Hotel Iberostar Tucan & Quetzal

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lov23, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

We willen hier graag op vakantie gaan in Mexico....
    Wie is hier al eens geweest en kan me er iets meer over vertellen?

2. Ja ik.. Kan er erg veel over vertellen! Wat wil je weten? :)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Alles hahahahahahha

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

We zijn in 2006 naar Mexico geweest, we hebben een autorondreis gedaan, met aansluitend een korte strandvakantie in Playa del Carmen.

Wat wil jet weten?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou we zijn opzoek naar een leuk hotel voor ons en de meiden...we kwamen bij deze dus terrecht en wilde weten wat de ervaringen zijn..

Wat vondt jij van Playa Del Carmen?
    En hotels met familiekamers zijn er ook niet veel he......want de meiden op een aparte slaapkamer was ook niet verkeerd voor papa en mama hihi..

Ook lees ik vaak over luidruchtige amerikanen?

6. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,
    Wij zijn in september 2011 naar Sandos geweest. Wat een fantastisch resort is dit zeg! Het eten is waanzinnig goed, de service op en top, en gewoon altijd wat te doen, of juist helemaal niks als je dit wilt. Wij waren nog nooit in een all-inclusive resort geweest, toch altijd een beetje afkeer van gehad, maar dit was waanzinnig. Tevens hebben ze er een balie waar ze allerlei excursies voor je regelen. Wij zijn zelf naar Coba (oud maya-zetting) en Chichen Itza (1 van de 7 wereldwonderen) geweest Lange dagen maar de moeite waard. Daarbij heb je vlakbij ook nog Xena (geloof ik dat het zo heet) waar je kan karten, zwemmen in ondergrondse riveren en noem maar op.
    Het is echt de moeite waard, maar ik weet niet hoe het met kinderen is. Als ze al wat ouder zijn (eigen hotelkamer) dan is het ook voor hun goed te doen!
    Heb je nog vragen dan hoor ik het wel! Alvast een fantastische vakantie!!!! :D

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hey wat goed want we twijfelen dus tussen deze 2 hotels!
    Maar waar ik aan zat te denken...je hebt daar de keuze om tot de select club te horen....ik vroeg me af of je nu dit verschil goed merkte als je dit niet had.....dus ik ben bang dat je als gewone klant minder goed verzorgd wordt...

Roomservice is die 24 uur per dag.....en het eten was goed zei je he.....

8. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    wij hebben het verschil niet gemerkt. De selectclub heeft 1 gedeelte met een eigen restaurant aan het strand met hangmatten e.d. En ze hebben een eigen zwembad, maar waar je overigens zo naar toe kan lopen. Wij hebben 1100 euro voor 16 dagen betaald en op en top service gehad. Echt nooit iets tekort gekomen. Er zijn zoveel restaurants waar je kan eten en in het midden van het park staat een soort van snackbar waar je 24 uur per dag kleine snacks kan eten.
    De kidsclub die ze hebben is ook erg goed van wat ik heb gezien. Aangezien wij geen kleine kinderen hebben kan ik daar niet goed op beoordelen, maar mensen die wij ontmoet hebben daar konden zo de hele dag hun kind daar achter laten. Niet dat dat helemaal de bedoeling is hoor, maar ieder zijn keus :p
    Wij hebben nog nooit een vakantie gehad dat we op 1 plek zaten. We zijn echt doe het zelf-ers en voor ons was dit dus ook uniek. Tis dat we nu zwanger zijn anders zouden we dit jaar terug gaan.

Ik zou zelf niet voor een hotel midden in het centrum kiezen. Het is toch altijd druk, veel te doen en vooral s'nachts is het erg levendig. Maar ik weet niet wat je zoekt natuurlijk. Daarbij is playa del carmen leuk om een keer heen te gaan maar zeker met kinderen zou ik niet dag en nacht daar willen zitten.

9. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    oh en ik ben echt een hele moeilijke eter...wat de boer niet kent eet ie niet, maar ik ben 5 kilo aangekomen :D:D zegt genoeg denk ik. De roomservice kan ik je geen antwoord op geven, omdat we daar geen gebruik van hebben gemaakt. S'ochtends ontbijten, dan naar het zwembad, s'middags lunchen daarna weer naar het zwembad en s'avonds weer eten en dan naar het theater waar ze elke avond een andere voorstelling hebben. Het is echt zo de moeite waard :D:D

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Klinkt goed allemaal!!!!
    Nou ik laat mijn kids niet achter durf ik niet hahahahaha.....maar het zwembad is toch ook mooit voor kids he met glijbanen enz...of is dat een ander park?
    Ja dit hotel is wat meer afgezondert he? Ik lees ook vaak dat ze bij andere hotels last hadden van de discogeluiden op het resort..ook niet zo`n zin in dus.

Hoe was je vlucht erheen trouwens? In een keer vliegen en welke maatschappij hadden jullie?

En die tripjes zijn die niet erg duur via het hotel?

11. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn net terug van Mexico.
    Zoek naar een rechtstreekse vlucht, overstap is echt niet aan te raden. Wij zijn sinds deze vakantie niet zo'n fan meer van Neckermann, dus die raad ik ook af.
    Wij zaten in The Royal in Playa del Carmen, Helaas geen hotel voor jullie, aangezien kinderen onder de 16 daar niet mogen komen. Hotel daar tegenover (zelfde groep, maar dus wel kinderen) the Grand Porto Real is wel aan te raden.

Mexico zelf is heerlijk, veel te doen, lekker weer. En leuke mensen, kunt daar ook heerlijk vrij rondlopen.
    Schrik alleen niet, de politie rijdt daar standaard met zwaailichten aan!

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Rechstreekse vluchten zijn er dus blijkbaar niet.....?!
    Wat was er mis met neckermann want ik heb al eens wat erover gelezen en ben toch wel nieuwschierig?

Ken het hotel idd ook....porto real....

13. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Via dusseldorf met airberlin zijn er gewoon rechtstreekst vluchten, ik weet niet waar je woont, maar is echt de moeite waard.
    Bij ons zeiden ze ook dat er niks rechtstreeks ging, maar in Mexico kwamen wij nederlanders tegen die rechtstreeks waren gegaan...

Klachten heb ik mooi op een rijtje gezet (slechts 17 punten), ze zijn grotendeels over neckermann, ook een deel over het reisbureau:
    Voor de reis:
    1. We hebben zelf achter onze tickets aan moeten bellen, waardoor we ze pas 3 dagen voor vertrek hadden.
    2. Wij hebben bij boeken aangegeven dat we graag op maandag wilde vertrekken, en liefst rechtstreeks wilden vliegen (ivm mijn oren, die niet tegen de druk van het dalen kunnen). Er werd ons verteld dat dit helaas niet mogelijk was, maar ze verwachten dat we waarschijnlijk óf op de heen- óf op de terugweg een tussenstop (geen overstap) zouden hebben. Uiteindelijk bleek het 2x een overstap te zijn, wij balen, maar we kregen wel korting, en er was immers niks anders mogelijk. Tot onze verbazing spreken wij in Mexico meerdere Nederlanders welke via neckermann nederland geboekt hebben en rechtstreeks vanaf dusseldorf (wat voor ons ook nog dichterbij is dan Schiphol) zijn gevlogen en OOK nog op maandag….
    3. In alle mails die wij van jullie gehad hebben stond dat wij om half 9 sochtends op schiphol terug zouden komen. Wij hebben dus actietreinkaartjes gekocht en uitgeprint voor de 11e, we wisten immers niet of we in mexico konden printen. Staat er in de papieren ineens dat we al om 5.55 landen. Om 7 uur hadden we onze koffers en hadden we ontbeten, maar met de gekochte kaartjes mochten we pas om 9 uur reizen, nu hebben we dus nieuwe kaartjes moeten kopen voor 38 euro om gewoon lekker naar huis te kunnen gaan.
    Heenreis:
    4. Op schiphol was niet duidelijk hoe een of ander werkte met inchecken. Wij konden ons alleen inchecken voor onze eerste vlucht, terwijl anderen ook meteen hun boardingpas voor de vlucht van Atlanta naar Cancun hadden gekregen.We wisten niet of en waar we dit nog moesten regelen. Hierdoor is het volgende punt nog frustrerender.
    5. Op Atlanta zou er een delta medewerker zijn die ons zou begeleiden. Helaas was er niemand waardoor wij zelf hebben moeten gaan zoeken of we nu wel of niet onze bagage moesten halen (aangezien ze in het vliegtuig meldden dat IEDEREEN (ook als je op doorreis was) zijn koffer moest ophalen) en waar we in godsheaven moesten zijn. We voelden ons reddeloos verloren en bang dat we misschien iemand mis gelopen waren
    6. De hele heenweg hebben wij op de boardingpassen geen plaatsen naast elkaar gehad (terwijl onze reispapieren ons netjes stoelnummers vermelden… Gelukkig had iedereen hier last van, waardoor de balie op schiphol en atlanta wel iets konden regelen.
    7. Bij boarding in Atlanta konden ze blijkbaar alle Nederlanders niet vinden, na veel getrouble mochten we dan toch mee.
    In Mexico:
    8. Martin had zijn telefoon in de taxi vanuit het vliegveld naar het hotel laten liggen. Dit hebben we tijdens de informatiebijeenkomst meteen aan Evelien gemeld. Zij zou gaan informeren, en zou ons meteen bellen als de telefoon terecht was, omdat we erg ongerust waren. Wel gaf ze aan dat dit wel een uur of 2 kon duren. Na een uur of 3 hadden we nog niks van Evelien gehoord, dus hebben we voor de zekerheid toch het abonnement geblokkeerd. Lopen we vervolgens in de lobby, komen we een ander Nederlands stel tegen die wist te vertellen dat de telefoon terecht was. Hun wisten dit omdat ze na de bijeenkomst zijn gebleven om alvast excursies te boeken. Van Evelien hadden we nog steeds niks gehoord….. Een paar uur later worden wij gebeld door een medewerkster van het Thomas Cook kantoor in Playa del Carmen, dat de telefoon daar lag en we hem konden komen ophalen. Deze medewerkster sprak gebrekkig Engels, waardoor het nog een hele uitdaging was om het kantoor te vinden. Nog steeds niks van Evelien gehoord…. Toen we de volgende ochtend Evelien weer tegen kwamen hebben we haar zelf moeten zeggen dat we de telefoon terug hebben, en toen kwam er een verhaal van haar dat ze em op kantoor ging ophalen en hoorde dat wij de telefoon al gehaald hadden.
    9. Wij als vakantiegangers hebben bij Evelien onze excursies geboekt, hiervoor hebben wij Evelien laten weten op welke dagen van de week wij bepaalde excursies wilden doen. Bijvoorbeeld wij hebben Evelien laten weten dat wij op Vrijdag met de dolfijnen wilde gaan zwemmen en vervolgens op zaterdag naar de isla’s wilden gaan. Dit hebben wij samen met een ander koppel geboekt. Evelien heeft daarbij nog in haar telefoon zitten kijken naar de data. Toch werden wij op donderdag uit ons bed gebeld door het andere koppel dat we nu naar buiten moesten komen omdat we het zwemmen met dolfijnen hadden. Wij hebben dus nog net kleren aan kunnen trekken (en gelukkig gedacht aan onze zwemspullen) en moesten alweer weg zonder te kunnen ontbjten. Nu is het dus een geluk geweest dat wij die dag uitsliepen, want als we al hadden wezen ontbijten, hadden we ons dus 2x 159 dollar door ons neus laten boren en een dag later voor noppes gestaan. Vervolgens bleken de isla’s dus nu op vrijdag te staan. Ook maar goed dus dat we dit gecheckt hebben….
    10. De excursie van de isla’s was sowieso een aanfluiting. We zouden naar het vogeleiland gaan (Isla Contoy), hier zouden volgens Evelien tussen de 200-300 soorten vogels te zien zijn. Wij zijn helemaal gek van beesten in hun natuurlijke omgeving, dus dit wilden we niet missen. Blijkt er slechts een miniem deel van dat eiland opengesteld te zijn voor toeristen, waarbij je dus één soort vogels zag: de Fregatvogel (die vlogen ook met tientallen bij ons hotel, daar hoefden we dus niet voor weg…. Je moest een belasting betalen van 5 dollar p.p. voor dat eiland. Deze wilden wij graag in peso’s voldoen. Volgens de mevrouw in het busje was die 65 peso’s p.p. , staat er op het bandje dat je slecht 54 Peso’s hoeft te betalen aan belasting, waar blijven die andere 11? Vervolgens gingen wij naar Isla Mujeres, het vrouwen eiland. Bekend om het beeld van de godin Ixchel (godin van de vruchtbaarheid), hier kregen we een half uurtje om rond te kijken. In deze tijd had je zelfs met een taxi niet genoeg tijd om bij dat beeld te komen… Enige dat er opzat was rondstruinen tussen de winkeltjes, die niks anders hadden als wat ze bij ons om de hoek op de 5th avenue hadden… Een compleet nutteloze dag dus, maar wel 240 dollar lichter….
    11. Wij zijn naar Xcaret geweest, hier zouden we na de avondshow om half 10 terug zijn in het hotel. Blijken we pas na half 11 terug te zijn, waardoor we nog net in een restaurant hebben kunnen eten, het restaurant was al aan het opruimen om af te sluiten… Het zijn vaste vertrektijden van het vervoer, om 21.15 was de show afgelopen, daarna moest iedereen nog het park uit en hadden ze een standaard tijd ingepland om mensen de kans te geven om souveniers te halen. Als we dat geweten hadden, dan hadden we in Xcaret wel iets gegeten…
    12. Wij zijn naar Coba geweest, waar ons verteld werd dat we bij het hotel aan de overkant van de straat opgehaald zouden worden om 7.20. Wij daar netjes staan en we werden inderdaad ook opgehaald. Waarna het busje gaat rijden en netjes voor ons hotel stopt om andere mensen op te halen (10 minuten later en dan hadden we dus niet hoeven haasten met het ontbijt die pas na 7uur open ging)…. Waarom wij dan bij het andere hotel moesten zijn???
    13. Wij zouden als honeymooners een diner aan het strand krijgen volgens jullie. Wij gaan daar naar informeren, en krijgen is blijkbaar minimaal 160 dollar betalen. Wij hadden daar een voucher voor moeten hebben, die hadden we niet. We hebben dus geen romantisch diner aan het strand gehad.
    Terugreis:
    14. Volgens het boek van Neckermann zouden wij om half 5 ‘s ochtends opgehaald worden om naar het vliegveld gebrachte te worden. Toen wij om 4.10 richting de lobby liepen (om nog even iets te eten en drinken voor we gingen) stond de meneer van het busje al zenuwachtig in de gang. Hij zei dat we meteen moesten gaan. Wij zijn dus maar meteen uitgecheckt en gegaan (het zal wel weer een fout van Evelien zijn geweest…). Maar geen ontbijt meer dus.
    15. Op het Vliegveld van Cancun was niemand van Neckermann te bekennen. Wel iemand van Oad, die ons verzekerde dat ze er zo zouden zijn ( wij vinden dat zo iemand er ruim op tijd hoort te zijn, zeker voor haar gasten.) wij zijn dus alvast naar binnen gegaan om in te checken. Dat bleek met mijn naam (Klein Middelink) nogal een uitdaging, maar nog steeds niemand van Neckermann. Toen Martin voor de 3e keer ging kijken of er al iemand was (wat niet zo was) had de mevrouw van Oad door dat wij een probleem hadden en heeft ons heel goed geholpen en nog steeds geen neckermann. Wij zijn zelf onze koffers gaan inchecken en richting het vliegtuig gegaan.
    16. Martin en ik zaten volgens de boardingpasses wederom niet bij elkaar. We hoopten ook dit keer weer geluk te hebben en dat ze ons konden verplaatsen. Blijkbaar waren we nu de enige, want we moesten het steeds regelen met de persoon die tussen ons in zat. Heel irritant….
    17. Wederom niemand op Atlanta om ons te begeleiden, ondanks dat dit anderen wel toegezegd was. Die hadden op vakantie gebeld of het nu op de terugweg wel geregeld was.

Wij hebben een prachtige vakantie gehad, maar hadden echt zonder deze punten gekund. Dit was een enorme domper en zeker meerdere redenen om neckermann aan anderen af te raden.

14. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    #15 karin1981, 19 jun 2012
    Laatst bewerkt: 19 jun 2012
    zo happy2013 das idd een hele waslijst..hopenlijk heb je toch nog een leuke vakantie gehad!
    Ook wij zijn met Neckermann geweest en meer dan tevreden. Wij hadden 3 dagen voor vertrek geboekt en de tickets binnen 2 uur binnen op de mail. Het inchecken heb ik s'avonds online gedaan via schiphol...ook geen probleem. Zo hoefden we alleen de koffers af te geven.

Geen rechtstreekse vlucht maar via Cuba en we vlogen met Arke. Tja daar zijn we minder tevreden over, de ene keer wel betalen voor je drankje de andere keer is het gratis. Maar voor de rest een goede vlucht gehad.
    Ik zou ook niet weten waar je anders zou moeten boeken. Neckermann, Arke, Tiu, Thomas Cook is allemaal een bedrijf.
    Bij aankomst op Cancun, was er iemand die op ons stond te wachten en ons begeleidde naar het busje. samen met nog 6 andere mensen zijn we netjes bij het hotel afgezet. Ook op de terugreis werden we bij het hotel opgehaald. Op het vliegveld afgezet en daarna heel snel afscheid genomen van Neckermann. We regelen liever dingen zelf dan met zijn allen plompverloren in zo'n groepje te staan.
    Terug was wel rechtstreeks naar Schiphol, en een uurtje eerder dan verwacht dus hebben we nog heerlijke koffie bij de Starbucks gedronken :p

De excursies waren wel prijzig. Wij hebben een hele dag gezwommen met dolfijnen, haaien, zeekoeien en dat was 130 dollar p.p en dan nog de foto's 125dollar.
    Naar Coba en Chichen Itza was ook rond die prijs. Wel inclusief lunch, drinken, en onze eigen prive gids van s'ochtends tot s'avonds.
    Er is op het resort 1 algemeen zwembad waar ze een kindergedeelte in hebben gemaakt. Er is op het resort zelf een waterpark speciaal voor kinderen. Super leuk om te zien, maar was voor ons net iets teveel kinderen :p

15. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    ik moet er wel bij vermelden dat wij de excursies niet bij Neckermann hebben geboekt maar via het hotel. Scheelde in de kosten en dan kan je boeken wanneer het jouw uitkomt en niet wanneer het Neckermann uitkomt :)

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Happy jeetje...er is gewoon een heleboel foutgegaan zeg!
    @Karin wat ik wel zie op de arke site is dat je premium kan boeken en dan krijg je wel alles gratis in het vliegtuig.....je hebt verschillende klasses blijkbaar...comfort...comfort plus en premium of zoiets...

Maar in principe ga je in een keer erheen met de kans van een tussenstop...wek fijn want met de kids is het best pittig zo`n reis!

Maar jij hebt pas 3 dagen van te voren geboekt....dat willen wij ook gaan doen....tenminste nu nog niet boeken dan...maar via schiphol is dat niet duur?

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Eerised ben wel nog erg benieuwd naar jouw`n verhaal .....:D

18. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    wij hebben gewoon via Neckermann geboekt 3 dagen van tevoren. Wat ik al zei we hebben 1100 p.p betaald voor 16 dagen. Mensen die we hebben leren kennen hebben het dubbele betaald p.p en maanden van tevoren geboekt voor dezelfde reis. En van die klasses bij Arke wist ik niet. Wij wilden gewoon zo snel mogelijk weg toen weer een van de pogingen om zwanger te worden was mislukt. Het was echt een actie van boeken en wegwezen :p

Bij schiphol trouwens geen problemen gehad. Had de avond van tevoren ingechecked via internet en bij de balie zo de koffers gedropt hihihi.

Hoe oud zijn je kiddo's als ik vragen mag?

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh dat begreep ik even verkeerd.....welke maand was je geweest dan...wij willen pas in sept-okt gaan en misschien boeken we ook wel zo kort van te voren als het zoveel scheelt!

Mijn kinderen zijn bijna 2 en bijna 4....;)
    Wij gaan echt even goed kijken dat we via Cuba vliegen dan hoef je het vliegtuig idg niet uit....vlieg je via Atlanta moet je er dus wel uit.....

Deel Deze Pagina