Dodelijke teek duikt op in Drenthe

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Donja, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja

Donja Actief lid

23 jun 2009
    217
    0
    0
    adm medewerkster
    In een huis
    Voor het eerst is in Drenthe de tekenziekte Ehrlichia geconstateerd, die gevaarlijk kan zijn voor mens en dier.

Bij een hond uit Hoogersmilde werd de ziekte ontdekt door een dierenarts uit Dwingeloo. De teek kan een ziekte overbrengen die kreupelheid, bloedarmoede en extreme vermoeidheid veroorzaakt.
    De ziekte kan dodelijk zijn als het niet wordt behandeld met antibiotica.

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    O wat eng! Ik woon vlak bij Dwingeloo...
    Mijn man werkt in Smilde.
    He, bah!

3. MissCK

MissCK Niet meer actief

Oh jee. Woon ook in Drenthe. En we hebben een hond. Die zat een paar maanden geleden echt onder de teken. Toen snel van die pippetjes gehaald. Nu gaat het weer beter..

4. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, de ziekte van Lyme kan ook dodelijk zijn en teken zitten door heel NL, dus je kan zo'n ding overal oplopen.

Heb er zelf ook ooit eentje gehad die ik in eerste instantie niet in de gaten had. Pas na 2 dagen merkte ik dat mijn been stijf begon te worden en toen zag mijn moeder dat ding in m'n knieholte zitten. Er zat ook een grote rode kring omheen en ik heb gelijk ab gekregen. Als ik later was geweest had ik misschien de ziekte van Lyme kunnen hebben zei de ha.

5. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik heb dus de ziekte van Lyme en heb soms echt gedacht dat ik het niet zou redden,ziek als ik was. Ik wil zoiets nooit meer meemaken en ben blij dat ik het heb overleefd en dat meen ik serieus. Ik raad alle mensen aan die in het bos gaan wandelen om muggenspul te kopen waar DEET in zit. Daar kunnen teken ook niet tegen en ze zullen niet bijten. Ook honden en katten altijd druppels geven tegen teken want ook zij kunnen dus Lyme krijgen en zoals gezegd Ehrlichia.

Deel Deze Pagina