetten die gaat als een tierelier dan zet ik er personeel in , maar dat zal wel niet, de markt blijft verzadigd
ik zou eerst eens helemaal uitpluizen hoe dat in zn werk gaat en welke taken je er bij krijgt... mijn man heeft ook een eigen zaak en daar komt heel veel bijkijken hoor... is niet alleen maar een beetje werken maar al het papierwerk, belasting, je winkel promoten alles inkopen en dan kan je een accountant nemen maar ook die moet alles geordent hebben wil hij zn werk kunnen doen... mijn man doet 1 dag in de week savonds het papierwerk en is daar zo een paar uurtjes zoet mee... en dan nog de belastingdienst pfffff en alle bonnen bewaren e.d.... je moet een bedrijfsplan hebben en heel goed uitgewerkt en doorgedacht... je moet je inschrijven als bedrijf, alles laten vastleggen, een pandje zoeken en zonodig verbouwen en inrichten.. en dan proberen alles draaiende te krijgen... een website bouwen... noem het maar op! wel een heel leuk idee!! lijkt mij ook wel wat maar ik begin er pas over na te denken als mijn dochters op school zitten... ik denk dat het nu echt niet te combineren valt met 2 kleine kinderen... pffff
Ja, ik begrijp je goed. Kan altijd nog, die eerste jaren zijn toch belangrijk en ook nog eens heerlijk om van te genieten. Ik denk echt dat je er later ook met een goed gevoel op terug kunt kijken dat je de eerste jaren thuis bij de kinderen bent geweest en kon zijn.. Dat ik toch veel waard (zeker in deze tijden van hectiek. vind ik dan he ).
Mora bedankt voor je reactie, -accountant wordt waarschijnlijk gewoon dezelfde als die mijn man heeft -plan de campagne is toch alleen noodzakelijk als je een lening wilt??? lening zal denk ik niet nodig zijn (ik heb er nog niet veel kaas van gegeten hoor maar mijn man zou dan als bedrijf gaan investeren,,,dus is een lening onnodig?!?!?!?) moet ik nog eens vragen aan mijn man , het idee is vandaag pas geboren en ik kan het nu niet navragen, man zit nu op kantoor! -website maken hebben we ook al een mannetje voor -pandje zoeken en verbouwen, ja dat is wel wat maar goed dat moet te doen zijn -spullen kopen , dit lijkt me nog het leukste eigenlijk je hebt gelijk er moet inderdaad een hoop uitgepluist/uitgeplozen worden en het zal ook zeker wat tijd en moeite kosten maar als ik dat dalijk KAN combineren met moederschap lijkt het me wel erg leuk om te doen
vindt ik ook, ben toen ook bewust na mijn bevalling helemaal gekapt met werken en ga ook pas weer beginnen als hij me "niet meer zoveel nodig heeft"
aangezien je zoontje 3 jaar is zou je ook nog een jaartje kunnen wachtten dan gaat hij naar school en heb je mischien minder moeite met deze stap te zetten.
Wij hebben zelf een eigen winkel (met 13 man personeel) en ik moet eerlijk zeggen dat ik er op het moment niet aan moet denken zelf er nog een winkel bij te hebben.Er gaat vooral de 1e jaren zoveel tijd in zitten zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen met straks een kleine,die wil je toch ook niet heel de week wegbrengen.Mischien kun je wat personeel aannemen maarja dat kost veel geld,vooral als je iemand wil die je alleen in de zaak wil kunnen laten,op zich zou dat wel een optie zijn.Ik weet wel dat voor jezelf werken niet zomaar een baan is,man man werkt echt 80uur in de week en doed alle admistratie enzo zelf,het is echt hard werken hoor.
nou je hebt al het voordeel dat je man er veel van weet aangezien hij zelf een bedrijfsman is... dat is dan wel weer handig... maar je kunt bv ook een soort van opleiding gaan volgen in die branche he.. dan leer je hoe je zoiets moet aanpakken... bij de loi ofzo... ik meen dat je als je je inschrijft bij de kvk dat je dan ook een bedrijfsplan moet kunnen overdragen aan een notaris om je bedrijf en je doel te laten vastleggen? weet het ook niet precies meer maar ik heb dit toen gedaan voor iemand die een stichting is begonnen en daar moesten een een statutenplan opmaken... het lijkt me dan dat je een bedrijfsplan nodig hebt voor als je een winkel wilt beginnen... ook voor jezelf om alles duidelijk te krijgen hoe en wat je wilt en hoe jij je doel kunt bereiken... ach je hebt nog wel ffe om je erin te verdiepen.. denk dat die voorbereiding ookal heel erg leuk is toch!!! veel succes ermee in de toekomst!