Reisverzekering

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jubbos, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Even een korte vraag, heb je eigenlijk een reisverzekering nodig bij on sons geval een midweek weg naar een vakantiepark?

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Tja, wat is nodig? Dat is wat je zelf nodig vindt. Een reisverzekering is niet verplicht, maar wel verstandig om af te sluiten. Bijv. als je bagage wordt gestolen of beschadigd raakt, of als je (per ongeluk) iets kapot maakt in het huisje.

Ikzelf ga altijd verzekerd op reis, al is het maar voor een weekend. Wij hebben een doorlopende reisverzekering, dan hoef je die niet steeds opnieuw af te sluiten en ben je altijd verzekerd.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    wij hebben zowel reis als annulering doorlopend. Godzijndank want in januari hebben we een (dure) reis moeten annuleren

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Annuleringsverzekering hebben we idd wel, maar wij gaan nauwlijks op vakantie vandaar geen doorlopende.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Tja het ligt er ook een beetje aan wat je mee neemt. Heb je bv dure camera, dure dvd speler , dure zonnebrillen dan is het het overwegen wel waard

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Nee allen van dat niet, gewoon onze kleren en verder geen bijzonderheden, nouja de bugaboo is kost wel wat. Ga wel even berekenen wat het kost, kost meestal ook niet zoveel.

Man was vorige week voor 4 dgn naar het buitenland toen wel voor hem afgesloten.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    meestal is het maar een paar euro dus k zou er het extra risico neit voor lopen. je slaat je eigen voor je kop als je hetn iet gedaan hebt en er gebuerd wel wat met de spullen.

hier hebben we ook doorlopend dit omdat man millitair is en oefeningen ook eronder vallen dan is het dus makkelijker dat hij er een heeft kost een paar euro pm.

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ow mijn man is ook militair, nooit geweten en hij staat er ook van te kijken, nou gaan we maar eens uitzoeken.
    Heb idd voor 6,80 een reisverzekering afgesloten, gewoon voor de zekerheid.

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @jubboos als je man militair is moet ie is even informeren bij de DFD, die hebben een speciale reis en annuleringsverzekering voor militairen en hun gezin. Doorlopend is ie volgens mij voor ons Eur 45 voor het hele jaar, en hij is ook verzekerd op oefeningen en uitzendingen en als hij op de kazerne moet slapen dan zijn zijn spullen op de kamer ook verzekerd. Enneh wij zijn erg blij met deze verzekering want we hebben hem al 2x moeten gebruiken bij een plotselingen annulering omdat zn verlof werd ingetrokken en 1x omdat zijn tent op uitzending afbrande waardoor hij helemaal geen spullen meer had. Gelukkig wel alles vergoed gekregen. Enneh ik heb zelf op de ANWB alarmcentrale gewerkt en genoeg financiele drama's / persoonlijk faillisementen gezien omdat mensen niet verzekerd waren. Mijn advies is dan ook, voor die paar euro's geen risico's lopen.

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Goh wat ben ik blij dat ik dit topic gestart heb, vanaf 4 juli gaat hij namelijk weer intern, eerst naar de KMS en daarna op de kazerne de Peel.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben een doorlopende reis-en annuleringsverzekering. Wij gaan 1-2 keer per jaar naar mijn zusje in Engeland, soms een weekendje weg en dan de zomervakantie en dan hoef je nooit meer eraan te denken om het af te sluiten.

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Een reisverzekering dekt ook een anders soort kosten, kosten waar in eerste instantie niet zo snel aan gedacht wordt.
    Om een voorbeeld te geven;
    De reisverzekering dekt medische kosten die niet door de ziektekostenverzekeraar vergoed worden. Ook bv. vervoer van- en naar het ziekenhuis van de reispartner. Of verblijf van de partner in een hotel dichtbij het ziekenhuis. Ook bv. telefoonkosten die gemaakt moeten worden als de partner/kind etc. opgenomen is in het ziekenhuis.

Een reisverzekering dekt veel meer dan de kosten van apparatuur na diefstal dus.

Dit even ter info;)

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dan is het idd wel verstandig om eens ff te kijken naar een doorlopende verz. en ook als ie intern gaat nog een inboedelverz afsluiten dan heb je ook de apparatuur die er altijd staat goed verz aangezien het een verblijf is en geen vakantie maar zou dit dus ook nog ff informeren.

ze hebben bij mijn broer bijv eens een gleodnieuwe fiets uit de woonkamer gejat op de kazerne. dit viel dus onder de inboedel verz.

Deel Deze Pagina