uitblijvende menstruatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by WeEsJe24, Jul 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

Jun 20, 2010
    599
    0
    0
    Hallo allemaal!

Hier weer een nieuweling,
    Ik ben oktober 2009 gestopt met de pil omdat we graag zwanger zouden willen worden, maar ben al die tijd niet ongesteld geweest.. nu dus ca.9 maanden!Maak me wel zorgen en ga binnenkort naar de huisarts..lees hier wel verhalen over uitblijven van menstruatie maar nooit gevallen dat het ZO lang duurt. Meer mensen ervaring mee?En wat was er toen aan de hand?
    Ben wel lang aan de pil geweest, ca. 8 jaar.Heb verder nergens last van, geen krampen/opgezette buik oid.Voel helemaal niks en volgens mij gebeurt er dus ook niks..
    Bij mijn zus is PCOS geconstateerd, zij werd ook vaak maar 1x in het half jaar/ heel jaar ongi. Uiteindelijk heeft ze er 4 jaar over gedaan om zwanger te worden maar is toen gelukt via IVF.
    Maar vrees dus dat dit bij mij ook het geval is. Vind het wel eng allemaal, vooral het vooruitzicht wat we straks misschien allemaal moeten gaan doorstaan.

2. mirtjuh

mirtjuh Niet meer actief

Ik snap dat je je zorgen maakt, 9 maanden niet ongesteld worden is inderdaad erg lang. Ik lees regelmatig verhalen van meiden met PCOS en de verhalen lopen uiteen. Sommige zijn al geholpen met clomid zijn dan toch nog redelijk snel zwanger en anderen moeten het hele traject doorlopen en duurt het allemaal langer.
    Succes meid, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen voor je!

3. mriekjuh

mriekjuh Actief lid

Nov 9, 2009
    114
    0
    0
    He Weesje24, ik ben in september gestopt met de pil, en nu uiteindelijk nadat we bij de HA en gyna zijn geweest aan de clomid... Hij zei dat ik zowieso moest temperaturen, om te kijken of er wel een eisprong was.... Nu zit ik dus aan de clomid, en temperatuur nog steeds, en dat gaat goed. Nog niet zwanger, maar weet iig wannneer me eisprong is, en dan kunnen we goed klussen:p

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had 2/3 maanden na mijn pilstop 3 jaar geleden twee lange cyclussen van rond 130. Daarna is het netter geworden en nu doet mijn lichaam een beetje zijn eigen ding niet echt iets waar ik mij zorgen om maak. 9 maanden is idd wel erg lang... lijkt me heel verwarrend en niet leuk..

Sterkte ermee

Liefs

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    4,258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    :$ ik vind 9 maanden wel heel erg lang. Het is goed dat je naar je ha gaat hoor! laat die je maar informeren en vooral ook van je zus vertellen dan heeft je ha in ieder geval de info. suc6 meid en hoop dat je gauw antwoorden krijgt.

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Goed dat je naar de huisarts gaat. Het hoeft niet te betekenen dat je PCOS hebt. Het komt kennelijk vaker voor dat meiden na het stoppen van de pil langer moeten wachten of een cyclus. Waarschijnlijk krijg je een pilletje om je eisprong op te wekken (en je lijf wakker te schudden ;)) en hopelijk is het snel raak!

7. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

Jun 20, 2010
    599
    0
    0
    dankjullie voor de reacties!9 maanden is idd erg lang en is zeker verwarrend en niet leuk;( maar toen we stopten met de pil hadden we zoiets van we zien wel hoe het loopt..nu nog wel hoor maar de wens wordt wel steeds groter!
    Tis nu gewoon afwachten wat de huisarts gaat zeggen..maar moet nog even een weekje geduld hebben want die is met vakantie en wil wel graag mijn eigen huisarts..

Share This Page