Moe wakker worden

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanna Mom, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames. Even rondvragen of meer dit hebben of dat het toch echt niet helemaal normaal is.

Ik word vrijwel elke morgen moe wakker. Gisteravond lag/sliep ik om half 11, vanmorgen 8 uur de wekker. Ik ben echt moe. Soms is het wat beter, maar als ik minder dan 9 uren slaap heb, word ik moe wakker. Is dit gewoon iets wat bij mij hoort of zijn er vitamines die ik kan nemen? Graag advies en ervaringen! :)

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Vitamine d gebrek kan en vit b12
    heb ik ook last van ik slik die vitaminen

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik word ook altijd moe wakker eigenlijk heb wel extra vitamine pillen in de kast maar nog nooit epakt..:p

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Heb je dit sinds kort? Of heb je dit vaker gehad?
    Ik heb dit zelf namelijk vooral 's winters en zomers eigenlijk geen last van. Ik hou het op een winterdipje.
    Extra vitamines en veel naar buiten (bijv een blokje om voor het slapengaan) helpen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik wordt altijd moe wakker, heb dan wel een schildklier ziekte en vitamine b12 tekort maar ´onder controle´ zoals de artsen dit noemen. Laat je eens prikken.

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik had dit ook jaaaaren.. Overal op geprikt, kwam steeds niks uit.. Toen heb ik in juli eigenhandig besloten met de pil te stoppen, kijken wat dit met me deed.. Ik ben een compleet ander mens geworden, gewoon 180 graden gedraaid.. Kom nu soms zelfs moeilijk in slaap! :D

7. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je te lang kunt slapen.

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik had dit kort na de bevalling...stond moe op en ging moe naar bed
    Kon amper op mijn benen staan...bleek dat ik een ernstig gebrek aan b12 had, mijn waarde stond bijna op 0.
    Dus ik zou je b12 even laten checken

9. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Laat eens op vitamine d, vitamine b12 en ijzer(HB) prikken. Misschien heb je hier een tekort aan

10. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik denk dat het ook vaak te maken heeft met je slaapcyclussen, weet er niet veel van maar dat heb ik ergens gelezen, alweer een hele tijd geleden haha. In een nacht zijn er meerdere keren dat je heel licht slaapt en daarna weer in hele diepe slaap komt. Als jouw wekker precies gaat op het moment dat je in je hele diepe slaap zit ben je hardstikke moe. Als de wekker op precies het goede moment gaat wordt je veel lekkerder wakker.

Moet je maar even naar googlen. Er zijn ook speciale horloges die je dan in kunt stellen als je bijvoorbeeld 8 uur op moet staan, dan kijkt het horloge naar welk moment voor 8 uur je het wakkerst bent en dan gaat je wekker af. Heel duur natuurlijk en geen idee of het werkt. Heb wel een app gehad op mijn telefoon die hetzelfde deed, maar hoe? Geen idee. Was maar 2 weken gratis en heb hem niet goed uitgeprobeerd dus weet nou niet of het goed werkte of niet, daarna moest je betalen...

11. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Sila. Die vitamines helpen dus? Waar moet ik op letten als ik ze koop? Ik weet dat de samenstellingen ook verschillen.

@Sportysteenbok. Ik heb dit eigenlijk altijd, maar de ene dag/week erger dan de andere. Uitslapen helpt soms, maar ook niet altijd.

@Fleur. Kan ik dit gewoon aanvragen bij de huisarts?

@xPoppetje. Ik slik de pil niet haha, dus daar kan het bij mij niet te maken mee hebben.

@Zonnetje. Wat is te lang dan?

@JMay. Ok jij ook al. Maar dan weer mijn vraag haha, kan ik dit bij de ha aanvragen? Of zelf bij het lav aanvragen?

@Beitsche. Dit is al het derde advies voor prikken. Misschien moet ik dat maar eens doen...

@Cabb. Ik heb daar idd weleens van gehoord! Maar het duurt bij mij ook altijd even voor ik in slaap val, daar moet ik dan rekening mee houden denk ik? Wel ingewikkeld dan...

12. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Indd even laten prikken op wat de dames hiervoor al aangeven. Ik heb er zelf ook vooral in de wintermaanden last van, al heb ik ook gewoon veel slaap nodig. 9 uur per nacht is voor mij een noodzaak, sommige mensen hebben gewoon veel slaap nodig en sommige maar heel weinig.

Het kan trouwens ook met de kwaliteit van je slaap te maken hebben, dat je dus eigenlijk te weinig diepe slaap krijgt, maar dit kan je allen in een slaapcentrum laten testen.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb het ook pff.
    Vroeger ging de wekker en sprong ik uit bed en zat ik happy rond te springen maar nu moet ik eerst een halfuur bijkomen

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Misschien gaan sporten? Ik had dat altijd en toen ik fanatiek ging sporten was na 2 a 3 maanden echt helemaal weg. Ik was zaterdag om 08:30 klaarwakker en had overal zin in . Nu ben ik weer even gestopt met sporten en ik merk dat ik weer moe ben in de ochtend.

15. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik denk niet dat je daar zelf rekening mee kan houden want zal ook iedere keer verschillen hoe lang zoiets duurt. Daarvoor hebben ze dat horloge denk ik ontwikkeld maar misschien zou je die app kunnen proberen, even geen idee mee hoe ik die gevonden had...

Misschien dat daarom een wake up light vaak al helpt, als je dan licht slaapt en je lampje gaat aan zul je denk ik minder vaak weer in die diepe slaap komen omdat je weet dat je wakker moet gaan worden. Heb zelf niet zo'n ding maar lees er een hoop goeds over.

16. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Laten prikken is wellicht een goede optie, hoewel ik dan eerder geneigd ben zelf gewoon die pillen te halen en kijken of dat helpt haha. Zit er ook aan te denken koolydraatarm te eten en de suikers te laten staan. Een poosje gedaan, maar ik miste mijn koekjes... Toen wel meer energie hoor.

Sporten doe ik nu weer sinds 2 weken, dus zou mooi zijn als dat helpt!

Lastig. Ik zal misschien toch er wel zelf wat aan moeten doen.

17. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik heb trouwens een tijdje B12 tekort gehad, na wat injecties enzo was het pijl weer goed. Merkte alleen dat ik me weer moeier begon te voelen, weer laten prikken en het was nog goed maar toch maar weer b-complex gaan slikken en voel me beter. Als je een B-complex neemt is dat ook time-released zodat je de hele dag door een beetje krijgt, ik had gewoon de pillen van kruidvat eigen merk. Heb nu pillen uit duitsland van de DM, veel goedkoper, betere doseringen fijner om door te slikken(plastic capsules, van pilsmaak ga ik gelijk kokhalsen).

18. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dat ga ik direct proberen!

Deel Deze Pagina