Watten en wattenpot

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kleintjevoorons, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

We hebben vanmiddag een badset gekocht en daar zat ook een wattenpot bij. Nou vraag ik me alleen af waar je die watten voor gaat gebruiken. Op mijn uitzetlijst staat ook helemaal geen watten vermeld.....

Mensen met ervaring?????

Alvast bedankt,

Kleintjevoorons

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    het enige waar ik watten voor gebruik is om de therometer met alcohol schoon te maken.. en in de kraamtijd gebruikte de kraamhulp watjes voor het naveltje.. verder niet.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Watten stonden bij mij ook op de lijst van de kraamhulp volgens mij. Wordt inderdaad gebruikt voor de thermometer en het naveltje.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    De watten zaten in mijn kraampakket. Dat was zo'n zakje met zo'n wattenlap. Die werden inderdaad gebruikt voor het naveltje en de thermometer. Voor de rest heb ik ze helemaal niet meer gebruikt.

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zoon wattenpot, in het begin (en nu nog wel eens) voor het schoonmaken van de thermometer mat alcohol. Ook gebruik ik het nu met neutral olie voor op het hoofdje van mn dochter, ze heeft namelijk last van berg/hele droge en schilferige hoofdhuid. Maarja, niet ieder kindje heeft berg ;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier hebben we het nooit gebruikt, voor naveltje en thermometer werden van die kleine gaasjes gebruikt.

7. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Wij gebruiken wel veel watjes. Om de thermometer schoon te maken, om de oogjes schoon te maken (onze kleine had n ontstoken oogje bij de geboorte en nu nog wel eens. En om hiervoor nou iedere keer een schoon washandje te pakken) en we maken het neusje ermee schoon. Vam de kraamhulp geleerd. Handen een beetje vochtig maken, watje tussen beide handen rollen. Hiermee maak je het neusje ( in het neusje) goed schoon. Die wattenstaafjes zijn eerst vaak nog wat te groot voor de neusgaatjes en drukken alle 'snotjes' naar achteren, maar gaan er niet mee uit.

8. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik gebruik watten om de thermometer schoon te maken, om met olie achter haar oortjes schoon te maken (ze krijgt daar soms korstjes doordat het niet altijd goed wordt afgedroogd), en om haar van onder schoon te maken.

Deel Deze Pagina