Hoe vaak spreken jullie af met vriendinnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fullhouse1981, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak spreken jullie af met vriendin(nen)

1. een keer per week

2. vaker

3. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Mijn vraag is eigelijk als volgt aan de mama's met kinderen en natuurlijk de bijkomende verplichtingen.

Hoe vaak spreken jullie af met vriendinnen voor koffie of iets anders?

Ik ben erg benieuwd. Ik zie mijn beste vriendinnen 1x per week. maar moet daarnaast 3 dagen werken, huishouden doen, kinderen vermaken. Mijn man is niet iemand die iets onderneemt in het huishouden. haha.

Soms is het best wel veel, maar ik zie het niet als een verplichting, maar voel me soms ook rottig als ik niets laat horen aan iemand.. heel vreemd :)

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    De vriendinnen die dichtbijwonen zie ik 1x per week á 1x per 2 weken.
    Ik kan overdag meestal wel (mits ik niks anders gepland heb) maar mijn vriendinnen werken en we spreken dan af op hun vrije dagen.
    s'Avonds kan ik helaas niet afspreken omdat mijn man dan niet thuis is.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik werk niet dus ik heb meer tijd.

Maar ik spreek meestal af zoals het uitkomt. De 1 heeft meer tijd dan de ander ( fulltime werken, 3 kids of gewoon erg druk) De donderdagavond is wel erg favoriet straks weer. Dan eerst even lekker de stad in en daarna een borrel.

Verder heb ik een vaste club forum vriendinnen en die spreek ik dagelijks heel vaak.

4. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    uhh een goede vriendin van mij is de buurvrouw van een paar deuren verder en die zie ik denk ik 3 keer per week...Andere vriendinnen misschien 1 a 2 keer per maand...Ben niet zo iemand die elke dag visite wil...
    Ik ben overigens thuismoeder

5. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Bij mij ligt het eraan, de ene keer een paar keer per week en dan een week niet!
    We hebben wel elke week contact...

6. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Mijn beste vriendinnen zie ik redelijk vaak, mijn beste vriendin heeft met een beste vriend van mijn vriend. Dus die zien we vaker, soms wel elke dag.

Mijn andere beste vriendin zie ik 2x per week en soms weken niet. We bellen en smsen wel. Maar soms dan lukt het gewoon niet om tijd te maken elkaar te zien.

Andere vrienden gemiddeld 1x per week. Ze komen langs, wij gaan langs:) Ligt ook aan de band die we met iemand hebben hoor;)!

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

de ene keer zien we mekaar 4keer per week en dan zomaar 3 weken niet

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook heel verschillend, soms een hele week elke dag en dan weer een tijdje niet.

Mijn beste vriendin (= mijn zusje) zie ik sowieso 2 x in de week (en dan nog 2 x als ze Milan thuis komt brengen van 't kdv). En een andere hele goede vriendin zie ik bijna altijd wel op maandag (dan zijn we allebei vrij). Verder gewoon wanneer 't uitkomt.

Vriendlief ziet zijn vrienden meestal 1 x in de week, dan gaan ze met z'n allen pokeren. En dan soms nog een keertje extra wat drinken ofzo.

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb 2 "beste" vriendinnen..Die spreek ik beiden 1-2 x per week.. Soms even vluchtig 1 bakje koffie maar soms ook een ochtend zwemmen, middagje intratuin oid. Vind het belangrijk om die contacten te onderhouden.

De vrienden/vriendinnen die ik daarnaast heb spreken we met verjaardagen, andere feestjes of als we gaan stappen.:)

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

het verschilt hier maar ik denk 1x in de 2 weken. Ik heb meerdere vriendinnen en ik verspreid het een beetje.
    De een heeft ook wat meer tijd de ene keer als de ander

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn beste vriendin woont 130 km verderop en zie ik dus één keer in de 2-4 weken...

12. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Okay :D

Soms moet ik echt tijd maken, vooral nu. Merk ik soms dat het wat lastig is de aandacht te verdelen.
    Ook vindt ik het wel fijn om 1 dag in het weekend voor onszelf te houden...
    de meeste van ons hebben nog geen kinderen en wonen nog thuis. (is niet erg hoor :) )

13. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat is bijzonder :) dat het zo goed stand houd in verband met afstand. vaak verwateren die dingen zo vlot.:x

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Het is wel veranderd sinds ik moeder ben geworden.
    ik probeer wel altijd contact te houden, in elk geval eens per 2 weken telefonisch, maar helaas zien we elkaar ongeveer 1 of 2 keer per maand. ik heb zo`n 5 heel goede vriendinnen dus dat is in elk geval elke week 1 of 2 afspraken. verder werk ik onregelmatig en mijn vriendinnen werken ook heel wat uurtjes per week en hebben ook kids..
    Ik voel me niet schuldig, het is niet anders. zij hebben precies hetzelfde, ook een druk leven.
    Daarin tegen zie ik mijn moeder ongeveer 4 keer per week en mijn andere familie (broer en zus en schoonouders en schoonfamilie) elke week. Dit vindt ik ook heel erg belangrijk om contact mee te houden.

15. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Poeh jeetje, wat goed van jullie!
    Ik zou vriendinnen op zich wel vaker willen zien, maar daar heb ik echt geen tijd voor. En dan heb ik niet eens kids.
    Ik werk 4 dagen in de week, en ongeveer 2 avonden. Verder ook nog een vast sportavondje. Sasman werkt heel veel, vooral in de zomer, dus ik ben blij als we dan samen een avondje hebben.
    Ik denk dat ik vriendinnen zo eens per maand zie ongeveer. En dan nog vriendinnen die verder weg wonen, die zie ik maar een paar keer per jaar.
    Mijn vriendinnen hebben het zelf trouwens ook erg druk, dus lastig met afspreken.

16. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    haha, het woord voor je vriend. SASMAN? :) leuk idee... maak ik van mijn man.. Josjeman :)

Maar nee, het schiet er hier niet bij in, maar ik vindt het ook echt iets wat ik zelf wil bijhouden. Soms tot het verschuiven toe van andere zaken :(
    Ik vindt mijn vriendinnen echt heel veel waard, merk ook wel dat er een aantal contacten verslappen. maar sommige blijven.

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    De contacten zijn niet verslapt, zo is het altijd geweest. Het zijn goede vriendinnen, ze zijn er als ik ze nodig heb en andersom ook zo.
    Maar ik ben blij als ik Sasman in deze maanden een avondje zie per week, dus die vriendinnen komen dan even op plek 2 ;)
    Wij hebben een eigen zaak, dus enorm druk. En ik werk daarnaast dus 4 dagen en in de avond werk ik ook voor mezlef zo'n 2 avonden per week. Daarnaast nog vaak trainingen. Nee echt, ik ben blij als ik een avondje op de bank kan hangen.
    Het werkt trouwens prima zo hoor, want vriendinnen hebben het zelf ook heel erg druk en als we elkaar dan zien is het altijd als vanouds gezellig en hebben we elkaar genoeg te vertellen.

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Gemiddeld heb ik 1x per maand visite van een vriendin.

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou bianca woont 2 huizen verder en we spreken zeker 3 a 4 x af in de week voor een bakkie koffie of een wandeling of saampjes de boodschappen doen... onze kids zijn bijna even uit dus das super leuk

20. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik heb 3 hele goede vriendinnen waar ik al jaren mee omga en die mij van haver tot gort kennen. Daarnaast een paar vriendinnen die mij oppervlakkig kennen. Maar ik ben dus een hele slechte vriendin :), soms zie ik ze weken niet. Wel houd ik vaak contact via mail, maar heb gewoon doorgaans geen tijd om wat af te spreken :). Gelukkig (denk ik toch) vinden mijn vriendinnen dit oké en doen ze eigenlijk hetzelfde. We doen het al jaren zo omdat we het te druk hebben. Ook toen we nog geen kinderen hadden. Wel zullen we altijd voor elkaar klaar staan als er iets is.

Deel Deze Pagina