Ik vind een cocker spaniel een leuke gezinshond, die is ook niet heel groot, moet wel veel wandelen, is nieuwsgierig en kunnen wel enorm eigenwijs zijn, misschien is dat een geschikt ras voor jullie?
Nou ja, je bent me nét voor! Ik ken inmiddels aardig wat spaniels, en wat zijn ze vriendelijk en makkelijk! Ik houd zelf van grote ietwat pittige honden, moet een kop opzitten, uitdagend zijn, maar voor een gezin waarin de oudste dochter 12 is, is een spaniel leuk.
Maar Casey: bedenk wel dat alle honden op cursus moeten en vaak uit moeten. Jij gaat volgend jaar naar de brugklas en krijgt het dan heel druk. Heb je dan nog tijd en zin om 's ochtends vroeg in de regen en kou en 's middags uit school de hond uit te laten?? En honden slapen in het weekend niet uit. Overleg goed met je ouders of zij ook een hond willen!!!
Ja geweldig Als het aan mij had gelegen was er destijds ipv onze stafford ook een cocker gekomen, mijn man vind het ras 10x niks.. maar ik hou er van
wij hebben een labrador ze is geweldig lief voor onze kinderen, en andere mensen dieren. voor ons geen andere ras meer
Whaha, L vind een cocker ook niks, ik ben dol op ze! We hebben er 2 gehad toen ik thuis woonde. Hele leuke honden, maar wel stikeigenwijs soms Een van de 2 heeft mijn moeder via iemand gekregen die haar op straat had gevonden, zwaar mishandeld, onder de wonden, de littekens zag je altijd zitten (dan kreeg je gemene blikken van mensen die dachten dat WIJ haar zo hadden mishandeld) in het begin konden we er niets mee, ze kroop onder de bank en lag daar de hele dag te grommen, wilde mijn moeder haar uitlaten moesten mijn broers de bank optillen om haar er onder vandaag te halen, heel zielig. Maar naarmate ze langer bij ons woonde kreeg ze zelf steeds meer vertrouwen en werd het weer een hele lieve hond. Ze had ook nog eigen hondenhumor, want ze lag altijd onder de bank, en als ik met mijn voeten bij haar stond, of op de bank zat, dan kroop ze heel stiekem naar mijn voeten en hapte, (ze beet niet) zodat ik schrok, deed ze ook alleen maar bij mij Nogmaals: een cocker spaniel is LEUK!! En de andere spaniel die hadden we vanaf pup, die was heel leergierig en heb ik behoorlijk wat kunstjes kunnen leren, het zijn hele slimme honden.
Het zijn zulke schatjes he vroeger had ik en vast uitlaathondje (cocker). Het zijn hondjes die extreem vrolijk maar vind ze niet hyper druk, moet altijd zo lachen als ik ze zie
Die oren zijn leuk! Oh ja, dochter van Caruli, mocht je voor een cocker spaniel gaan, zij hebben speciale eet/drinkbakken. Schuin aflopende, zodat hun oren niet in het eten/drinken hangt