Tekst bij uitnodiging.. raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door BeebieBeeb, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik had het laatst met iemand over een uitnodiging voor een verjaardagsfeest. Diegene vond het gek dat er op de uitnodiging stond, als je niet kunt komen, wil je het dan even laten weten?
    Diegene vond het zo'n verplichting :(

Ik vond het eigenlijk helemaal niet gek. Het is toch fijn dat de degene die het feest geeft/geven, weten op hoeveel mensen zij kunnen rekenen?

Nu geven wij binnenkort een kraamfeest en ik was eigenlijk van plan om op het kaartje te zetten, Als je niet kunt komen, wil je het dan even laten weten? Maar nu twijfel ik of ik het er wel op zal zetten :) (twijfels..hormonen? :D)

Wat vinden jullie?

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zou het er gewoon opzetten, mijn vader gaf eenfeest en daar stond ook op in verband met hapjes en drankjes graag even laten wetn of je komt en met hoeveel personen..

dus ik vind het niet raar hoor

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zet het er altijd bij.
    Vind het super irritant als ik niet weet wie er wel of niet komt. Ik wil gewoon weten wat ik met de boodschappen moet halen etc.
    Verplichting? Nou vind dat wel raar over komen, dat iemand dat zo zegt...
    Het is imo gewoon netjes om dat even aan te geven.:)

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vind ik heel normaal hoor :)

5. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik vind het ook zeker niet raar hoor! Onze uitnodigingen gaan meestal via facebook, daar kunnen mensen ook aangeven of ze wel of niet komen. Een paar dagen van tevoren sturen we dan meestal nog wel een herinnering.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vind het ook niet raar!
    Meestal moet je toch ook aan de feestlocatie doorgeven op hoeveel personen er gerekend moet worden?

7. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Hartstikke normaal.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ivm inkopen etc zou ik het ook graag willen weten hoor. Vorig jaar werd partner 50 jaar en hebben we het uitgebreider gevierd dan anders. Omdat we ook eten bestelden, wilden we graag weten hoeveel mensen er zouden komen. Natuurlijk kan je het nooit exact plannen (ziekte etc) maar daar houd je toch altijd rekening mee.

9. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt dat er gewoon opzetten hoor, ik denk ook dat dit iets is wat in onze cultuur past, wij weten graag voor hoeveel mensen we inslaan :D
    Ergens anders mag je zoveel mensen meenemen die je wilt naar het feest, maar wij rekenen graag op een beperkt aantal mensen in Nederland ;)
    Net als het ene koekje bij de koffie haha.
    Denk dat je dat prima erop kan zetten.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb dat toch echt wel vaker gezien en vindt het niet meer dan logisch.

Dan kan er toch rekening gehouden worden met wat er gekocht moet worden?

11. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hartstikke normaal, ik doe het ook altijd hoor, dadelijk haal ik voor 20 mensen eten en drinken in huis en er komen er maar 3..... Dus ik vind het alleen maar voordelen hebben.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vind het helemaal niet raar. Echt volkomen logisch. Ik snap ook niet wat die persoon er 'verplichtend' aan vindt... Je mag toch gewoon ook aangeven dat je niet komt.. :(

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Pfoe, ik ben blij met jullie reacties :D

Ik verstuur rond de 100 kaartjes, dus dan is het best wel handig om het een beetje te weten. Ook al is een mannetje meer of minder op zo'n aantal niet boeiend, als er 50 niet komen, wil ik dat toch graag weten. Ik hoef het ook echt niet op de man af te weten, maar een beetje in de goede richting zou fijn zijn. :)
    Ik heb graag alles goed gepland, dus zonder die tekst erop zou het me erg onzeker maken :D
    (en de mensen die niet kunnen komen, kunnen we eventueel nog een andere keer thuis uitnodigen)

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind dat eigenlijk heel normaal om erop te zetten. Hadden wij voor onze bruiloft ook gedaan, want de locatie kostte een x aantal euro per persoon, per uur. En wat denk je? Niemand afgebeld.. de helft kwam opdagen. Ongelofelijk.

15. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik vind het ook niet raar. Zie het wel vaker staan en snap dat het handig is ivm eten.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik vind het ook normaal. Persoonlijk zetten wij altijd dat ze moeten verwittigen indien belet. Maar er zijn er ook die altijd een seintje willen, of ze komen of niet. Moet je even voor jezelf uitmaken hoe je het erop wil.

Tempus: Zo, niet echt netjes van de gasten. Daar zat je dan met zoveel eten enzo teveel. Dan baal je wel even...

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Arrghhh tempus, dat is helemaal irritant! en duur!!! :(

Ja hoe zal ik het vermelden dan? Ik wil het gewoon even weten als er niemand komt van diegenen waar het kaartje naartoe gaat.

Er is ook niet super veel ruimte meer op het kaartje voor een heel lang verhaal, maar ik had zelf dit bedacht:

Kun je niet komen, laat het ons even weten!

Dit was wel bedacht vóór de discussie wel of niet op het kaartje zetten. Komt het niet te streng over? hihi
    Moet ik het anders formuleren? :D

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dan kan je ervan maken kun je niet komen wil je het ons dan laten weten?

Ik vind het trouwens ook heel normaal. Handig toch voor hoeveel personen je inkopen moet doen?

19. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL

Hebben ze niet geteld bij jullie dan? Bij ons hadden wij t ook op kaartje staan en week ervoor aan hun doorgegeven wat wij schatten hoeveel er kwamen. Maar op de avond zelf hebben hun gewoon geteld en het klopte ook nog!

Altijd zo dat mensen niet komen zonder zich af te melden, of als je kaartje stuurt aan man en vrouw dat als een van beiden niet komt dat ze t dan ook niet laten weten, waarom stuur je dan de uitnodiging aan dhr en Mw?! :(

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heel gewoon en ik zou er ook opzetten gewoon van kun je niet komen , laat het even weten ivm inkopen.

Deel Deze Pagina