Binnenkort proberen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Beckje, Jul 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    Hallo,

Pas hebben mijn vriend en ik besloten dat we waarschijnlijk over paar maandjes als het oude huis verkocht is, *wat gegarandeerd binnen 3 maanden gebeurd* willen gaan stoppen met de pil.
    nouja ik dan ;)
    Ik weet alleen niet echt waar ik op moet letten verder.
    is het echt nodig om een maand te wachten of in elk geval tot de eerste natuurlijke menstruatie?
    en wanneer kan ik het beste met foliumzuur gaan beginnen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Groetjes
    Beckje

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Spannend hoor! Hopen dat jullie huis snel verkocht is. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik lees mee met de tips :)

3. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Dacht dat je best met foliumzuur kon beginnen als je wil zwanger worden, dus wanneer je gaat "beginnen" ;)

Veel succes!

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    Inderdaad :D
    nouja heb het huis via terugkoop garantie van de woningbouw gekocht, dus zijn er als het goed is zsm. vanaf.
    Ik ben nu 23 (zit al paar jaar met klapperende eierstokken haha) maar nu is wel stuk gunstiger, ook financieel :)

en dat foliumzuur, maakt het nog uit welke? of zijn ze allemaal hetzelfde?

5. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hey!

Spannend allemaal!
    Waar je op moet letten bij het stoppen met de pil...
    Nou dat je lichaam gaat ontpillen en dan moet je denken aan klachten die je ook kan hebben met een zwangerschap!
    En als je stopt met de pil heeft het lichaam tijd nodig om weer een regelmatige cylclus te vinden, dat valt mij persoonlijk nogal tegen.
    Sinds april gestopt met de pil en nu nog geen pijl te trekken op mijn cyclus pfff.
    Start met foliumzuur zodra je stopt met de pil, is het beste!
    En ik heb niet eerst een normale menstruatie afgewacht, duurde me te lang voordat het zover was, haha!
    Succes met alles!

Groetjes Mariska

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Als je stopt met de pil kun je gelijk beginnen met foliumzuur (ook wel handig want dan zit het 'pil slikken' toch nog goed in je systeem en vergeet je het ook niet ;). Advies is 4 weken voor je zwangerschap te slikken maar gezien je niet precies weet wanneer je zwanger wordt...

Je 1e natuurlijke menstruatie afwachten hoeft niet. Zelf kies ik er wel voor om een paar maanden mijn cyclus af te wachten. T is maar net wat je zelf prettig vindt.

Spannend hoor! Veel succes en plezier alvast!

7. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Betreft foliumzuur: Het maakt weinig uit welke je gebruikt, je moet het zelf even uittesten wat jou het beste bevalt.
    Zelf slik ik puur mama, te krijgen bij de drogisterij

8. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hoop dan inderdaad dat het snel zal bijtrekken.
    ben keer gestopt met de minipil, duurde ook wel behoorlijk lang voor ik een keer weer ongesteld werd....

mja heb nu ook al rare klachten dus veel gekker zal het niet worden :)
    ben bijv 3 maanden niet ongesteld geweest op bruine afscheiding na...
    opgezette buik en bh's die niet lekker meer zitten...
    maar helaas negatieve test...

duurt het trouwens over het algemeen heel lang voordat je lichaam ontpilt is? weet dat het per persoon verschilt, maar beetje een idee is wel fijn :)

9. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Bij de meeste meiden duurt het een half jaar tot een jaar voordat je ontpilt bent! Dat wist ik ook niet toen ik stopte..
    Maar dat zal bij iedereen wel anders zijn, ik ben nu in de vierde maand zonder pil en alweer aan het wachten op mn volgende ongi :(

10. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    dat is wel een behoorlijk tijdje inderdaad.
    mja vind wel raar dat er bijna niets komt in mijn stopweken...
    weet iemand iets daarover toevallig?
    anders haal ik voor de zekerheid nog maar een testje?

11. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Als je nu nog aan de pil bent, lijkt het me niet dat je eventueel zwanger bent.
    Dat het maar weinig is in de stopweken is ook omdat het een namaak-menstruatie is door de pil.
    Als je stopt met de pil zul je merken dat je menstruatie anders is

12. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    mja ik vergeet dat ding wel vaker dus vandaar :)
    en gezien ik er eigenlijk geen rood bij zag, vroeg ik 't me af.
    nouja hoop dat het normaal word als ik ermee stop, want weet nooit of ik dit tot menstruatie moet rekenen of niet

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Ja, dan heeft het ook geen nut om de pil te slikken ..Kun je net zo goed gelijk stoppen! De bloeding die je hebt als je de pil slikt noemen ze een ontrekkingsbloeding en is geen echte menstruatie.
    Een ontrekkingsbloeding bestaat veelal uit overvloedig baarmoederslijm die dan geloost wordt (lekker verhaal). Pas als je stopt met de pil en (op den duur) weer een eisprong hebt, word je ongesteld (of niet).

Maar serieus, als je m toch al regelmatig vergeet en niet echt 'ongesteld' wordt is het misschien een optie om gelijk maar te stoppen en een paar maanden met condoom te vrijen.
    x

14. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    me vriend wil dat nu nog niet... hij wil eerst afwachten hoe de taxatie afloopt van het oude huis... zeker met de tijden tegenwoordig...
    en condooms vind ik zo onbetrouwbaar als wat, vandaar dat ik hem nog maar even een paar maanden doorneem. maar ik ga ervanuit dat we genoeg hebben gespaard om evt verlies op te vangen, maar hij speelt liever op safe... ja ingewikkeld ik weet :p

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Nee hoor, snap t best. Zo is mijn vriend ook. Maar omdat ik echt helemaal zat was van de pil (en dus weet dat het wel even kan duren eer mijn cyclus weer wat op orde is) toch besloten per 1 augustus te stoppen.

Maar ik denk dat bij jullie het condoom net zo betrouwbaar is als de pil hoor, althans als je m echt regelmatig vergeet te slikken....noem ik dat niet echt safe! Persoonlijk word ik dan liever zwanger door foutief gebruik van het condoom, dat scheelt ten minste een zooi hormonen van de pil (geloof niet dat het veel kwaad kan maar vind het zelf geen fijn idee).

Maar nog 3 maandjes dus en dan gelijk er voor gaan ook? Of moeten jullie eerst nog klussen in jullie nieuwe huis?

x

16. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    We wonen zelfs al in het nieuwe huis ;) zijn hier in december langzaam maar zeker gaan wonen.
    ik begrijp ook dat het een fijner gevoel is door een condoom heen zwanger te worden dan door de pil, maar me vriend wil daar niet aan... plus dat rubbers kopen lastig is, hij is vrij breed geschapen en vind ze vreselijk :p
    maar over het algemeen vergeet ik hem vrij weinig, alleen laatst had ik beetje ermee geklooid...
    dus ik wacht de taxatie wel af.

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Mannen en condooms....;)
    Maar lekker dat jullie al in het nieuwe huis wonen!
    Drie maandjes wachten dus nog? Is te overzien denk ik he?

18. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hangt van de taxatie af, hoe snel ze die doen
    ik heb geen flauw idee hoe lang dat uiteindelijk gaat duren, maar ik vermoed dat het niet al te lang gaat duren
    :D
    maar we moeten maar even afwachten hoeveel de schade is

19. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    oja schiet me nog iets te binnen, als je voordat je de pil slikte een super regelmatige cyclus had, komt dit dan ook gegarandeerd weer regelmatig terug als het ontpillen voorbij is?
    wel zo makkelijk :)
    en gebruiken jullie ook ovulatie testen, of is dat een beetje onnodig?

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    He hoi,

Hangt er een beetje vanaf hoe lang je de pil geslikt hebt.
    Langer dan een jaar kan er voor zorgen dat het even duurt eer het weer een beetje goed loopt. Kijk anders ook even onder 'zwanger worden' (menubalk bovenaan de pagina) daarin staat het goed omschreven.

Ovulatietesten heb ik niet gebruikt maar ik was dan ook binnen 3 maanden zwanger dus vond ik overbodig. Als je nou al bijna een jaar bezig bent (of al weet dat je moeilijk zwanger kunt raken) dan is het mogelijk een uitkomst. Maar zelf dus geen ervaring mee.
    x

Share This Page