Leuke gezinshond die weinig verhaard

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben een labrador en voor ons is hij echt een onderdeel van ons gezin maarrrr hij verhaart enorm ;)
    Destijds heb ik me helemaal ingelezen over het ras, karakter, ziektes en nooit is het kwartje gevallen dat honden met een ondervacht zoveel haren verliezen maar ondanks al deze haren overwegen wij om er over een aantal jaren nog 1 bij te nemen ;)
    Verder geen tips, de enige hypo allergene hond die ik ken die niet verhaard is een labradoodle en die heb je in meerdere hoogtes en ze zijn best grappig

2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Kennissen met een labradoodle….een jaar op een lijst gestaan, helemaaaaal naar Groningen op en neer en op en neer….beest zit onafgebroken te blaffen en is niet fatsoenlijk af te leren. Lijp word ik er van als ik op visite ben :|

Volgens mij gaat er toch niet helemaal iets goed met het fokken van dat beestje.

Hier altijd teckels, alle smaken. De ruwhaar zit de meeste pit in, de langhaar is een zacht gekookt ei. Wat is die lief! Ik heb een plakroller bij de hand en goed kammen. Valt mij reuze mee. Schoner word het niet in huis met huisdieren, maar vies is een groot woord :roflmao:

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een Lancashire Heeler. Verhaart niet, leuk formaat, fijn karakter. Of een Welsh Corgi

4. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Wij hebben zelf een Havanezer. Verhaart niet, maar is wel een kleiner hondje.

Mijn moeder heeft een Australian Shepherd, maar wat een fantastische hond is dat. Nog nooit zoiets meegemaakt. Zo slim, het is soms net een mens :eek:. Qua haar is het wel wat werk maar vind het reuze meevallen. Wel veel beweging nodig

Bailey07 vindt dit leuk.
  5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Precies dit! Hier dus een Aussie baas. Onze reu is nu bijna 3. En ja, hij kan eindeloos wandelen. Vind hij fantastisch! Naar de zee vind hij geweldig. Dagje bossen? Helemaal het einde! Maar een kort rondje omdat ik erna moet werken vind hij ook niet erg hoor. Hij heeft energie en dat klopt. Maar het is maar net welke energie wij afgeven zeg maar. Onze zoon is bijvoorbeeld best druk; daar gaat hij in mee. Maar onze dochter is de rust zelve en daar gaat hij met zijn grote harses bij op school liggen en draait hij bij op de rug voor een uurtje kroelen. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel haha maar het is echt niet zo dat hij elke dag 3 uur MOET wandelen omdat hij anders onhoudbaar is in huis en mijn interieur sloopt...

6. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Als fokker kan ik er alleen maar om huilen, maar goed ik zeg het maar nooit :rolleyes:

Een shiba zou ik sowieso ook niet aanraden als eerste gezinshond, los van het ontploffen van de vacht :roflmao:

Bailey07 en Zoe123 vinden dit leuk.
  7. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Elke hond heeft behoefte aan beweging ja, maar een aussie heeft toch iets meer uitdaging nodig. Werkhonden in general.

Anouk2005 en Featherr vinden dit leuk.
  8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een kooiker is ook permanent verharend hondenras. Die verharen het hele jaar door.

Een middelgrote hond die amper verhaart en zowel een dagje op de bank als een actieve dag leuk vind is oa een Portugese waterhond. Actieve honden die veel beweging nodig hebben maar een dagje binnen kunnen ze ook prima hebben. Superlief karakter en echt hele leuke honden.

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Vrienden hebben een bernedoodle, een kruising tussen een berner senner en een poedel. Deze verhaart niet en kan hyperallergeen zijn (hangt van de kruising af). Het beest heeft een súperlief karakter en is een echte gezinshond (daar staat deze soort om bekend).

Ik lees dat je 2-4 jaar kan wachten, dan heb je genoeg tijd je erin te verdiepen en eventueel op de wachtlijst te komen staan. Bij het nestje waaruit hun hond komt, hebben ze 8 maanden moeten wachten.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha nee helemaal mee eens !
    Ik ben opgegroeid met honden. Had genoeg ervaring. Maar jee wat ben ik een hoop wijzer geworden over hoe het werkt in de hondenwereld sinds wij onze shibas hebben! Ben inmiddels een halve gedragstherapeut. Je moet ze echt de baas zijn. Maar dat is met meer rassen natuurlijk.

Cindy1977 en Leesteken vinden dit leuk.
  11. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Staat er toch ook. Uiterlijk en karakter. Ik ga toch geen hond kopen waarvan het uiterlijk me helemaal niet aanspreekt en voor het karakter geldt hetzelfde.

12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Lijkt me ook een leuke combinatie! Weet je de fokker.

Op de meningen over kruisingen ga ik maar niet te veel in. Dat vind ik toch persoonlijk en daarin kan je zelf overwegen wat je wilt. Er zijn ook genoeg kruisingen juist sterker dan sommige raszuivere rassen.

Madeliefke en Shy24 vinden dit leuk.
  13. Ik lees mee, wij willen ook graag een hond.
    Maar hebben geen haast, en helaas hebben wij ook flinke allergieën.

14. thebooandtheboy

30 sep 2016
    80
    46
    18
    Wij hebben een Mechelse Herder van nu 7 maanden. Middelgroot, verhaart niet overmatig veel, erg makkelijk te trainen en ontzettend lief.
    Haar ouders zijn getraind als politiehond, enorm sociaal en totaal niet nerveus, wat je vaak helaas wel ziet in de 'showhondenlijn' bij dit ras. Ik vind dat heel zonde, want ze zijn enorm veelzijdig en je kan er zoveel mee. Daarom worden ze ook zoveel ingezet als politiehond natuurlijk.
    In huis is ze heel rustig, maar zoals eerder gezegd bij bijvoorbeeld de Border Collie of Aussie; je moet er wel 'wat' mee als in mentale stimulatie. Denk daar ook weer niet te moeilijk bij, je hoeft echt niet 4x per week op topniveau te sporten hoor. Maar recreatief speuren, behendigheid, flyball, samen sporten.. ze kan het allemaal en wíl het ook zo graag.
    Niet dat ik wil dat iedereen nu een Mechelaar aanschaft, maar ik wou mijn hond even in het zonnetje zetten :D
    Oja; ze is ook nog eens ontzettend knap :thumup:

Bijgevoegde bestanden:

Madeliefke, evsi en spruitjes vinden dit leuk.
  15. Oooo die bernedoodles wat zijn ze cute!!!

16. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.200
    532
    113
    Ik vraag me toch af hoe een poedel een Berner sennen zwanger kan maken en andersom

MamaChantal vindt dit leuk.
  17. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Waarom zou dat niet kunnen? Een Koningspoedel is net zo groot als een Berner, en over het algemeen hebben honden geen moeite met hoogteverschillen. :p:roflmao:

einad vindt dit leuk.
  18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier ook een Havanezer. Superlief beestje, niet kefferig ( maar dat verschilt) heel makkelijk op te voeden en erg slim. Qua formaat voor ons handig en je kunt ondanks dat ze klein is een hele goede wandeling met haar maken maar dat hoeft niet. Ze verhaart inderdaad niet maar daarentegen heeft ze wel de nodige vachtverzorging nodig. Enigste nadeel is dat ze (nog) veel moeite heeft met alleen zijn en daar staan kleine honden toch wel meer om bekend.
    Zelf ben ik geen labradoodle fan. Mooi en schattig maar naar mijn idee momenteel een mode trend en daardoor behoorlijk doorgefokt momenteel

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Wij hebben een mechelse herder en een border collie.
    Beide honden die als erg actief staan aangeschreven.
    De border collie heeft geen stamboom, heerlijke huishond zonder een drijf instinct.
    De mechelse herder heeft wel een stamboom, komt uit werklijnen maar wij hebben het "mietje " uit het nest soms wat nerveus, vooral op vreemde plekken als ik weg loop maar verder een echte huishond.

De border collie, langhaar verhaart nagenoeg niet.
    De mechelaar verhaart 2x per jaar heel erg. (Korthaar)
    Borstelen doe ik weinig, alleen om klitten te voorkomen bij de border collie. Hoe meer je borstelt hoe meer de verharen meestal.

20. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ja, de vacht is idd veel werk. Wij laten hem regelmatig trimmen. Dat vind ik weer mooier en onze hond schijnt ook een moeilijke vacht te hebben voor een havanezer. Onze hond kan ook moeilijk alleen zijn. Een paar uurtjes lukt gelukkig wel, maar echt blij wordt hij er niet van.

Verder wel een geweldig beest, een echte clown :D

Deel Deze Pagina