afmeting commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door witte reus, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. witte reus

witte reus Fanatiek lid

27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey hallo meiden,

hoe gaat het met jullie? ik had een vraag met betrekking tot de kinderkamer.

ik heb een lijst van het groene kruis gekregen. en daat staan op dat de commode minimaal 90cm hoog en 70 cm diep moet zijn. en toen heb ik even gekeken op de site van onze kinderkamer. en onze commode is maar 55 cm diep is dit erg ?

liefs witte reus.

2. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi!

Die 90 breed kan wel denk ik...maar er zijn volgens mij maar weinig commodes 70 cm diep hoor! Die van ons is 60 of 65 cm en dat is al vrij groot, om ook in de lengte te kunnen verschonen, maar volgens mij zijn de meeste commodes ergens in de 50, 55 of zo.
    Anders kijk maar eens op de verschillende sites die kamerstjes en commodes hebben staan, dan kun je wat vergelijken. Succes!

3. Niet meer actief

Het is ook vooral een richtlijn om je baby makkelijk te kunnen verschonen, maar het is zeker geen eis ofzo hoor. Onze commode is zelfs maar 50 diep geloof ik, maar past wel precies een aankleedkussen op dus dat is prima. En is 80 breed. Of het te klein gaat zijn of niet weet ik hopelijk over een paar dagen ;)

4. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Ik ben er vanuit gegaan dat de commode groot genoeg is zolang er een aankleedkussen op past...

(Wij hebben zelf namelijk een heeeeele oude commode uit de jaren zestig -daar hebben mijn man en zijn oudere broer nog op gelegen- , en die wilden we heel graag ook voor onze kleine gebruiken... En wonder boven wonder past er een aankleedkussen op, dus ik hoop dat die groot genoeg bevonden wordt door de kraamzorg...)

5. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij een diepere commode kun je je aankleedkussen ook in de lengte leggen (zodat wanneer je er voor staat je kindje recht voor je ligt met de voetjes naar je toe en het hoofdje naar de muur zeg maar). Dit werkt denk ik net wat ergonomischer dan dat je kind schuin ligt. Maar ik vind het ook wel een erg grote commode worden. Bovendien kun je bij ons ook aan de zijkant van de commode staan, zodat je hetzelfde effect krijgt.

Deel Deze Pagina