9 maanden en slecht eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nephthys, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Onze dochter at heel goed naast de bv vanaf maand 4 tot en met 6. Sindsdien eet ze wekenlang niks (wel bv), dan wat dagen weer wel, dan weer dagen niet en dan weer een weekje wel maar heel weinig etc.

Ze is nooit meer op de hoeveelheden van tussen 4 en 6 maanden uitgekomen. Eet dus heel weinig.

Wat kan ik eraan doen en moet ik mij zorgen maken?

Ze laat geen verschil zien met vers, vers en geprakt, potje, fruit/groente/brood.

Ze groeit wel maarja, bv.. Ze zal toch eens over moeten op vast voedsel.

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik herken het niet echt, mijn dochter is bijna 9 maanden maar eet goed naast de bv.
    Hoeveel voedingen geef je?

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ze krijgt een nachtvoeding, soms twee. Overdag krijgt ze in de ochtend, tussen de middag en voor het slapen gaan. Vaker als ze helemaal niks eet.

Ze groeit goed. Tandjes kreeg ze met 6 maanden maar sindsdien niks meer dus dat kan het ook niet zijn

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik ben toch geneigd te zeggen, het komt vanzelf. Maar ik snap dat je met 9 maanden toch hoopt dat ze wat meer eet.
    In principe is tot 1 jaar melk de hoofdvoeding.
    Brood wil ze ook niet? En een bordje pap maken?
    Is er buiten de kans op tandjes, niks te zien in haar mondje?

Wat zijn baby's toch verschillend. Mijn dochter drinkt nog zeker 6 keer, incl. 1 nachtvoeding. Daarnaast eet ze 1 stuk fruit, 2 boterhammen en een aardige hoeveelheid groente/aardappel/pasta.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heb de indruk dat veel kindjes rond deze leeftijd minder gaan eten. Ik heb met dl weekend in ziekenhuis gezeten toen ze 7 maanden was, omdat die alle flessen ging weigeren en ook geen vast voedsel wilde.
    Bij haar was het echt de leeftijd. Ze wilde alleen nog recht op schoot de fles, we mochten absoluut niet aandringen, en ze wilde uit een beker of zelf met lepeltje knoeien. Ze is nu (20 maanden oud) nog steeds een nogal kritische eter, maar heeft wel een duidelijke eigen smaak dus daar kunnen we rekening mee houden...

Je moet wel uitkijken trouwens dat je haar niet elk uur gaat willen voeden, want dan hou je zelf geen leven meer over ;)
    Gewoon beetje vaste tijden aanhouden, dan leert ze wanneer ze honger heeft.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Tot een jaar is jouw melk t belangrijkste hoor.
    En als je kindje verder netjes groeit en t goed doet?
    Zal wel op de 'etenstijden' steeds wat aanbieden. T komt vast vanzelf. Soms zitten er ook tandjes aan te komen, dan lukt t eten missch ook niet zo makkelijk

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt meiden. Dat stelt wat gerust.

Er is niks te zien in haar mondje trouwens.

Pap lust ze echt niet (spuugt ze meteen uit en doet haar mondje dicht) en brood eet ze verdeeld over de dag steeds met een paar kleine stukjes tegelijk. In 1 keer een stuk brood of achter elkaar veel stukjes wil ze ook niet.

Deel Deze Pagina