zenuwachtig voor vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mamameer, 12 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Misschien herkenen jullie het. Super veel zin hebben in de vakantie, uit kijken naar een mooie reis. een leuk avontuur met je gezin.

maar....ondertussen toch wel zenuwachtig zijn. Hebben we overal aan gedacht, heb ik alles ingepakt, gekocht en opgezocht. Zal alles goed gaan. het is de eerste keer dat we als gezin een verre en ook lange (4 weken) vliegreis maken met een grote rondreis, allerlei geboekte overnachtingen, huurauto etc.

pfff we vertrekken zondag, en sinds gister heb ik een zenuwachtig gevoel in mijn lijf, buikpijn, geen eetlust, gewoon zenuwen. Zo gek, ik ben altijd nogal nuchter, maar deze keer ben ik echt even uit mijn doen. hopelijk komt dat goed als we morgen de koffers inpakken. dat er dan een soort rust komt in mijn lijf.

mijn man is overigens echt de chillste persoon in dit hoor, die kan zich nergens druk om maken, die zegt altijd, ahjoh komt wel goed...dus dat is heel fijn. maar ondertussen loop ik als een soort onrustige kip rond te scharrelen...

dus mijn vraag herkennen jullie dat, of zijn jullie zoals mijn man, lekker nuchter en zie je geen beren op de weg!?

suus1983, bosi333 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Nooit gevlogen, maar als ik kijk naar hoe ik zelf ben zou ik ook helemaal in de stress zitten als ik zo hoor wat jullie reisplannen zijn.

Hopelijk ben je je stress snel kwijt en ga je enorm genieten van jullie vakantie

citroenrasp en mamameer vinden dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Herkenbaar hoor. Wij hebben vorig jaar zo’n reis gedaan en ik was helemaal op van de stress over of onze overstap wel goed zou gaan en of de koffers wel goed aan zouden komen.
    Heel lastig om tips over te geven. Enige tip is: vaker gaan , dan raak je eraan gewend:D

Als ik er eenmaal ben dan gaat het over.. ik hoop dat het bij jou ook zo werkt!
    Ik heb van die valeriaan tabletten van het kruidvat, daar word ik lekker rustig van op zulke momenten.

mamameer vindt dit leuk.
  4. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Zenuwen zijn het niet. Maar ik wil wel alles goed voorbereid hebben anders wordt ik onrustig. Ik heb daarom een checklist waarop alles staat wat er mee moet. Checklist afgevinkt? Dan weet ik zeker dat we alles bij ons hebben. En ik begin ook rustig een week van te voren al met pakken (kampeervakantie dus meer in te pakken). Nog verder van de tevoren begin ik al met de spullen die wellicht nieuw moeten. Dat zijn dan zaken als waterschoenen waar de kids wellicht uitgegroeid zijn e.d.

Verder maak ik printjes van de reservering e.d. De route wordt uitgeprint etc. Eigenlijk onzin want ik heb alles ook digitaal en zeker dat printje van de reservering nog nooit nodig gehad. Maar als ik het niet doe ga ik niet relaxed op reis. Dus maak ik elk jaar weer braaf m'n mapje klaar.

owly, mamameer en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Beetje herkenbaar idd. Ik wil altijd nog zo veel voor we weg gaan (idiote dingen als alle keukenkastjes schoon van binnen), bedden verschoond hebben, hele huis spik en span (dat komt zo fijn thuis), voor iedereen wat nieuws qua knutselen of spelen mee, kijken of we alles nog hebben wat nodig is (we kamperen).
    En daarnaast werken we ook nog gewoon van maandag tot en met donderdag als we vrijdag vertrekken. En vaak drukke laatste weken omdat we alles goed afgerond willen hebben qua werk.
    Nu gaat het over het algemeen vaak prima hoor, ik ben aardig van het plannen,dus komt het ook wel weer goed.

Fijne vakantie!

bluedrake, Vero0504 en mamameer vinden dit leuk.
  6. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    Ik houd van controle :roflmao: Dus ik herken het deels. Ik heb allerlei paklijsten, eerste dag boodschappen lijsten etc. Ik begin een paar weken van tevoren al met grote dingen bij elkaar scharrelen en spullen kopen die we nodig hebben. Ik maak een planning wanneer ik wat in moet pakken/mee moet nemen, nog moet betalen of regelen. Dit geeft wel rust.

En wat mij ook rust geeft is een extra dag van tevoren vakantie opnemen. Geeft me toch meer rust.

Zodra we op pad zijn valt alles van me af en ben ik heel relaxed :roflmao:

mamameer vindt dit leuk.
  7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Herkenbaar
    Ik check ook altijd nog 100 keer of ik wel op de juiste datum heb geboekt
    De namen goed op de tickets etc

oh en m’n huis moet ook brandschoon zijn

suus1983 en mamameer vinden dit leuk.
  8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    herken inderdaad jullie "ik wil alles onder controle hebben" punt wel. Het loslaten, en alles maar op zijn beloop laten is iets wat ik lastig kan vinden.
    ook het puntje van drukte de afgelopen weken, waardoor ik me nog niet echt op de reis kon voorbereiden maakt het ook wel anders. Veel dingen nog af te ronden en te doen op het werk en de laatste school weken. pfff.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Niet echt herkenbaar. Ik pak pas de avond van tevoren in. Print wel alles ook uit, (vliegtickets, voucher autohuur en reservering accommodatie) ook al staat alles op de mail of digitaal. Je weet maar nooit of er wat met je telefoon is ofzo.
    Iets vergeten, tja, dat kan ter plekke vast wel gekocht worden. Maar dat is eigenlijk nog maar zelden gebeurd. Ik werk niet met een paklijst.

Ik ben wel graag op tijd overal, ik werd wel zenuwachtig toen we vertraging hadden met vliegtuig op de heenweg. en we de autoverhuur niet konden vinden. Toen belde ik met de klantenservice en die zei toen: "o , nou, hopelijk is de auto er dan nog, ik geef het door aan de verhuurlocatie." Tja, dan sta ik echt niet meer lekker.
    Of toen we op de terugweg niet meteen het parkeerterrein van terugbrengen auto konden vinden en we nog geen 2 uur van tevoren op vliegveld waren en we ook nog eens eruit gepikt werden bij de douane. Dan schiet ik wel in de stress...

mamameer vindt dit leuk.
  10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ooh ik herken alles wat jij voelt en denkt! En mijn man is ook het tegenovergestelde gelukkig, anders zou het een grote stressshow worden hier.

mamameer vindt dit leuk.
  11. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Herkenbaar. Hier altijd zenuwachtig. En dan hebben we nog niet eens een reis gedaan zoals jullie gaan doen. Alles moet goed geregeld zijn. Mijn man is gelukkig heel relaxed, dus die straalt wel kalmte uit. Dit jaar gaan we niet op vakantie, dus geen stress. Succes. En vooral veel plezier.

mamameer vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Ik ben altijd onzeker over of ik wel een leuke camping heb uitgezocht (standaard mijn taak).
    Of er wel genoeg leuke dingen te doen zijn in de buurt.

En dit jaar specifiek: wat voor weer wordt het?
    Voor het eerst Denemarken. Dus kan ook heel fris worden in de tent.

Daar ben ik dus wel nerveus over.

Oh. En dit jaar ook over het inpakken. Nieuwe auto, dus andere indeling. (Daar is man nerveus over)
    En met mijn huidige geheugen .... (boodschappen doen met een lijstje gaat al niet goed)

Nouja.... wat we vergeten kopen we ter plekke wel. T kan nooit zo erg zijn als mijn huwelijksreis (man was mijn slaapmat vergeten in te pakken en dat krijgt hij 20 jaar later gewoon qeer te horen :roflmao::roflmao:)

bluedrake, mamabri en mamameer vinden dit leuk.
  13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.835
    113
    Jup maar ik ben zenuwachtig om zo ver van huis te gaan. Als het bijv in uur of 5 aan te rijden is ben ik totaal relaxt, maar verder weg zie ik 100 beren.... idioot. Maar ergens ook wel verklaarbaar; nooit vanuit huis meegekregen, wij gingen hooguit op 3 uur rijden op vakantie, dus alles is nieuw en eng + karakter :D

Man is tegenovergestelde dus ben al van hot naar her meegesleept en leer het wel gaat steeds beter haha, maar ben ook altijd heel blij weer veilig thuis te zijn :oops:

Op vakantie zelf gaat het wel, maar heb soms nog wel eens paniekmomentjes hoor :o: echt heimwee heb ik dan weer niet gelukkig, niet op die manier.

Als ik hem niet had leren kennen had dat een hoop stress gescheeld mopper ik wel eens :cool: maar...dan had ik ook heeeel veel mooie momenten en landen nooit gehad en gezien, Nederland is toch maar plat hoor :p

owly, NiVa0230 en mamameer vinden dit leuk.
  14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    O wel herkenbaar, is toch ook het onbekende. Ik krijg ook visioenen dat we bijv ergens stranden en dood gaan door de hitte:| we gaan best veel reizen op hele lege stukken weg dus ik ga mij om dag soort dingen druk maken en zenuwachtig voor worden. Man zegt ook gewoon wel nee joh dat gebeurt niet.

mamameer vindt dit leuk.
  15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Wij gaan doen wat we al zo vaak gedaan hebben, rondhoppen tussen Airbnb's, maar voor het eerst in een land waar we echt geen snars van de taal begrijpen en wat buiten onze west-europese comfort zone begint te raken. Ik heb voldoende kennis van Frans en Duits om me te kunnen redden, spreek prima Engels, en hoewel ik Italiaans en Spaans niet reken tot de talen die ik spreek, kan ik het zeker op schrift nog best aardig begrijpen. Maar nu gaan we naar Tsjechië. Die taal, daar maak ik echt niks van. Nou ja, ik hoop maar op hun Duits en Engels en desnoods een vertaal-app.

Verder slaat de kip zonder kop hier meestal pas kort voor vertrek toe, als ik spullen niet kan vinden, het niet in de auto of koffers dreigt te passen en ik me tien keer afvraag of wel alles helemaal uit, dicht en veilig is thuis.

mamameer vindt dit leuk.
  16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Herkenbaar, ik wil graag nieuwe dingen zien en ontdekken maar tegelijk hartstikke spannend.

Eerder toen ik in de 20 was had ik het veel minder. Toen ben ik naar Indonesië, india/ nepal geweest.

Maar sinds zoon er is voorzichtiger.

Ik maak standaard een paklijst. Verdeel het spul over alle tassen. Man is verantwoordelijk voor alle papieren ( printen we standaard uit) opladers, electronica, spelletjes en alles met betrekking met de route. Waar we ongeveer stoppen voor pauzes.

Sinds we extra reisdagen hebben toegevoegd geeft dat wel meer rust. Het is onderdeel van de vakantie. Minder tijd in de auto meer zien onderweg.

We gaan nooit afgelegen zitten dus als we wat missen kun je dat nog kopen.

mamameer vindt dit leuk.
  17. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    Herkenbaar: wij gaan voor het eerst ruim 1300 km rijden met caravan. Normaal hooguit 4 uur, nu dus 2 x 7 uur…ik zie daar enorm tegenop. Want wat als…?

Terwijl als ik er ben ik het vast heel leuk ga vinden.

het inpakken en schoonmaken van huis vind ik niet zo spannend: wat ik vergeet, koop ik desnoods en de oudste is thuis, dus daar ga ik niet extra voor poetsen, want ook al doet hij echt zijn best het bij te houden: het is dan niet zoals ik wil, dus ik poets juist extra na mijn vakantie

Nougat en mamameer vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Poetsen maak ik mij idd ook niet druk over. Dat zien we wel weer bij thuiskomst hoor.
    Koelkast moet leeg en schoon. En de afwasmachine gaat aan voor vertrek.
    En als dan de eettafel en aanrecht leeg zijn vind ik het verder prima.
    Stoffel zuigt nog een keer als we weg zijn. Verder doe ik niks extra's.

mamameer en mamabri vinden dit leuk.
  19. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar - ik kan de avond/nacht voor vertrek ook vaak amper slapen. En zodra ik in de auto zit op weg naar de bestemming / het vliegveld is alles over en kan ik het loslaten, dan zijn we vertrokken en is het goed.

super irritant maar ik heb me er maar bij neergelegd dat het niet beter zal worden :roflmao:

mamameer en Cornflake vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    @mamameer je zit nu waarschijnlijk in de lucht, maar als het gaat om een verre reis met kinderen herken ik het helemaal.

De autovakanties in Europa vind ik meer vooraf gedoe. Alles wassen, inpakken, hebben we alles…
    Maar volgend jaar gaan we ook ver en het boeken van de tickets vond ik zelfs al spannend! Gaan we het echt doen, is dit echt de goede keuze, het gaat om zoveel geld…:| en al die hotels/ Airbnb die we gaan boeken, zijn dat prijs kwaliteit de beste keuzes… ik heb al aan ratelslangen en grizzlyberen gedacht… nou ja, het houd het leven avontuurlijk denk ik dan maar:roflmao:

O en samen had ik er niet zoveel moeite mee, dat geloofde ik allemaal wel. Toen waren de eisen aan een accomodatie niet zo hoog.

Een hele fijne vakantie toegewenst! Benieuwd naar je verhalen!

mamameer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina