Hier heeft de wijkraad een foto speur en puzzeltocht gemaakt. Met maar liefst 30 foto’s van dingen die we moeten zoeken, zo blij mee dan hebben we weer een doel om naar buiten te gaan , want mijn zoon is het ‘“ gewone “ wandelen in het bos nu echt beu. Verder gaan we worstenbroodjes bakken , online met vriendjes gamen, en een surprise maken voor kerst .
Met z'n allen slapen in de woonkamer Vinden ze hier geweldig Winter bbq Filmavond met veeeeeel lekkers op tafel Koekjes bakken Knutselen Fietsen naar het park
Dat doen wij ook. Wij gaan vrijdag kerst vieren. Gezellig gourmetten, kadootjes voor de kids. Ze merken toch niet dat het een weekje vervroegd is. En dan op 1e kerstdag lekker borrelen (lees veel kleine hapjes, stokbroodje) En dan gewoon een pizza in de oven. De oudste hoeft dan niet 3 dagen achter elkaar te gourmetten (Schoonfamilie). De jongste heeft eerder de buit binnen. En voor ons: in de week van Kerst hoeven wij amper boodschappen te doen.
Ik drink geen alcohol, maar ik geloof dat voor de meeste ouders het wel fijn is dat Gall Gall een essentiële winkel is. Leuke dingen: Ik moet weer extreem veel werken, jaarafsluiting, btw aangiftes enz. Waarom is er alweer een lockdown in de drukste mnd vh jaar? Maar goed: - ik wil nog de keuken en de douche kast verder schilderen. - kerststukjes maken - Verder veel knutselen (genoeg spullen in huis) - strandwandeling maken - plannen maken voor uitbreiding salon (dochter) - ik ben nog model voor wimpers en wenkbrauwen (oudste moet oefenen) - en laten we dan ook maar weer onze kleurtje bijwerken - haren vd jongste deels roze verven. (We houden dan wel een kapper avondje met de meisjes) - massage (oudste heeft nu toch 5 weken vrij) - bakken cake/taart/ cupcakes - spelletjes doen met de jongste - plaatjes draaien Minder leuke dingen: - Opruimen en heel veel weggeven, ik wil ruimte maken. - Schoonmaken, telkens weer Hier zullen de 5 weken voorbij vliegen.
Hier ook geboren en getogen in Brabant maar had er ook nog nooit van gehoord.. welke regio van Brabant woon jij, taliaa?
Niet echt leuk. Maar hopelijk gaat het ons veel opleveren: We gaan een nieuwe poging ondernemen jongste zindelijk te krijgen. Vanmorgen met psycholoog samen een plan van aanpak besproken. Dit gaan we voorbereiden en vanaf zijn verjaardag (volgende week) invoeren. Komt neer op een systeem van directe beloningen en correctie. Luier af. Bij ongelukjes, meteen op de wc. Plus helpen met de was of opruimen ongelukje. Bij proberen of een plas of poep op de wc punten verdienen. Inclusief "prijslijst" met wat hij kan verdienen met zijn punten.
Haha hier een baby van 4 maanden die dus echt niet veel slaapt en echt alle aandacht wil want continue verveelt. Vooral naar leuke dingen uitkijken, zoals oud en nieuw, vuurkorfje, marshmallows, gluhwein.. Nieuwe films kijken (als baby toelaat om avondje te kijken), appeltaart bakken Wandelen en versierde huizen bekijken.
Zaterdag mijn zoons verjaardagskado alvast geven Hij krijgt een tablet en leek me wel leuker en handiger ivm de lockdown Zijn verjaardag is namelijk op 19 januari Hij was het wel mee eens, doen we ook meteen een gebakje erbij!
Puber gaat vooral cosplayen, gamen, netflix, lezen en experimenteren met make-up en schminck. Pruiken, kostuums en ringlight zíjn onderweg. Verder mag ze de achterzolder gaan gebruiken als studio en daarvoor moet nog eea opgeruimd worden. En ze kan alle Playmobil op marktplaats gaan zetten als ze dat uitgezocht heeft, 10-jarenplan ben ik bang Kleuter vermaakt zichzelf altijd prima met spelen, schrijven en knutselen. Heeft vandaag al een brievenbus geknutseld van een oude doos, vrijdag wordt hij geleegd staat er op. Ga met hem veel kerstknutselen, spelletjes doen, met de Lego spelen etc. We willen ook zelf een groot Muizenhuis gaan maken. Kerstvakantieoverlevingspakketten gisteren al gegeven: puber kreeg badjas die waarschijnlijk 5 weken lang niet meer uit gaat, boeken, een funko, en van alles voor in de badkamer (gelukkig heeft ze een eigen badkamer). Kleuter kreeg wat tiptoi kaartspellen, boeken, knutselspullen, badschuim etc, een schort en muts in peperkoekenstijl en een notenkraker voor op zijn eigen kamer. Activiteiten voor samen: Allerlei dingen bakken en decoreren: kerstkoekjes, peperkoekharten etc Peperkoekhuisjes versieren met veel snoepgoed Vuurkorf met broodjes op stok, worstjes en marshmallows. Nieuwe sjoelbak besteld nadat bleek dat die van 46 jaar oud meer op een skatebaan leek