Hey, We hebben vanmiddag een badset gekocht en daar zat ook een wattenpot bij. Nou vraag ik me alleen af waar je die watten voor gaat gebruiken. Op mijn uitzetlijst staat ook helemaal geen watten vermeld..... Mensen met ervaring????? Alvast bedankt, Kleintjevoorons
het enige waar ik watten voor gebruik is om de therometer met alcohol schoon te maken.. en in de kraamtijd gebruikte de kraamhulp watjes voor het naveltje.. verder niet.
Watten stonden bij mij ook op de lijst van de kraamhulp volgens mij. Wordt inderdaad gebruikt voor de thermometer en het naveltje.
De watten zaten in mijn kraampakket. Dat was zo'n zakje met zo'n wattenlap. Die werden inderdaad gebruikt voor het naveltje en de thermometer. Voor de rest heb ik ze helemaal niet meer gebruikt.
Ik heb ook zoon wattenpot, in het begin (en nu nog wel eens) voor het schoonmaken van de thermometer mat alcohol. Ook gebruik ik het nu met neutral olie voor op het hoofdje van mn dochter, ze heeft namelijk last van berg/hele droge en schilferige hoofdhuid. Maarja, niet ieder kindje heeft berg
hier hebben we het nooit gebruikt, voor naveltje en thermometer werden van die kleine gaasjes gebruikt.
Wij gebruiken wel veel watjes. Om de thermometer schoon te maken, om de oogjes schoon te maken (onze kleine had n ontstoken oogje bij de geboorte en nu nog wel eens. En om hiervoor nou iedere keer een schoon washandje te pakken) en we maken het neusje ermee schoon. Vam de kraamhulp geleerd. Handen een beetje vochtig maken, watje tussen beide handen rollen. Hiermee maak je het neusje ( in het neusje) goed schoon. Die wattenstaafjes zijn eerst vaak nog wat te groot voor de neusgaatjes en drukken alle 'snotjes' naar achteren, maar gaan er niet mee uit.
Ik gebruik watten om de thermometer schoon te maken, om met olie achter haar oortjes schoon te maken (ze krijgt daar soms korstjes doordat het niet altijd goed wordt afgedroogd), en om haar van onder schoon te maken.