Wat doen jullie met jullie video's?

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelon84, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

Wij hebben een videocamera gekocht toen ik zwanger was. Nu is mijn zoontje 13 maanden en ik heb ontzettend veel video-materiaal maar ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. ze staan allemaal op de computer, en ook nog op de camera (60GB harde schijf) voor het geval dat de computer crasht.

zetten jullie het allemaal op een dvd en haal je het dan van de computer af? dvd's blijven toch ook niet altijd goed?
    ik wil niet alles op de computer laten staan, want die raakt te vol.
    (heb hetzelfde probleem met foto's maar das weer een ander probleem)
    ik wil dus sowieso dvd's ervan maken, maar dan wil ik ook graag van jullie weten hoe jullie dat dan doen. "bewerk" je de filmpjes nog voordat je ze op een dvd zet? en hoe sorteren jullie het? wij hebben heeeeeeel veel filmpjes van onze zoon, maar ook tussendoor van andere dingetjes (verjaardag, dagjes uit, vakantie)
    ik wou dus eerst van het eerste jaar alles op 1 dvd zetten, maar dan zit ik dus weer met die andere filmpjes.
    misschien is het dan toch handiger om gewoon elk jaar een dvd te maken, van 2009, 2010 en ga zo verder.
    ik vind het echt heel lastig en ben heel benieuwd hoe anderen het doen! Alvast bedankt.:)

2. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb al mijn belangrijke materiaal altijd op een externe harde schijf staan van 1TB (1000GB). Daar zou ik is mee beginnen dan kan je ook alles van je computer en camera halen.
    Bij bol.com heb je er al een voor 80euro.
    En kwa dvd's branden, dat moet je computer kunnen en daar heb je dan al software voor op je computer staan die meestal heel erg makkelijk is dus dan hoef je alleen lege dvd's aan te schaffen. Als je geen dvd brander op je computer hebt zou je het dus ook bij Media markt of dat soort zaken kunnen laten branden op dvd's.

Succes ermee.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb het op een externe harde schijf staan en ik heb het gebrand op dvd's (2 maal) ooit een externe schijf kapot gehad en ik was alles kwijt. nu dus het zekere voor het onzekere genomen en alles steeds branden op dvd

4. Skye

Skye Niet meer actief

In mijn videocamera zit gigantisch veel geheugen op de harde schijf. Tot nu toe is hij nog steeds niet vol (na 1,5 jaar filmen). Zodra hij vol is gaan we het gelijk op een dvd branden met een speciaal programma! Eigenlijk nooit zo over nagedacht voor als de camera opeens kaopt gaat ofzo! Ga ik binnenkort maar eens even op dvd branden denk ik

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

en hoe sorteren jullie de dvds?

6. Ik zet alles op cd's en dvds EN op usbsticks EN op 2 pc's (de laptop en de gewone)

Overal staat alles verdeeld op jaar, daarin op maand.
    En daarin weer verdeeld in foto's van uitjes, Gabriëlla, feestdagen e.d.

7. Hoe bedoel je dat dvds niet altijd goed blijven?

Deel Deze Pagina