IK ben op zoek naar een klein lief gedichtje over een vlinder. Niet een verdrietig gedichtje, maar eentje voor op de kinderkamer. We hebben te horen gekregen dat we een meisje krijgen. Ik heb bij de action van die gave muurvlinders gezien en nu wil ik daar wel een gedichtje bij zetten op de muur. Dus wie weet er eentje ....
Dit is wat ik zo snel even kon vinden Een vlinder legt een eitje Waaruit een rupsje stapt. Dan gaat het rupsje eten Totdat het bijna knapt. Het bouwt zelf een huisje En sluit zich daarin op. En het is veilig binnen, Dan noem je het een pop. En op een mooie morgen Dan zit er in het gras. Een schitterende vlinder Die ooit een rupsje was ---- Bij de vijver met de vissen Zit een vlinder op een bloem Wat veel schitterende kleuren Hoe zou die vlinder dat toch doen? - naam - komt een stapje dichterbij Ze wil de vlinder in haar hand Maar daar gaat hij bij het hekje Ver over het wijde land ---- Een vlinder zo fijn, zo teer Net uit zijn cocon Laat zich op een takje neer Om zijn fijne vleugels te drogen En de wereld te bezien
Vind deze ook wel schattig: Vlindertje wat fladder je rond in de lucht of net boven de grond Soms fladder je in een groepje Soms fladder je alleen Jij gaat overal maar toch ook nergens heen Al ben je teer en ook nog heel klein Door de kleuren die je meeneemt Mag je er gewoonweg zijn