Wanneer zijn jullie gaan nadenken over namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door loesje26, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    De titel zegt het al, wanneer zijn jullie gaan nadenken over namen voor de kleine?

Wij weten over drie weken of we een jongen of meisje krijgen en mijn vriend wil dan pas na gaan denken. Terwijl ik het leuk vind om over allebei na te denken.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

lfs

2. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Al voor ik zwanger werd :) maar tijdens de zwangerschap had ik elke week wel een andere favoriete naam. Ben er nu weer nog niet uit!

3. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Onze naam staat al vanaf het begin van de zwangerschap vast :).

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    de meisjesnaam wisten we al voordat ik zwanger was, en de jongensnaam ben ik al mee begonnen zodra ik een positieve test had omdat dit echt een onmogelijke opgave voor ons is...

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    De eerste echo liet ons zien dat we een tweeling konden verwachten... Toen zijn wij over de namen gaan nadenken! Kon alleen maar meisjesnamen verzinnen... En bij een geslachtsbepalende echo bleek het om 2 jongens te gaan........ Het was moeilijk maar na 2 weekjes was het gelukt en heb daarna niet verder meer gekeken want anders zou ik toch weer gaan twijfelen haha

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Mijn vriend wilde ook pas nadenken over een naam nadat we het wisten. Wel hadden we al voor de zwangerschap een meisjesnaam die het moest gaan worden. Toen we hoorde dat het een meisje is zei mijn vriend direct "nou dan is de naam ook bekend" :D. Toen we op de fiets naar huis zaten, nog geen 3 minuten later, zei ik de 2de naam en daar was hij het ook mee eens. Dus we waren snel klaar.
    Als het een jongen was geweest waren we nu volop in discussie geweest :D

7. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Ik word er soms zo moe van. Probeer ik het serieus even aan te snijden en dan komt mijn vriend aan met "noemen we het toch gewoon Pietje" of erger "Demelza" (ik wil niemand beledigen maar dat kan echt niet..) "of Tjitske". En ik ben echt serieus bezig met namen. Ik vind het gewoon moeilijk en wil de leukste naam hebben voor onze kleine.. Maar misschien moet ik gewoon maar geduld hebben tot 11 juni...
    Dank voor jullie reacties in ieder geval. Fijn dat iedereen er zo snel uit was!! Lijkt me heerlijk of misschien zou ik weer gaan twijfelen.. :)

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik wist de naam Julia al in mijn tienerjaren, dat ik dat mooi vond voor een dochter. Mijn man ook (over gehad toen ik nog niet zwanger was) en ondanks de twijfels ook uiteindelijk zo gebleven.

Daarbij ben ik gek op namen, dus voor een eventuele tweede ligt er alweer een lijstje klaar (en zelfs al een mogelijke échte naam...). Ik vind het leuk om het geslacht een verrassing te houden, hadden we bij Julia ook, dus is het altijd zoeken naar twee namen. Geen probleem, ik vind het geweldig! Moeilijk wel, maar ook juist heel bijzonder!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Toen ik zwanger was ben ik meteen gaan kijken voor een leuke naam!
    Maar pas ná de geslachtsbepaling echt 'serieus' :)

10. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Over namen waren we al aan het fantaseren toen we bezig waren zwanger te raken.

Voor een jongentje waren we er snel uit. Een meisjesnaam had ik al lang in mijn hoofd. Toen bleek dat get een meisje was heeft vriend lief een week lang veel haar naam uitgesproken en kwam tot de conclusie dat het inderdaad dé naam moest zijn voor ons meisje. :)

11. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Eigenlijk gelijk vanaf het moment dat we wisten dat ik zwanger was.

12. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

bij mijn dochtertje vanaf een week of 10 denk ik.. maar DE naam wisten we pas na 30 weken..

nu alweer, vanaf de positieve test al gaan nadenken,.. meisjes namen waren makkelijk (zijn echt 100de leuke namen), maar toen bleek dat we een jongetje kregen, kreeg ik het toch even benauwd haha (niet voor het jongetje maar voor de naam).. want nu met bijna 28 weken heb ik nog steeds geen leuke naam kunnen vinden..
    we hebben wel een lijstje met namen, maar bij geen enkele naam heb ik het gevoel van .. JA dat is hem !! Erg lastig vind ik het... :p

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben er serieus over gaan nadenken toen ik zo'n beetje halverwege de zwangerschap was (denk er minder serieus volgens mij m'n hele leven al over na, hoe ik m'n kinderen zou noemen...). Wij wisten het geslacht overigens niet, dus moesten sowieso 2 namen bedenken.
    Vriend begon er wat later mee, maar was toen wel gelijk heel fanatiek. Uiteindelijk hadden we de meisjesnaam allebei de keren best snel, en de jongensnaam pas bij iets van 36 weken.

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Toen we wisten dat we zwanger wilde worden zijn we gan denken en kijken, de knoop doorhakken is verschillend geweest. Zo stond "justin" al vast voor de zwangerschap, moesten we rond de 30 weken echt een beslissing maken over de naam Hayden.
    vandaag met 15 weken gehoord weer een jungske te krijgen, dus ben weer op zoek!

15. chantelle

chantelle Bekend lid

3 aug 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging al fantaseren toen ik net zwanger was ,Maar Toen bleek dat ik een Meisje kreeg heb ik alle namen weer Verandert Achteraf ben ik heel blij met de naam Faye

Deel Deze Pagina