Dun haar....wat zouden jullie doen? (zie foto)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oogappel, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik twijfel zo onwijs wat we nou moeten doen met ons meisjes haar, tis aan de onderkant vrij dun. Ook al heb ik het pas nog laten knippen....moeten we nu nog doorzetten of zal ik een bob laten knippen?

Daarnaast kan het dunne aan de onderkant ook komen omdat ze altijd staartjes/knotjes in heeft?

Wat zouden jullie doen?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij kan je haar niet dun worden door het dragen van staartjes.
    Sommige meiden hebben helaas gewoon dun haar. Als je zelf lang haar leuk(er) vind bij haar zou ik het gewoon laten groeien en idd een leuke staart/knot er in

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hier ook een meisje met heel dun haar (nog veeeeel dunner dat dat van jouw dochter) De eerste 2 jaar heb ik het steeds laten knippen in de hoop dat het dikker werd. Nu laat ik het gewoon groeien, kan ik er meer mee dan alleen staartjes of knotjes (vlechten etc)

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Het lijkt wel een foto van mijn dochters haar. Dezelfde lengte en ook behoorlijk dun.
    Ik twijfel ook, maar laat het in ieder geval deze zomer nog verder groeien (kan het lekker in een staartje als het warm is).
    Wel laat ik er af en toe (ongeveer 1x per 10 wkn) een klein stukje vanaf knippen. Daar knapt het altijd weer van op.

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Een leuke bob! Ziet er meteen voller uit en is ook nog eens hartstikke leuk en netter dan lang haar.

6. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Zou het laten groeien dan kan je tenminste nog staartjes en vlechtjes maken. Als je ziet dat er meer haar bijkomt kan je het altijd nog een keer wat korter knippen.

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Korter knippen is idd ook een manier om dun peuterhaar verzorgd te dragen. Het is overigens goed mogelijk dat het haar door het dragen van elastiekjes afbreekt. Heb het ook een tijdje gedaan, maar ben toch voor een bob gegaan. Staat veel verzorgder.

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier ook een meisje met nog dunner haar.
    Ik laat het ook steeds een stukje knippen, heb ook het idee dat het afbreekt door de staartjes enzo.
    Ze heeft inderdaad een tijd een bob gehad, toen zag het er wel wat verzorgder uit, maar zat het steeds zo in haar gezicht.
    Want speldjes zakken ook steeds uit, dus is het haar ook niet mee te houden.
    Dus nu wat langer en een staartje erin.
    Ik heb wel het idee dat het beetje bij beetje wel steeds dikker begint te worden en dat met behulp van de knipbeurten denk ik.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier ook een meid met dun haar. Bob vind ik zoooo saai, dat heeft ze een tijd gehad maar nu laten we het toch weer groeien en maken rommelige knotjes enzo. veel leuker :)

10. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Haar haar was dus afgebroken door het dragen van staartjes en knotjes. Nu toch maar de knoop doorgehakt om een bob te doen!

Isn't she lovely :)

11. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    wat leuk dat haar zo!!!!

12. Bri

Bri Niet meer actief

@oogappel: Wat een plaatje!

Ik zou het ook korter knippen (wat je gedaan hebt dus). Ik heb zelf ook dun haar, altijd al gehad. En ik heb het meerdere keren geprobeerd lang te laten worden, het wordt gewoon lijzig. Ben tot de conclusie gekomen dat lang haar voor mij niet weggelegd is, en dat ik er véél leuker uit zie met kort tot maximaal schouderlang haar.

Ben bang dat dit voor m'n dochter ook gaat gelden. Zoonlief heeft een enorm stevige bos haar, dochter heeft pluis....

13. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ik vind t super mooi maar ben kapster en daar kan je niet echt kapotten punten van krijgen alleen als je altijd op dezelfde plek doet en vooral dan met nat haar. maar is wel super gaaf zo maar je kan t gewoon lang laten groeien, bij iedereen veranderd haar eens in d e7 jaar en hier en in salon zie je veel met dunne haren wat uiteindelijk dikker word.

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    inderdaad kort knippie zoals je gedaan hebt. staat er erg leuk

15. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ik vind het echt prachtig staan!!

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wat een plaatje! Die bob staat haar super!

Mijn dochtertje heeft ook geen dik haar, is nog een beetje baby/achtig en vlassig. Het staat haar echt onverzorgd als ik het lang laat groeien, dus ook bij haar een pittig bobje!

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O ik vind een bobje zo leuk.

Mijn dame wil alleen maar ergggggg lang haar. Mar ze heeft dan ook prachtig dik haar. Met een kapster als schoonzus ook goed te verzorgen.

Ik moet dus elke ochtend wel haar haar doen. Want los vind ik dus super lelijk met lang haar. Maar twee lange vlechten staan dan weer prachtig en schattig.

Lang haar kan dus ook erg verzorgd staan als je het maar elke dag doet.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tsjah...dan heb je wel stijl haar. Mijn dochter heeft krullen maar ook heeel vlassig dun haar....laat het maar los hangen met speltjes erin. verder kan je er niets mee..

Maar de bob is wel heeeel leuk! al kan dat niet bij ons meisje, heb het al nagevraagd bij de kapper...teveel krullen!

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    wauw!! Erg mooi hoor.

Ik let er hier altijd op dat er geen ijzertjes om het elastiek zitten. Die breken het haar erg af.
    Badstoffen elastiekjes niet zo (is mijn ervaring maar mijn meisje heeft best veel/vol haar).

Deel Deze Pagina