aangezien ik nog never ever koekjes heb gemaakt ,, wat is jullie lekkerste recept

Discussie in 'De lounge' gestart door potjesoep, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    :D:D:D

ben een echte taarten bakster maar op een of andere manier heb ik nu de neiging tot koekjes bakken ( zal de nesteldrang wel zijn hahaha :D:D:D )

maar heb ze nog nooit gemaakt

wat is jullie lekkerste recept , simpel of moeilijk maakt mij niet uit , of leuke site met koekjes recepten waar van je weet die moet je eens maken zoooooooooooooooooooooooo lekker :D

xx

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    De chocolate chip cookies van Eylem!
    Mijn mixed kitchen

En de gezonde variant hiervan van Amber Albarda, van amandelmeel. Die zijn ook echt heerlijk!

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

Als je makkelijk wil beginnen: de chocolade koekjes van Home Made. Alleen water toevoegen en je kan eigenlijk niets verkeerd doen, is ook zo klaar. Wij vinden ze lekker!

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Haha, die wilde ik ook noemen ;). Grote aanrader, als je van american cookies houdt. Of de triple chocolate chip cookies, die lijken op die van de AH ;)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik kan ze niet vinden; heb je een directe link want ik kijk overduidelijk weer met mijn neus :D

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
  7. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    mmmm

een goed begin zou ik zo zeggen allemaal :-D een ja zeker american cookies yam yammmm en zand koekjes ook heerlijk ,,

morgen maak ik een start voor de eerste koekiessss :)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh ik moet ook meelezen! :D

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Deze topic is er al eens geweest en toen heeft iemand de lekkerste-koekjes-recept geplaatst en ze had echt gelijk!

Dit is het recept:

250 gr. boter (margarine, ongezouten, bijvoorbeeld dat blauwe pakje van Bertolli of Wajang dat groene pakje)
    220 gr. tarwebloem
    160 gr. zelfrijzend bakmeel
    150 gr. witte basterdsuiker
    1 zakje vanille suiker

Boter even een uurtje vooraf uit de ijskast en in kleine brokjes snijden (dat mixt beter).

Alles tegelijk in de beslagkom en met de mixer (van die kneedstaven gebruiken) doormixen tot het korrelig wordt.
    Het beslag wordt niet 1 klomp dus dat moet je zelf nog tot een klomp kneden met je handen. Ik verdeel het altijd over 2 porties omdat dit makkelijker kneed.

Blijven doorkneden tot het een smeuige zachte deegbal is.
    Deze vervolgens of uitrollen met een deegroller en met koekvormpjes de koekjes uit stansen. Of het deeg tot een rol maken (soort van leverworst) en er plakjes van snijden.

Oven (hetelucht) voorverwarmen 5 minuutjes op 150 graden.
    Koekjes op de bakplaat met bakpapier leggen, hou voldoende ruimte tussen de koekjes. En doe de bakplaat op de middelste hoogte in je ogen, of één daarONDER. Niet bovenin.

Als het deeg teveel is voor 1 bakplaat doe je nadat de eerste portie klaar zijn de volgende portie in de oven.

Laat ze niet TE donker worden, als ze een beetje gelig zijn van kleur dan is het goed!

De koekjes zijn nog een beetje warm en zacht als ze uit de oven komen dus gebruik een platte spatel om ze van de bakplaat op het (schone) aanrecht neer te leggen. Laten afkoelen en klaar

Als ze afgekoeld zijn kun je als variatie ze nog versieren met glazuur of andere 'versiersels' maar eigenlijk vind ik ze 'kaal' het lekkerst!

Mmmmmmmmmm eet smakelijk.
    Ik hoor graag van jullie of het is gelukt en wat jullie ervan vinden!

Oh sorrie dames ik vergeet helemaal de tijd erbij te zetten hoelang ze in de oven moeten.

Tsja dat verschilt nogal per oven (een oude of nieuwe of het merk). Maar wat ik al zei, laat ze niet TE donker worden en niet te geel. Als ze nog erg bol staan dan zijn ze nog niet goed, dan is de binnenkant nog niet doorgegaard.

Maar ze moeten zeker 25/30 minuten maar blijf er even bij vanaf 20 minuten, dan kun je het beter in de gaten houden.

Succes want er zijn zoooo veel recepten!

10. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    vonnie, die klinkt zeker lekker.
    Misschien dat ik die vanavond nog ga proberen ;)

En die choc chip cookies van de ah.. Glorie.. wat een heerlijkheid!
    Ik ga dit topic in de gaten houden ;)

Laat je een foto zien van je bakresultaat?

11. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    vonnie, moet er trouwens geen ei bij?

12. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Leuk om met de kinderen in de herfstvakantie te doen.

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Cookiemonster koekjes!

550 gram bloem
    1 theelepel bakpoeder
    1 theelepel zout
    250 gram boter
    180 gram suiker
    180 gram bruine basterdsuiker
    15 gram vanillesuiker
    2 eieren
    350 gram pure chocolade, gehakt

Verwarm de oven voor op 190 graden.
    Meng in een kom de bloem met het bakpoeder en het zout. Klop in een grotere kom de boter met de suiker, bruine suiker en vanillesuiker tot het romig is. Voeg de eieren 1 voor 1 toe en klop het mengsel stevig na elk ei. Daarna voeg je beetje bij beetje de bloem toe. Doe als laatste de chocolade erbij.
    Maak rondjes op de bakplaat. Laat genoeg ruimte ertussen, want ze lopen uit tijdens het bakken.e
    Bak 8-11 minuten tot ze mooi goudbruin zijn. Laat ze dan 2 minuten op de plaat afkoelen en laat ze daarna op een rekje volledig afkoelen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      44,8 KB
      Weergaven:
      1
  14. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    nice ,, bedankt allemaal en ik zal even die andere forum ding op zoeken die ook over koekjes ging ,, man wat krijg ik hier een trek van vooral die laatste foto :D:D

mag dan misschien nog wel ochtend zijn maar een koekje mmm zou er nu al wel ingaan , ik ga vanmiddag mijn eerste poging tot koekjes doen

15. 2jees

2jees Niet meer actief

250 gram bloem
    175 gram boter (met wajang kunnen ze ook voor KMA)
    1 zakje vanillesuiker
    75 gram basterdsuiker

daarmee kun je veel varieren, lepel cacaopoeder, lepel kokos, 2 theelepels anijspoeder, die laatste is heerlijk verrassend. Ik bak elke week zelf koekjes!

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Oh ja, 200 graden een minuut of 15.

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Nee geen ei gebruiken, gewoon de ingrediënten die er staan. Succes en ze zijn echt erg lekker!

Deel Deze Pagina