Ik heb verschillende lijstjes doorgenomen wat ik allemaal nodig heb voor de kleine straks. Ik vind het alleen erg moeilijk wat ik moet halen voor kleertjes. Ik ben half maart uitgerekend. Maar moet ik dan rompertjes halen met lange mouwen of korte mouwen? En de kleertjes, hoeveel setjes van welke maat heb ik nodig? Mijn man is vrij lang en ze hebben de baby op ongeveer 3500 gram geschat. Uiteraard is dit een schatting. Wat is handig om naar buiten te gaan? Ik heb een maxicosi, maar geen zak waar hij/zij in kan. Moet ik deze aanschaffen of is een wikkeldoek (hoe noem je die dingen) handiger? Moet ik dan een jasje halen of meer een dik vestje? Graag jullie advies.
Volgens mij hebben de meeste pasgeboren baby's maatje 50. Mijn zoontje was 3720 en 51 cm en heeft toch zeker 4 weken maatje 50 aangehad. Zelf had ik voor een pasgeboren baby alleen mouwloze overslag rompertjes met drukknoopjes. Ik zou zorgen dat je 4 pakjes met lange mouwen en 4 mouwloze rompertjes in maat 50 in huis hebt, dat is voldoende voor iig de eerste week. Verder is een wikkeldoek of badcape wel erg lekker voor de kleine voor als het uit bedje is. Bij de Prenatal kan je een lekkere wikkeldoek met kliiteband kopen, volgens mij zitten daar ook gaten in zodat je die in de Maxi Cosi kan gebruiken. Ik vind een voetenzak voor de Maxi Cosi zo duur en ook een beetje overbodig. Daarnaast kan je nog een lekker dik vestje kopen in maatje 50 of 56. Succes!
Wij hadden in de MC gewoon een lekkere deken en onze dochter kwam in januari. Verder qua kleertjes gewoon kopen wat jou handig lijkt. Heel veel kopen is niet nodig, met een beetje geluk loop je na 2 weken zelf al te shoppen en anders kan je altijd iemand anders sturen!
We hadden hier in de mc wel een zak maar was ook in dec uitgerekend en dan duurt het koude weer nog even. Een wikkeldoek kan ook erg goed weet ik van vrienden. Een badcape of dekentje om de eerste tijd in te wikkelen als je de baby op arm hebt is wel handig. Anders koelen ze zo snel af. onze dochter was 3920 en 51cm en wij hebben ook zeker wel 4 weken maatje 50 gehad. Ik ben er achter dat rompertjes met lange mouw niets voor mij zijn wat een ondingen zeg. Ik vind zonder of korte mouw prettiger. in de eerste week vond ik het prettig dat wij een luierpakje haddenvoor de nacht waar niet alles uihoefde maar met drukknopen de onderkant zo los kon. En ik heb nu pas een echte jas gekocht. Ze heeft het hele jaar met vesten gelopen ( nou ja) is veel prettiger en in een wikkeldoek of deken is het ook niet nodig een dikke jas en erg stug vaak. nu slaat ze maatje 74 prachtish over maar heeft heel lang in 68 gezeten en met de zomer kon dat ook prima als het wat korter was was het nog niet zo erg.