ben een echte taarten bakster maar op een of andere manier heb ik nu de neiging tot koekjes bakken ( zal de nesteldrang wel zijn hahaha ) maar heb ze nog nooit gemaakt wat is jullie lekkerste recept , simpel of moeilijk maakt mij niet uit , of leuke site met koekjes recepten waar van je weet die moet je eens maken zoooooooooooooooooooooooo lekker xx
De chocolate chip cookies van Eylem! Mijn mixed kitchen En de gezonde variant hiervan van Amber Albarda, van amandelmeel. Die zijn ook echt heerlijk!
Als je makkelijk wil beginnen: de chocolade koekjes van Home Made. Alleen water toevoegen en je kan eigenlijk niets verkeerd doen, is ook zo klaar. Wij vinden ze lekker!
Ik hoop dat je engels goed is. http:// http://www.bbcgoodfood.com/recipes/13387/macadamia-and-cranberry-american-cookies
Haha, die wilde ik ook noemen . Grote aanrader, als je van american cookies houdt. Of de triple chocolate chip cookies, die lijken op die van de AH
Ik bak het liefst zandkoekjes, meestal zonder recept. Maar heb een recept voor je gevonden: Zandkoekjes - Recept - Allerhande - Albert Heijn
mmmm een goed begin zou ik zo zeggen allemaal :-D een ja zeker american cookies yam yammmm en zand koekjes ook heerlijk ,, morgen maak ik een start voor de eerste koekiessss
Deze topic is er al eens geweest en toen heeft iemand de lekkerste-koekjes-recept geplaatst en ze had echt gelijk! Dit is het recept: 250 gr. boter (margarine, ongezouten, bijvoorbeeld dat blauwe pakje van Bertolli of Wajang dat groene pakje) 220 gr. tarwebloem 160 gr. zelfrijzend bakmeel 150 gr. witte basterdsuiker 1 zakje vanille suiker Boter even een uurtje vooraf uit de ijskast en in kleine brokjes snijden (dat mixt beter). Alles tegelijk in de beslagkom en met de mixer (van die kneedstaven gebruiken) doormixen tot het korrelig wordt. Het beslag wordt niet 1 klomp dus dat moet je zelf nog tot een klomp kneden met je handen. Ik verdeel het altijd over 2 porties omdat dit makkelijker kneed. Blijven doorkneden tot het een smeuige zachte deegbal is. Deze vervolgens of uitrollen met een deegroller en met koekvormpjes de koekjes uit stansen. Of het deeg tot een rol maken (soort van leverworst) en er plakjes van snijden. Oven (hetelucht) voorverwarmen 5 minuutjes op 150 graden. Koekjes op de bakplaat met bakpapier leggen, hou voldoende ruimte tussen de koekjes. En doe de bakplaat op de middelste hoogte in je ogen, of één daarONDER. Niet bovenin. Als het deeg teveel is voor 1 bakplaat doe je nadat de eerste portie klaar zijn de volgende portie in de oven. Laat ze niet TE donker worden, als ze een beetje gelig zijn van kleur dan is het goed! De koekjes zijn nog een beetje warm en zacht als ze uit de oven komen dus gebruik een platte spatel om ze van de bakplaat op het (schone) aanrecht neer te leggen. Laten afkoelen en klaar Als ze afgekoeld zijn kun je als variatie ze nog versieren met glazuur of andere 'versiersels' maar eigenlijk vind ik ze 'kaal' het lekkerst! Mmmmmmmmmm eet smakelijk. Ik hoor graag van jullie of het is gelukt en wat jullie ervan vinden! Oh sorrie dames ik vergeet helemaal de tijd erbij te zetten hoelang ze in de oven moeten. Tsja dat verschilt nogal per oven (een oude of nieuwe of het merk). Maar wat ik al zei, laat ze niet TE donker worden en niet te geel. Als ze nog erg bol staan dan zijn ze nog niet goed, dan is de binnenkant nog niet doorgegaard. Maar ze moeten zeker 25/30 minuten maar blijf er even bij vanaf 20 minuten, dan kun je het beter in de gaten houden. __________________ Succes want er zijn zoooo veel recepten!
vonnie, die klinkt zeker lekker. Misschien dat ik die vanavond nog ga proberen En die choc chip cookies van de ah.. Glorie.. wat een heerlijkheid! Ik ga dit topic in de gaten houden Laat je een foto zien van je bakresultaat?
Cookiemonster koekjes! 550 gram bloem 1 theelepel bakpoeder 1 theelepel zout 250 gram boter 180 gram suiker 180 gram bruine basterdsuiker 15 gram vanillesuiker 2 eieren 350 gram pure chocolade, gehakt Verwarm de oven voor op 190 graden. Meng in een kom de bloem met het bakpoeder en het zout. Klop in een grotere kom de boter met de suiker, bruine suiker en vanillesuiker tot het romig is. Voeg de eieren 1 voor 1 toe en klop het mengsel stevig na elk ei. Daarna voeg je beetje bij beetje de bloem toe. Doe als laatste de chocolade erbij. Maak rondjes op de bakplaat. Laat genoeg ruimte ertussen, want ze lopen uit tijdens het bakken.e Bak 8-11 minuten tot ze mooi goudbruin zijn. Laat ze dan 2 minuten op de plaat afkoelen en laat ze daarna op een rekje volledig afkoelen.
nice ,, bedankt allemaal en ik zal even die andere forum ding op zoeken die ook over koekjes ging ,, man wat krijg ik hier een trek van vooral die laatste foto mag dan misschien nog wel ochtend zijn maar een koekje mmm zou er nu al wel ingaan , ik ga vanmiddag mijn eerste poging tot koekjes doen
250 gram bloem 175 gram boter (met wajang kunnen ze ook voor KMA) 1 zakje vanillesuiker 75 gram basterdsuiker daarmee kun je veel varieren, lepel cacaopoeder, lepel kokos, 2 theelepels anijspoeder, die laatste is heerlijk verrassend. Ik bak elke week zelf koekjes!