Mijn zus, in een overvolle ruimte, op luide toon met haar gezicht voor mijn buik: HALLO!? IK BEN HET, JE TANTE! Iedereen viel op slag stil en keek ons aan Nee ze is niet gehandicapt en ook geen 4 jaar
Leuk leuk leuk om dit allemaal te lezen. Ik werk zelf met kinderen met een verstandelijke beperking, en zo krijg je ook vragen en hele leuke uitspraken. Ik heb het verteld op het werk toen ik 19 week zwanger was: - huh? wanneer heb je dat gedaan? Meisje van 8... - Maar, heb je een baby ingeslikt dan? Jongetje van 6...waarop een jongen van 14 zei: tjah Jose leg maar eens uit hoe je dat gedaan hebt hahaha... - Krijgt je baby nu ook potjes eten? Meisje van 6 - Heeft je baby ook gepoept? - Mag ik kijken als de baby de fles krijgt? Allemaal vragen van een meisje dat zelf net een zusje had gekregen... Zo leuk...
Ik ben afgelopen weekend weg geweest met vrienden. Toen ze mijn ziekenhuiskoffer zagen ( toch maar meegenomen met ruim 36 weken zwangerschap) moesten zze lachen. Ze dachten dat er een schaar en verband enzo in zat om de navelstreng zelf door te knippen. Ze hadden geen idee dat je spullen mee moet nemen naar het ziekenhuis. En gister in de supermarkt hielp de man achter mij in de rij met spullen op de band te leggen, hij vond het zo sneu dat ik niet zo goed meer in die lage kar kon 'duiken'.
De kinderen op mijn werk vragen vooral "alweer?" heb al een zoontje van 20 maanden. Daarnaast vinden de oudere kinderen het veeeeeels te vroeg (kinderen krijg je toch pas als je 35 bent?) en vragen de jonge kinderen idd hoe de baby in mijn buik is gekomen.
Nou toen wij onze schoonouders vertelde dat we in verwachting waren kregen we heel serieus de vraag: "Hoe heeft dit kunnen gebeuren???" wij zo nou, ik denk dat je wel weet hoe dat gaat...maar toen zij hij wel van uhmmm maar jullie gebruiken toch voorbehoedsmiddelen? Wij: ja hebben we gedaan maar we hebben samen besloten om voor een kindje te gaan. en toen had ie wel door dat het gepland was! hahahahhaha Was wel even lachen.
Toen ik m'n ouders vertelde dat ik zwanger was, had ik de test in een doosje ingepakt, m'n vader maakte het open en m'n moeder begon gelijk heel hard te huilen en m'n vader zei: Huh een thermometer? M'n broertje: Ben je alweeeer zwanger? LOL
ik had chocolaatjes met muisjes meegenomen naar mijn werk om het te vertellen. Een Russische collega (man uiteraard) snapte het niet waarop een andere (mannelijke) collega zei: She had SEXXX dude! waarop de Rus zei; seriously? you celebrate that???? hahhaha, het duurde even voor hij snapte dat er een baby aankwam. Mijn professor zei tegen me toen ik een week of 25 was: zozo, jij wordt al een lekker waggelkipje.... en bedankt!
Oh oh oh Wat geweldig!! Kom niet meer bij van het lachen! En die schattige kleine kindjes met hun kijk op de wereld *smelt* Zo ook mijn dochtertje. Ze weet al een tijdje dat ze een broertje of zusje krijgt. Op een morgen staan we in de badkamer tanden te poetsen. Ik heb sinds ik zwanger ben heeel veel dorst en sla dus twee glazen water achterover. Mijn dochtertje staat bovenop de wc (dan kan ze zien wat ze poetst ) en kijkt me heel serieus en bedenkelijk aan. Dus ik vraag haar: Wattiser? Haalt ze de tandenborstel uit haar mond (inclusief speeksel/tandpasta mix ) en zegt: Mama... Moet de baby nu niet een bootje?? xxxJanneke
Wat een leuke opmerkingen allemaal, hier nog één om toe te voegen; Neefje van 4: tante, wat ga je morgen doen? Ik: werken. Neefje: en oom dan? Ik: ook werken Neefje: maar waar blijft de baby dan? Ik: euhh, die gaat toch gewoon met mij mee want die zit in mijn buik.... Neefje: nou, die kun je dan toch gewoon even onder je trui uit halen (om vervolgens mijn trui demonstratief omhoog te trekken, en dat midden op straat!) Blijft leuk!
geweldig die kleintjes Mijn neefje belde me van de week op met de vraag "Is de baby al uit je buik?" Ik "nee dat duurt nog wel eventjes hoor" Hij "Oooh maar hij schopt geen gaten in je buik toch? Anders kan hij er al uit komen hoor" Ik "Nee zo hard schopt het niet. Als je zusje bijna jarig dan komt de baby." Mijn tante heeft nu een kalender naast zijn bed gehangen zodat hij iedere dag een kruisje kan zetten om af te tellen. Ik vind de reactie's van de kleintjes echt zo leuk. Behalve als ze ineens een mep op mijn buik geven, dat vind ik een stuk minder. (doet mijn neefje gelukkig niet maar wel het neefje van een vriendin) Wat ik vooral ook heel leuk vind om te horen is dat ze me mooi zwanger vinden, mooi naar voren. Kijk dat doet een zwangere vrouw altijd goed
Ik loop op het moment stage bij de kleuters. Om 10 uur is er fruitpauze maar dat was voor mij niet genoeg dus ik probeerde subtiel een boterham naar binnen te werken. Het kleutertje naast me zei ohhh juf dat mag niet he. Dus ik wees naar m'n buik en vroeg: weet je nog wie hier woont? Ja dat wist hij, de baby. Ik zei: die heft ook honger. Hij: oh ok. Dat vond hij heel logisch
Geweldig! vooral reacties van leerlingen op de juf Ik werk zelf ook in het onderwijs maar dan in het voortgezet en heb vandaag mijn leerlingen verteld dat ik zwanger ben. Zo geweldig! Ze gingen voor me zingen, applaudiseren. ik kreeg handjes en een dikke knuffel en kinderen die zeiden dat ze elke week chocola voor me mee zouden nemen. hihi en toen ik het daarna stil probeerde te krijgen riep een meisje, jongens! kom op! we mogen mw geen stress geven dat is niet goed voor de baby. Nou je kon mij opvegen een paar jaar geleden bij de zwangerschap van de 3e werkte ik op het lwoo/basis/kader en die kids nemen echt geen blad voor de mond Oh dan heeft u sex gehad! mijn eigen zoon van toen 9 of 10, oh gaan we weer naar de babyluisteraar? (verloskundige) En de verloskundige: jij hebt echt zo'n mooie buik! echt ongelovelijk dat dit je 4e kindje is (in mijn vorige zwangerschap) oh ja en je merkt echt niveauverschil tussen vmbo en havo/vwo. Want toen ik het de leerlingen vertelde zeiden de havo/vwo leerlingen, ja dat dacht ik al maar durfde het niet te vragen! U was altijd zo slank en nu heeft u een buikje! terwijl vmbo-ers het er meteen uitflappen als ze het denken heb dus ook al 2 keer heel erg ontkend dat het zo was En die meisjes riepen vandaag heel verontwaardigd! Ohhhh dus toch! gemeen hoor! (een van die meisje heeft een zus van 15 die al 2 kids heeft)
Wat leuk allemaal. Onze dochter kan er ook wat van (ze is net 3). Ze heeft zelf ook 2 babies in haar buik. Ik vraag: waarom 2? Zij: dan kunnen ze lekker met elkaar spelen. En laatst zat ze achterop de fiets heel zachtjes te zingen, ik zeg, ben je mooi aan het zingen? Ja zegt ze dan kan mijn baby lekker slapen. Op zo'n moment smelt ik helemaal.
Hahaha... das wel fantastisch. Moet je je voorstellen, iedere keer dat je seks hebt, iets meenemen naar het werk. LOL
Net op het CB, die arts vond het helemaal geweldig dat daniel al zo vlug broertje/zusje krijgt! Niks bijzonders, maar werd er gewoon helemaal blij van! Zegt ze tegen Daniël: wat dacht jij? als ik snel zelfstandig word willen ze eerder een broertje of zusje maken?