ojee een leuke periode

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toetie, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    de jongste zit in de fase ik wil niet onder de deken en zitten in bed maar slapen ho maar in de avond gaat ze gewoon slapen maar overdags.
    ze slaapt nu nog 3 slaapjes die ze echt heel erg nog nodig heeft tussen door is ze actief aan het spelen met ons of zuslief of zelf.
    ze wil niet meer op schoot zitten zodra ze de grond ziet wil ze daar spelen.
    heel leuk het ontdekken maar ze is bek en bek af tussen door.
    wat dus uiteindelijk uitdraaid op een oververmoeide baby.
    uiteindelijk weet ik wel dat het een fase is en vanzelf weer goed komt maar het is wel heel fijn om te zien dat er meerdere mensen last van hebben :)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Bij ons was overdag slecht gaan slapen toch echt een teken om over te gaan naar minder slaapjes, in jouw geval dus van 3 naar 2.
    Hier ook een heel actief mannetje, wil sinds hij 4/5 maanden is al niet meer op schoot zitten. Staat, loopt, kruipt, tijgert de hele dag.
    Hier sliep hij in het begin gewoon 2x 2 uur, ongeveer net zoveel als dat hij daarvoor deed met 3 slaapjes.
    Hij ging 's morgens na zijn fruit tot aan het middageten naar bed en 's middags na zijn tussendoortje tot rond het avondeten naar bed en dan 's avonds weer rond 20.00.
    Ik zou het volgens mij toch eens uitproberen.

3. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier ook met 9mnd naar 2 slaapjes gegaan. Even maandje omstellen en toen zat het nieuwe ritme er weer in.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ben benieuwd nou wil ze alleen maar door papa in bed gelegd worden.
    maar eens kijken hoe we die slaapjes gaan verschuiven.
    eigenlijk is het een hele luie baby geweest en ineens rolde ze en zat ze hmm daar gaat echte baby baby zijn.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Tja ik denk dan, wie is er de baas? Hier wordt zoontje door ons allebei in bed gelegd, net hoe het uit komt en dit vind hij prima. Maar ook al zou dit niet zo zijn, dan nog zou ik er niet in mee gaan, zou hier trouwens ook niet kunnen, ik vind niet dat een kindje van 9 maanden die invloed al kan/mag uitoefenen.
    Maar je hebt kans dat ze gewoon veel aan het verwerken is, doordat ze opeens zoveel ontwikkelingen door maakt.
    Qua slaapjes zou ik gewoon rustig aan het 1e slaapje opschuiven, waardoor automatisch ook het 2e slaapje op schuift en dan het 3e slaapje komt te vervallen.

6. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Hoe doen jullie dat dan met het opschuiven van de slaapjes? Hier wil de kleine rond 8uur smorgens al weer slapen, slaapt ze tot ongeveer half 10 en dan gaat ze om half 1 weer naar bed tot half 3.. Dat trekt ze niet tot half 8 natuurlijk

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dat heb ik dus ook want eigenlijk is ze te moe om te rekken ;)

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou proberen of je het eerste slaapje bv. elke dag een kwartiertje kan rekken, weet niet hoe laat je kindje 's morgens wakker is?
    Wat ik hier in het begin ook wel deed is 's morgens na de fles terug leggen en dan bv. om 8.00 wakker maken, dan om 10.00 weer terug naar bed tot 12.00 en dan om 15.00 weer naar bed tot 17.00 ongeveer he?!
    Ik vind om 8.00 weer naar bed wel heel snel eigenlijk.
    Maar als je kindje het nodig heeft, dan moet je daar natuurlijk gewoon in mee gaan.
    Hier kon hij op die leeftijd 3-4 uur wakker blijven, maar hij heeft nooit veel slaap nodig gehad.

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    het is bij ons ook wel een beetje een ander verhaal als je me oudere berichten ziet zie je ook dat ons meisje 3 maanden meegesleurd is ziekenhuis in en uit in verband met kanker van mijn man.
    en nu is hij met opbouw bezig van het werk en waar we eerst de afspraak hadden dat we omste beurt de tut gingen geven en de fles deden geven dit omdat hij uiteindelijk weer 60 uur gaat werken en het niet meer kan met de ploegen die hij heeft.
    je merkt nu echt oo mama komt naar boven papa niet.
    ze went er wel aan en het is ook een fase.
    nu heeft de oudste waterpokken dus ben bang dat we nog wel meer ellende met slapen krijgen mijn man heeft het ook niet gehad.

Deel Deze Pagina