Hoi hoi, Ik vroeg me af wanneer jullie zijn begonnen met ander voedsel dan borstvoeding. Ik bedoel Fenne is nu 5 maanden (bijna) en je ziet dat ze behoefte heeft aan iets anders dan melk. Ze kijkt mijn brood en kopje koffie zowat uit mijn handen..... Ik heb gehoord dat het beter is te wachten tot 6 maanden ivm de darmpjes maar wat vinden jullie?
Ik kreeg met 15 weken het advies om alvast maar te beginnen met wat geweekte beschuit, gekookt water en wat geraspte appel. Dit hebben al snel omgezet naar volledige fruithap. Kan hier al potjes krijgen vanaf de 4de levensmaand.... woon dan wel in Duitsland, dus zijn de gewoontes soms ook iets anders. Sinds een maand krijgt onze kleine meid ook al warme maaltijd en heeft ze gisteren voor het eerst een boterham gehad (zonder korstjes). De dames van het KDV hadden nog nooit een kindje gehad wat een allereerste boterham zo snel ophad en dan ook echt OP. Normaliter beginnen ze eerst eens met een halve boterham.
Aafke, als jij het idee hebt dat ze er aan toe is dan zou ik zeggen proberen maar! Ik begon met 4 maanden omdat onze dame ook zo'n interesse toonde, smakgeluidjes e.d. vaak zeggen ze dat je het beste kunt beginnen met groente omdat dat minder kans geeft op een heftige reactie. Als dat goed gaat kun je fruit gaan geven. Wij begonnen met wortel en na een paar dagen broccoli, daarna banaan en zo verder. Als je kindje nou heel vaak buikkrampjes heeft dan is het wel oppassen, niet te veel geven. Maar als dat niet het geval is dan zou ik het gewoon lekker doen hoor! Groetjes, sas
Bedankt voor de reacties!! Ik ga Fenne vandaag voor het eerst een stukje banaan geven, ben benieuwd!!