Hoi, Wegens een hardnekkige eczeem op de meest ongelukkige plaats ter wereld :x gebruik ik een cortisonezalf (Elocon of Dermovate). Maar tijdens een zwangerschap mag je dat niet gebruiken. Maar ik krab me een ongeluk (denk aan een man die zijn zaakje wil goedleggen, maar dan in de vrouwelijke vorm). Dus wie weet er een alternatief: dokter geeft me altijd schimmelcreme, maar dat helpt dus geen moer want het is eczeem.
Hoi heleentje80, Ik heb zelf last van constitioneel eczeem (al heel mijn leven) en mag nu tijdens de zwangerschap de hormoonzalf eumovate (sterkte 2) en hydrocortison (sterkte 1) gewoon gebruiken. Ik kan ook niet anders omdat ik anders volledig onder het eczeem zit. ik loop bij een allergoloog en zij heeft mij verteld dat ik deze zalf gerust mag gebruiken. natuurlijk wel dun en zo min mogelijk. dus misschien heb je wat aan deze informatie? en natuurlijk mag je ook gewoon vette creme gebruiken! Succes! hoop dat het wat minder wordt voor je! Groetjes Zylly
Ik heb een zalf bij de apotheek meegekregen zonder hormonen maar dat helpt helemaal niet. Ik houd de huid nu goed vet, daarmee voorkom ik zoveel mogelijk een eczeemuitbraak.
Ik heb soborisch exceem en mag mijn lotion Bethametason nu ook niet gebruiken. De hydocortison mocht na het eerste trimester wel weer. Dat gebruik ik nu bij extreme plekjes en voorderest is het echt uitzitten vrees ik
mag ik een tip geven, hie rook altijd die erge hormoonzafjes gebruikt...wat mn huid echt opfokte...witte pigmentvlekken ed...probeer es Protopic, dat is ehct mijn uitkomst, gebruikt het al jaren en mn huid is helemaal hersteld..heb het ook niet elke dag nodig..echt het proberen waard!!! anyway helaas mag dat dus niet tijdens de zwangerschap...wel mag je triamcinolon....althans volgens mijn huisarts en apotheek...mag alleen dun smeren en niet in grote hoeveelheden voor hets lapen gaan..het helpt wel iets moet ik zeggen... maar voor NA de zwangerschap, please vraag aan je dermatoloog om Protopic 0,1% ...echt mijn wonder/redmiddel