Ik wil graag derde gaatjes in oren. Maar ik wil ze gevoelsmatig liever laten schieten dan piercen. Heb een piercing boven in oor en weet niet of ik dat nog een keer durf. Ben echt een schijterd. Voor degenen die heel recent een derde gaatje hebben laten zetten: kon je nog ergens schieten en is dat bevallen? Ik ken het advies over piercen maar wil dat dus het liefst in de wind slaan.
Ik heb een aantal weken geleden gaatje nummer 2 en 3 in beide oren laten schieten, bij een juwelier. Eerlijk gezegd heb ik er nooit over gehoord dat je die zou moeten piercen ipv schieten. Maar hier deden ze het dus wel en ik ben heel blij met het resultaat
Zolang het nog oorlel is en geen kraakbeen, kun je gewoon laten schieten. Dus een beetje afhankelijk van je oor en hoe de vorige twee gaatjes geplaatst zijn. Ik heb eind van de zomer mijn derde gaatje laten schieten, bij lucardi. Die bij mij wel langer voor ze genezen waren, dan de vorige twee gaatjes. Dus heb wel gemerkt dat ik dicht tegen het kraakbeen zat.
Bij jouw vaste juwelier (en die van mij ) voelen ze of het oorlel of kraakbeen is. Ik heb links daar mijn derde gaatje laten schieten. Niet te vergelijken met het schietpistool toen ik 15 was. Toen meermaals geprobeerd maar altijd ontstekingen. Net voor de eerste lockdown daar weer opnieuw eerste gaatjes laten schieten, na eerste lockdown tweede en daarna links een derde. Nergens last van. Nu moet ik wel zeggen dat ik enkel echt goud draag of zweerknopjes en mijn oorbellen niet wissel (draag ze dag en nacht) en braaf dik 8 weken de zweerknopjes heb laten zitten.
Ik weet niet eens of ze dat doen als je zwanger bent…. piercen sowieso niet Schieten weet ik niet, dus zou dat eerst even navragen Over het algemeen is het 3e gaat gewoon te schieten, daar zit meestal nog geen kraakbeen, Maarja ligt ook wel een beetje aan je oor
Ja ligt een beetje aan je oorlel. Hier ging het schieten van een 3e moeiteloos, maar bij dochter zit er kraakbeen en moet het een piercing worden, mocht ze dat willen als ze ouder is
Het hangt er inderdaad vanaf of er al kraakbeen zit of nog niet, dat verschilt per persoon. Bij mij begint kraakbeen laat, ik zou er zelfs nog een vierde gaatje in kunnen laten schieten. Ik heb het bij een piercingshop laten doen, maar ze heeft ze geschoten. Als het niet door kraakbeen is zal het sowieso heel anders zijn dan een helix laten zetten. Het geneest wel minder snel zo verder achterin je oorlel. Ik zit nu op vier maanden en aan een kant is het nog niet helemaal genezen.
Heb mijn derde gaatjes in 2019 laten schieten. Ging goed! Ligt er aan of het in je oorlel gaat of niet. Door kraakbeen is piercen beter.
Precies wat ik nodig had haha!! Ik draag ook enkel echt goud dus ik hoop dat het bij mij dan ook goed komt. Ik ga eens een afspraak maken zodra lijf het toe laat!
Heb er indertijd 8 laten schieten, zowel oorlel als bovenaan het oor in het kraakbeen? Nooit last gehad van ontstekingen of vergroeiingen, bultjes of wat dan ook - en ik spreek van 30 jaar geleden...
Vorige week mijn 3e laten schieten! Ik hield m’n hart vast voor de reactie van m’n moeder maar lekker toch gedaan
Hahaha jij ook zo'n moeder? Ik heb al jaren een 3e, maar die was dichtgegroeid, dus opnieuw laten schieten, ze vond het maar niks. Maar ze vond het nog veel erger toen mijn dochter met 10 jaar een 2e gaatje kreeg. En ze zou wat gewend moeten zijn, want mijn zusje heeft meerdere piercings.
Ik heb t gewoon laten schieten bij de juwelier. Zit bij mij geen kraakbeen daar. Deed wel flink wat dagen gruwelijk zeer.
Hahaha ja mijn moeder vond t ook zonde Maar ach t was geen tattoo. Dat had ze pas écht vreselijk ordi gevonden (dus die neem ik ook niet hahaha wil mama niet teleurstellen )
Mijn oma vond het ook erg toen ik een 2e liet schieten. M’n moeder was er ook niet blij mee maar vond het uiteindelijk goed Ik had m’n zusje zaterdags ge’appt: ‘hoe boos denk jij dat mama wordt als ik een 3e gaatje laat schieten?’