Is het ok voor een peuter om af te vallen, of moet ik hier wat mee? Ze eet niet echt anders dan normaal(aleen met sinterklaas wat minder, maar daarintegen snoeot ze veel mee deze maand door sint, verjaardag en kerst..), maar het lijkt erop dat ze al anderhalf kilo kwijt is in iets meer dan een maand (op onze eigen weegschaal, maar dat is een goede weegschaal). Ze heeft verder geen rare klachten. Wel wat spanningen gehad waardoor ze wat slechter is gaan slapen. wat denken jullie, kan het kwaad? Ze is trouwens niet heel mager, normaal op een lijn boven het gemiddelde..
Ik vind het wel veel, op zelfde moment gewogen? (S ochtends bijv) Ik zou het even in de gaten houden en iets vaker op de Weegschaal.. Onze dochter is ook weleens afgevallen, meestal tijdens een groeispurt...
Ik weet niet zeker of het hetzelfde moment is geweest, maar ik vermoed het wel, zou het op een ander moment zoveel kunnen schelen? De weegschaal is wel een goede, en staat op een vaste plaats. Ga het nu wel in de gaten houden ja. Heb niet het idee dat ze verder hard aan het groeien is oid, maar misschien komt er een spurt aan.
Als je het afvallen niet aan ' iets ' kunt linken.. door bijv. ziek zijn ( buikgriep ) of e.d. dan zou ik zeker contact opnemen met de huisarts.
Idd, of nog een week aankijken en goed kijken wat er in gaat en of ze nog blijft afvallen. In een groeispurt lijken ze af te zijn gevallen omdat ze er magerder uit zien maar op dat moment de hoogte in schieten.
Ze is verder niet ziekig geweest? En een maand terug dus op dezelfde weegschaal gewogen in vergelijkbare kleding of bijv alleen ondergoed? Als ze verder geen klachten heeft zou ik mij er persoonlijk niet heel druk om maken, maar aangezien je haar waarschijnlijk niet voor niets op de weegschaal gezet hebt maak jij je wel zorgen. Zou het dan ook zeker in de gaten houden en eventueel eens informeren bij de huisarts of het cb over hoe en wat.
Mijn meisje woog 28 november 2013 nog 13.970 gram bij 1m03. Nu weegt ze nog maar 10.795 gram bij 1m03. En dat in nog geen maand tijd Ik kan wel janken hoe mager ze nu is. Ze is even ziek geweest ( dik 2, 5 week lang) en valt gigantisch af. Nu ze weer wat beter is zal je verwachten dat ze weer gaat eten niu nee dus Ze is ruim een week geleden 2 jaar geworden en eten wilt ze echt niet goed dus vraagt me af wat ik hier tegen nog kan doen. Er zijn verleden week maandag 8 buisjes bloed bij haar afgenomen en worden getest op allergieën, stofwisselingsziektes en schildklier. 6 januari krijg ik pas de uitslag.
Wat je zou kunnen doen zijn volle produkten geven. Volle melk, volle yoghurt en veel gezonde tussendoortjes.
Nee, ze is verder niet echt ziek geweest. Wel verkouden enzo, maar ze eet goed. Wel zitten we als gezin in een wat moeilijkere tijd, daar heeft ze af en toe ook wel wat spanning van meegekregen. Maar of ze daarvan af zou vallen? Ik denk dat ik het nog 2 weekjes aan ga kijken, en anders ff de ha of cb een belletje geef. Ze is niet heel mager, of ziekelijk oid, maar het valt wel op. bedankt.
Als ze verder goed eet en drinkt, vrolijk en alert is, goed plast en poept zou ik het ook nog even 2 weekjes aankijken. Dan inderdaad in ondergoed wegen (bijv in ochtend) op dezelfde weegschaal. Probeer inderdaad volvette producten aan te bieden zoals al eerder genoemd...
Ik zou het even 2 weken aankijken en eens in de 3 dagen haar op zelf tijdstip op de weegschaal zetten. Het hoeft niets te betekenen natuurlijk, misschien is het inderdaad wat stress geweest of gewoon een groeispurt.
Dit lijkt mij ook niet nee! Tijdens een groeispurt groei je in de lengte en blijft je gewicht hetzelfde. Ze kan dan wat magerder ogen, maar afvallen... dat lijkt me niet! Ik zou even 2 weken lang 3 keer per week smorgens wegen zonder kleding en op het zelfde moment (dus altijd voor of na het ontbijt bijv maar niet de ene keer ervoor, andere keer erna, ene keer met kleding, andere keer zonder etc). Even bijhouden, ook wat ze eet. Ze is ook niet ziek geweest? Vaak blijft de eetlust nog even weg, ook al is de koorts verdwenen. Reageert ze altijd heftig op spanningen? Naast de spanningen in je gezin is dit natuurlijk ook nog eens een spannende tijd voor kinderen met alle feestdagen... wat zegt ze er zelf over? Is ze open? Praat ze goed over haar gevoelens? Misschien helpt veel praten indirect ook door op het wegnemen van de spanningen en het afvallen. Hoe voelt ze zich lichamelijk verder? Is ze ook moe? heeft ze last van haaruitval of broze nagels? Hoe oogt haar huid? Als er na twee weken geen verbetering is zou ik toch even langs de huisarts. En ondertussen toch wat vollere producten aanbieden, zoals eerder hier vermeld.
Veel snoepen is natuurlijk wel een risico: je stilt je trek met voedsel waar je niet veel aan hebt zeg maar. Minder ruimte voor gezonde dingen om goed van te groeien. Was ze ook "drukker", als in hyper door het snoepen? Spanning kan natuurlijk enorm op de eetlust drukken! Als je zeker weet dat de omstandigheden van het wegen gelijk waren: zelfde tijd, zelfde kleding, weegschaal op nul voor het wegen, zou ik verder met deze vraag het cb en/of de huisarts bellen.