Hihi ik heb al heel lang een leuke bijnaam voor mijn dochter waar ze ook echt naar luistert Wij noemen haar Ik: Aapie Mijn moeder: Stinkebel Mijn ex: Monster Hebben jullie een leuke bijnaam om met ons te delen?? Dochter noemt mij ook wel mama de pama of stinkiestankie hihi
Beiden heten manneke plof of manneke. Tevens maak ik hun namen nogal eens "Italiaans". De oudste is nogal van het rijmen momenteel dus er wordt ook regelmatig een rijmwoord achteraan geplakt.
hier is het tuttie, maar dan vooral onderling "haal jij tuttie van de creche" Ik noem haar wel eens per ongeluk prinses, mijn man vind dat verschrikkelijk en we hebben altijd gezworen dat niet te zullen doen "ons prinsesje enzo" blegh om de kriebels van te krijgen maar soms floept het eruit. Dochter zegt dan zelf ook nee ik ben amberluna. dus dat blijft het ook.
Drolletje, aapje, djiwoo(uitspraak is zoals het er staat) betekend iets als klein meisje dacht ik in de taal van mijn man. En opa groet altijd met hé poppelepee.... Vind ze helemaal geweldig
Ik noem hem vaak Basti of Bastiaan, afgekort van zijn naam en ook wel vaak gewoon schatteke of lieveke. Mijn vriend noemt hem soms Sebastelini, maar dan antwoord zoontje standaard met: die is niet hier!
Hier een meisje onderweg en ik heb aan mijn man gevraagd te beloven dat wij haar nooit en te nimmer prinses zullen noemen! Ik krijg daar ook de kriebels van! Ot Lemmy is mijn pikkie hij luistert er ook echt naar, toch grote ergenis van mijn man! Familie noemt hem: Lemmel, Lemski, lemmekind of lieve lem. Buiten de laatste vind ik de rest verschrikkelijk maar ach ze zijn gek op hem Opa noemt hem trouwens grote vriend.
Dochter: spookje (omdat ze zo lekker ontdeugend kan doen) Zoon: hebben we eigenlijk geen bijnaam voor
Hahaha grappig dat sommige zo tegen prinses zijn. Ik noem die meid echt wel princess vanwege haar jurkjes en haar getuttel. Ze zegt zelf ook altijd 'ik ben heel mooi net als een echte princess'! Ik ben zelf ook niet van het zoetsappige hoor maar dat is mijn dochter nou eenmaal wel haha
Ik zeg werkelijk van alles. Mijn dochter is erg taalgevoelig en houdt erg van woordgrapjes, rijmen etc. Daar maak ik dan gebruik van om haar bv op te vrolijken of af te leiden.
Hier ook aapje. Of boefje en meisje. Eigenlijk noem ik haar alleen als ik boos ben bij haar naam. Bij opa is ze knackerbrödje.
Aap of apie, boef en snoepie. Maar vaker bij hun echte namen, de jongste wel afgekort (langere naam), de oudste niet afgekort.