help

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door toetie, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    pff door het nieuwtje dat mijn man kanker heeft geopereerd is en nu thuis is.
    en wij geen contact hebben met de familie die dus wel heel mooi stressvol aan de deur vandaag stonden.
    hebben we nu ook nog eens de buikgriep gekregen.

is mijn klein meisje volledig over de rooie te weinig melk grote honger heb niks meer in de vriezer op 2 grote flessen na dus er maar uitgehaald.
    gaan we nu eerst poging voeden niet voldaan fles geven en tussen en na elke voeding poging kolven.
    heeft er iemand nog meer tips om het weer goed te krijgen daar waar ik eerst overproductie had is het nu weg weg van de 260cc die ik makkelijk kolvde is nu nog maar 30 cc over.
    iemand nog tips ik wil nog niet stoppen.

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Aanleggen, aanleggen, aanleggen, nakolven en zoveel als mogelijk proberen te rusten en te knuffelen.

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bovenstaande en zelfzorgen dat je ook veel drinkt. Als jij weer fit bent zul je zien dat je pproductie snel weer beter wordt.
    Vervelende familie buiten de deur houden, jij en je gezin gaan voor alles!
    Beterschap en sterkte in deze moeilijke situatie.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij mijn oudste hebben we 4x samen vreselijke buikgriep gehad en ik deed het alsvolgt:
    Kindje laten drinken op normale momenten waarop we dat altijd deden, nakolven, proberen extra aan te leggen, maar als je boven de wc hangt is dat soms moeilijk... als kindje nog erg hongerig was klein flesje kv nageven... niet teveel want het valt zwaarder en als je kindje ook misselijk is kan het er weer uit komen.
    Bij mij kwam mijn moedermelk gewoon weer terug toen de buikgriep over was, dus dit betekend zeker niet dat je moet stoppen! Zolang je je borsten maar leegt blijft maken kun je die paar dagen buikgriep wel overbruggen...
    heel veel succes!!

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Pff ben benieuwd net dronk ze een borst wel weer gewoon.
    Drinken doe ik zoveel ik kan jammer genoeg door de buikgriep komt het er net zo hard uit.
    Familie blijft buiten de deur eerst moeten ze maar eens leren wat respect hebbe is..
    Pffkerstavond de dag horen of er nog uitzaaiingen zijn of restjes over gebleven ben stik zenuwachtig. ..

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Dikke knuffel!!!
    Je kunt zelf eventueel ORS nemen.... Buikgriep duurt gelukkig meestal niet lang. Goed dat je blijft drinken, ondanks dat het er weer uit komt. Alles wat je lichaam toch op kan nemen is mooi meegenomen. Bovendien is overgeven met een lege maag nog veel vervelender.
    Goed dat je voor jullie als gezin kiest, dat is het allerbelangrijkste! Waarschijnlijk heb je het ergste met de buikgriep wel gehad, hoop ik.
    Fijn dat je dochter net wel goed heeft gedronken.
    Take care!

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    nou gelukkig hebben we de ergste piek gehad qua buikgriep.
    helaas is het wel zo dat de voedingen gisteren van 15.00 en 18.00 niet lukte en vandaag begon het al bij de voeding van 13.00vind het zoo niet leuk borstvoeding wil ze niet uit de fles drinken de kunstvoeding gaat redelijk ik baal zo kolven werkt niet mee denk als ik heel de dag kolf dat ik een flesje heb voor haar die ze niet wil drinken...
    ik wil niet opgeven maar hiermee zakt wel een beetje de moed in mijn schoenen.

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Snap dat de moed in je schoenen zakt..... Maar als jij weer herstelt, herstelt je productie ook weer. Als je nog niet op wil geven, gewoon blijven aanleggen en waar nodig aanvullen.
    Fijn dat de ergste piek van de buikgriep voorbij is. Wanneer jij weer een beetje voeding binnen houdt, heb je snel weer genoeg voor je kleintje!

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Hou in gedachten dat borstvoeding een vraag/aanbod principe is.
    Als jij je weer wat beter voelt, zullen je borsten weer meer melk kunnen maken, je kindje weer rustiger en vaker drinken, daarmee de boel weer opkrikken.
    Andere situatie, maar toch:zoon heeft rond de 10 maanden 2 weken geweigerd.
    Mijn productie ging vrij snel achteruit, ondanks frequent kolven.
    Toen hij eenmaal weer aan de borst was, ging het met mijn productie heel snel weer prima!
    Dus niet de moed verliezen, het is even een lastig punt, maar het komt uiteindelijk weer goed!

10. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    het lijkt wel iets beter te zijn...
    volgens het cb moeten we maar stoppen.
    zolang het zo blijft gaan laat ik haar gewoon lekker bij mij drinken en daarna na voeden met kunstvoeding en aangezien haar groei niet super was ze nu toch wel 300 gram aangekomen in 2 weken had ik niet verwacht.
    we gaan gewoon zo door zolang ze genoeg binnen krijgt blijf ik het proberen.
    heb de lactatie kundige gesproken gehad we kolven niet meer elke voeding na en tussen door maar gewoon alleen maar voeden en na voeden met de kunstvoeding en de voeding waar ze niks uit krijgt poging kolven ze zegt als je daar nog meer stress mee gaat krijgen is het niet meer leuk.

Deel Deze Pagina