Leuke gezinshond die weinig verhaard

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha ja, dat geldt voor alle hondjes natuurlijk. Maar het kleine witte bolletje is wel érg schattig ;)

2. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Daarom :D

Moet wel zeggen, ik heb al jaren IJslandse honden en dat zijn ontiegelijke blaffers die soms echt heel moeilijk te trainen zijn daarin. Daar moet je constant bovenop zitten. De teef van 14 die ik nu nog heb is gelukkig een pleasertje en goed te corrigeren, die pikt dingen heel snel op. Maar heb ze ook gehad (vooral in een roedel) die je af en toe wel wat zou willen doen. :p

3. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja er zit absoluut mégaveel verschil in ras, en dan is het ook maar net pech of mazzel met de hond zelf.

Spiekerbox vindt dit leuk.
  4. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.605
    1.732
    113
    Wij hebben een poedel kruising. Geweldig lief beest. Echt een gezinshond. Ik ben allergisch voor honden die verharen, maar daar heb ik bij onze hond geen last van. Poedels zijn er in alle maten en kleuren. Die van ons wordt elke 2-3 maanden getrimd. Gewoon op één lengte, ik ben niet zo kapot van een echt poedelkapsel.

Zou dat door het 'ras' komen, of omdat het een modehond is, die veel bij eigenaren terecht komen die niet zo veel verstand hebben van opvoeden? Ik ken eigenlijk ook alleen maar zeer drukke labradoodles.

@ts. Wanneer je een keuze hebt gemaakt voor het ras, wees dan ook kritisch wanneer je een fokker uitzoekt. Sowieso geen broodfokker!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Of overweeg eens een herplaatser.. er zijn genoeg lieve honden die een nieuw thuis zoeken :)

einad, Zoe123, Chayammy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Garantie op geen haren is de Chinese naakthond

Saartje33 vindt dit leuk.
  7. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees een Aussie. Houd je rekening met hun behoefte aan beweging?
    Ik zou me daar eerst op inlezen, sommige honden hebben niet genoeg aan alleen een lange wandeling. Daar moet je wel zin in hebben en tijd voor hebben.

Zoe123, Leesteken, Bailey07 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Wij hebben dezelfde combi. Heerlijk beest is het!
    Ik vind het verharen wel meevallen. Plukken haar wel die je zo kunt oppakken maar het is niet zo dat de haren overal liggen of dat ik onder zit als we knuffelen.

Al zou ik het niet aanraden aan iemand die niet verharen zoekt.

9. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    De moeder van m’n ex had een Maltezer. Die heb ik serieus nooit horen blaffen. Heeeeel soms eens een borrelend geluid wat misschien wel een blaf was.. maar niet zoals een boomer oid. Trouwens, elke hond blaft. Het is aan de baas om daar iets mee te doen ;)

10. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Wat veel reacties al, thanks!

We hebben nog even om ons goed in te lezen hoor! Ik denk dat we echt nog twee tot vier jaar wachten .

Ik snap de negatieve reacties op kruisen. Maar het idee er achter is om een hond te krijgen die ons qua uiterlijk en karakter aanspreekt en die dus door met een poedel te kruisen geen/minder ondervacht heeft.

Dweilen is geen probleem, extreem veel haren wel. Trimmen en de kosten ervan is ook ingecalculeerd..

We zoeken geen kleine hond. Echt een middelmaat tot grote hond spreekt ons veel meer aan.

11. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.903
    5.882
    113
    Vrouw
    Klopt hoor! Ik heb ze zelf nooit gehad maar er wonen er 4 in de straat en mn schoonouders hadden er een. Allemaal niet te stoppen als ze beginnen...

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Labradoodle

13. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Een hond kies je niet op uiterlijk, maar op ras/karakter..

YaelStone en Zoe123 vinden dit leuk.
  14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @TS Als je allergisch bent kun je je beter even goed inlezen , want men reageert meestal op de huidschilfers ipv de haren.
    Mijn dochter kan enorm reageren op een naaktkat bijvoorbeeld.

Wij hebben overigens een coconut retriever ;), een hondje van de straat.

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nou precies ! Wat een hoop reacties daarna over kruisingen ! Als raszuivere shiba met stamboom eigenaresse krijg ik daar ook veel jeuk van. Het zullen leuke beestjes zijn hoor, maar ik hou van zuiver en volgens de regels fokken.
    (Shiba ruilen niet, die ontploffen 2 x per jaar , wat dat betreft geen goede optie )

Ga eens langs bij wat fokkers. Of een hondenshow als die er over een tijd weer is. Dan kom je ook makkelijk in gesprek met de kenners van het ras

Zoe123, Leesteken en Bailey07 vinden dit leuk.
  16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Elke hond heeft behoefte aan beweging. En het is dan net wat je gewoonte maakt. Mijn border collie barst van de energie. Maar hij is 9 kaanden en moet dus opbouwen in tijd, afstanden en manier van bewegen. Hij loopt nu prima 6 km zonder echt vermoeid te zijn. Maar het belangrijkste os jem bezig houden tussen de oren. Meer nog dan elke dag 4 uur wandelen. En dat gaat prima thuis. Mijn hond kan 8x per dag naar buiten gaan en toch energie hebben. Terwijl hij met 4x korter en een flinke hersenkraker 's avonds uiterst rustig en tevreden is.

Ik kom zo vaak mensen tegen die eerst vragen wat voor hond ik heb en dan na het antwoord meteen reageren met " oh..nou, daar moet je wel eindeloos mee wandelen". Welnee.. niet meer dan een labrador, herder, of wat dan ook. Tegenwoordig zeg ik maar gewoon " ja, dat klopt".

Madeliefke en Bailey07 vinden dit leuk.
  17. Olle83

Olle83 Niet meer actief

Wij hebben een heidewachtel. Beste aankoop ooit!
    Beestje is super lief met de kinderen, verhaart 2 keer per jaar een poosje maar verder weinig.
    In huis is ze heel rustig ,maar we gaan wel regelmatig naar het bos of laten haar lekker zwemmen of spelen met andere honden.
    Blaft zelden en doet echt geen vlieg kwaad.

Even een foto van haar vorig jaar.. dan ben je meteen verliefd. Haha

Wij wilden trouwens ook geen grote hond maat het moest wel echt hond zijn:roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Dubbelgeluk, evsi en einad vinden dit leuk.
  18. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je geeft zelf ook aan dat je buiten het wandelen qua hersenwerk veel met hem doet. Als je dat niet doet klimt hij waarschijnlijk tegen de muren op. Ik ken ook borders die 3x per week bij de schapen zijn en dat echt nodig hebben.
    Je maakt een husky niet blijer dan steppen/rennen naast de fiets. Als je daar alleen mee gaat lopen dan worden het sloop en joel honden. Is niks mis mee, maar moet je willen.

Daarom zeg ik ook; lees je in in wat de hond nodig heeft. En als je dat niet wilt/kan dan moet je niet voor zo'n hond gaan.

Leesteken, Zoe123 en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik lees net dat je een middelgrote tot grote hind wil.
    Wij hebben een Nederlands kooikerhondje. Helemaal geweldig, erg trouw, erg zelfstandig, willen graag werken voor je, En nooit meer mollen in je tuin. Wel een hoop gaten waar die mollen zaten...
    Onderweg een rat verorberen is ook niets geks.

Verharen vind ik meevallen en wij kammen die hond haast nooit.
    Heeft zelfreinigende vacht, behalve als hij in de slib terecht komt.
    Dus wassen hoeft ook niet.

.ongeveer kniehoogte, en vooral niet halen in Marum of Lithoyen.

20. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Shih tzu
    Labradoodle
    Toypoedel

Deel Deze Pagina