Op dit moment voel ik me echt heel verdrietig en lichtelijk in paniek. Mijn moeder is al haar hele leven ziek en heeft ernstige reuma met vaak ziekenhuisopnames door haar lage immuunsysteem door de medicijnen. Ze is alleenstaand en heeft best een druk leven omdat ze veel hondjes heeft, dit is haar hobby. Ik ben op dit moment 36 weken zwanger en gelukkig nog redelijk vitaal. Mijn vriend en ik hebben sinds kort een nieuwe woning 45 min van haar vandaan. Dit weekend gaat het wat slechter met haar en zit ze aan haar bed gekluisterd. Ik ben hier nu een dag blijven slapen en blijf vanavond ook nog, ik zie niet dat het beter met haar gaat dus maak me zorgen over de "aankomende dagen/weken" moet ze weer opgenomen worden? Wie verzorgd haar als ik het niet kan? Ik moet nog best wat dingen doen voor de baby en mijn vriend werkt fulltime dus kan dit ook niet allemaal op zich nemen. Ik raak een beetje in paniek en weet niet meer wat ik kan doen, hebben jullie een soortgelijk iets meegemaakt tips zijn welkom. Ik heb wel een zus maar die woont ook 40 min van haar vandaan werkt fulltime en heeft niet zo een sterk verantwoordelijkheidsgevoel als dat ik dat heb. Ook zijn mij hormonen een beetje losgeslagen en wil ik gewoon thuis zijn in mijn eigen bed en eigen kleding en rust nemen, wat ik nu niet heb of doe. Sorry voor het geratel ben een beetje overstuur.
Wat ontzettend vervelend deze situatie. Misschien kan ze maandag de huisarts bellen, en kan er tijdelijk wat thuiszorg ingezet worden voor de nodige hulp?? Als ze.zelf niets kan en thuiszorg ook niet kan of voldoende is dan misschien toch weer een opname? Jij kunt ook niet alles meer doen de laatste weken van je zwangerschap, en stress is al helemaal niet goed. . Hopelijk heb je hier wat aan? In ieder geval veel sterkte
hoi hoi. oei. Ik kan me voorstellen dat je hier lichtelijk van in paniek raakt. Is ook niet fijn om in je laatste weken of in je kraamweek je hierover zorgen te moeten maken. Is er niemand die het wat van je kan overnemen. Een tante, buurvrouw of vriendin van je moeder? Anders zou je eens kunnen navragen bij stichting mee. Die zitten landelijk en regelen vanalles rondom mensen met een ziekte of beperking. Volgens mij ook kortdurend. Je zou ze eens kunnen bellen om te vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Ik hoop dat er een oplossing komt zodat je echt nog even tot rust kan komen. groetjes
Kan,je je,moeder niet in je eigen,huis,meenemen tijdelijk en de hondjes even ergens,onderbrengen zodat je toch je dingen,kan regelen. Of toch met je zus afspraken maken dat,jullie elkaar afwisselen ik vind het wel super wat je voor je,moeder doet!!
Wat vervelend dat je moeder zo ziek is. Kan me je zorgen goed voorstellen. En kan me ook heel goed voorstellen dat je een beetje met je handen in het haar zit wat betreft de hondjes, de zorg voor je moeder en je zwangerschap die vordert. Jij zal nu je zo ver in de zwangerschap bent toch ook echt voor jezelf moeten gaan kiezen om dalijk de bevalling zo ontspannen als mogelijk tegemoet te gaan. Een aantal mogelijkheden op een rijtje: - moeder blijft thuis, huisarts inschakelen en thuiszorg regelen voor haar zorg, honden naar een kennel of een honden uitlaatservice regelen. - moeder blijft thuis, alle hulptroepen (je zus, buren, vrienden van moeder, familie) inschakelen om om de beurt via een te maken schema voor je moeder te zorgen, honden naar een kennel of uitlaatservice inschakelen. - huisarts inschakelen voor moeder zodat tijdelijke opname in verpleeghuis kan worden geregeld, honden naar een kennel. - moeder tijdelijk onderbrengen bij familie of vrienden van haar, honden mee of naar een kennel. Zelf zou ik nu zoveel mogelijk zelf buiten de zorg blijven omdat je nu echt ook voor jezelf moet gaan zorgen. Stress op je hals halen is niet goed. Daarbij mag jij nu na alle zorg ook het laatste stukje van je zwangerschap zo doorbrengen als voor jou goed voelt. Spreek je zus bij de te regelen zaken voor je moeder op haar verantwoordelijkheid aan en geef aan dat jij het nu niet meer kan. Heel veel sterkte.