Als ik last van vreetbuien heb eet ik alles wat los en vast zit. Met name elke dag minimaal 1 zak chips en een reep chocolade. Verder nog wat ik vinden kan. Dit gaat meestal dagen/ weken door. Tot ik het vreselijk zat ben en dan ga ik weer aan de ww. Maar elke keer als ik begin kan ik er vergif op innemen dat ik de eerste dag een barstende koppijn krijg. En volgens mij heeft dat alles te maken met het afkicken van whatever er in de chips en chocola zit wat verslavend is (suiker?, e-nummer?) Dat is toch niet normaal eigenlijk wat een effect bepaald eten op je kan hebben? Ik voel me altijd zoveel beter als ik er vanaf blijf, veel energieker. Maar helaas neemt de drang om te eten het soms van me over. Ik word wel steeds beter in relativeren en word beter in omgaan met eten.
Ik denk dat je een koolhydratenverslaving hebt. Je suiker wordt dan laag en dan heb je je "cup a soup" momentje. Je moet even wat eten. Als je dan stopt krijg je inderdaad afkickverschijnselen, hoofdpijn maar je kunt ook rilligerig worden, spierpijn krijgen. Beste remedie is zoveel mogelijk stoppen met de koolhydraten en dan vooral de slechte. Brood, aardappels, rijst met mate. Je hebt ze namelijk wel nodig. Doordat je slechte koolhydraten eet die omgezet worden in suikers piekt je insuline waardoor wanneer deze zakt je weer opnieuw iets van koolhydraten wilt/moet eten. En de e621 die zowat overal inzit draagt er ook niet echt aan bij nee. Groetjes!
Misschien een stomme vraag, maar heb je niet een soort van migraine. Het soort voeding wat je beschrijft kunnen migraine aanvallen uitlokken
Je hebt er juist last van als je stopt? lijken me idd. afkickverschijnselen, ik heb het ook met cola en suiker gehad. Vnl. suiker en koolhydraten, wat er al gezegd is. Koolhydraten grotendeels gaan bannen geeft je veel meer energie en je valt ervanaf. Grotendeels he, een keer ene bord rijst, of ene cracker kan niet zoveel kwaad, maar je lichaam moet het niet meer 'nodig hebben'. Oh en sinds ik dit toepas ben ik 11 kilo in 2.5 maand kwijt geraakt icm. sporten
Ik denk ook niet dat het echt met koolhydraten te maken heeft. Want als ik gewoon 4 à 5 broodjes op een dag eet en m'n 3 aardappels bij het avondeten dan heb ik nergens last van.
Ik lees hier zo geen brood enzo eten, dat is echt iets wat bij mijn dag hoort.. Wat eten julie dan zoal door de dag heen? veel fruit ofzo?
Ik eet 1 stuk brood in de ochtend. In de middag yoghurt of salade. Ik eet sowieso minimaal koolhydraten. In de avond maar een halve aardappel ( soms) en verder veel groente, meestal 4 a 5 soorten en vlees/vis ( geen rood vlees)
Koolhydratenverslaving is juist heel aannemelijk. Suikers zijn namelijk ook koolhydraten, net als vezels en zetmeel. Suikers zijn koolhydraten die je lijf razendsnel opneemt en je korte energie boosts geeft. Als jij daaraan wekenlang gewend raakt en ineens ga je andere koolhydraten eten (energie die je lijf langzaam opneemt zoals vezels) dan kan ik me voorstellen dat je lijf verlangt naar energie.
Lijkt volgens mij op Binge eating disorder (BED). Daar bestaat hulp voor hoor. Ik zou als ik jou was eens hulp gaan vragen aan je HA. Die kan jou doorverwijzen naar instanties die je kunnen helpen. Sommige mensen kunnen niet begrijpen dat dit écht een drang is waar je zo moeilijk tegen kan vechten. Ik heb zelf ook wel al lange tijd eetbuien en ik weet hoe lastig het is om jezelf steeds teleur te stellen. Die drang gaat bij sommigen zo ver dat ze eten gaan stelen of dat ze weggegooid eten opnieuw uit de vuilnisbak gaan halen. Ik zeg niet dat het bij jou zo ver zal komen hoor, maar ik zou toch zoeken naar een manier om hier van af te komen. Veel sterkte ermee en succes!
Ohhhh zo herkenbaar he!! Ik heb de laatste weken continu snoepdrang!! Ik kan mezelf gewoon niet beheersen echt erg ik eet dagelijks wel chocola en lekkere toetje na het eten en soms ook chips enzo..ik denk continu aan eten...volgens mij ben ik verslaafd aan suiker gelukkig kom ik nog niet aan maar ik moet eigenlijk nog afvallen!!! Ik wil 15 kg kwijt en zo lukt het dus niet.. Ik ben continu aan het bedenken wat ik strax ga eten. Als mijn zoontje op bed ligt om 7 uur dan ga ik op de bank zitten en neem pinda's cashewnoten en m&m s enzo echt te erg ik weet niet hoe ik hier vanaf kom
Verdiep je eens in GOK (Grip Op Koolhydraten) van Yvonne Lemmers, ik denk dat je er veel van zult herkennen.
boek is niks voor mij die lees ik toch niet.. ik kan beter vanaf morgen beginnen met nieuwe gezonde levensstijl
Ik weet dat ik het BES heb en niemand behalve ik kan mezelf daarmee helpen. Ik heb er hulp voor gehad maar uiteindelijk moet je het zelf doen. Maar daarom heb ik dit topic niet geopend hoor. Het gaat mij om de verslavende bestanddelen in voedsel. Want als ik gewoon eet na vreetbuien gehad e hebben krijg ik een barstende koppijn van het 'afkicken'.
Ben trouwens ook niet van plan om een koolhydraat dieet te doen hoor. Ik doe ww en dat bevalt me prima. Daar kan ik normaal bij eten en bij gok niet. Heb ik me wel eens eerder in verdiept. Als ik normaal eet gaat alles goed. Alleen die vreetbuien even onder controle krijgen.