Nieuwe babyset op oude tripptrapp?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Duchess, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kan een TrippTrapp over kopen voor een klein bedrag, maar hij is 6 jaar oud en ze hebben de babyset niet meer.
    Ik moet dan dus een nieuwe babyset kopen.
    Weetiemand of dat wel past, de nieuwe babyset op een oude stoel?
    Bedankt.

2. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar was ik ook heel benieuwd naar, dus ik lees mee!
    De stoelen zelf zijn idd wel redelijk makkelijk te scoren tweedehands, maar dan de assecoires nog...

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee, volgens mij kan het niet. De nieuwe beugel heeft zoals ik gezien heb (het was druk bij de prenatal, dus heb zelf even gekeken) meer bevestigingspunten dan de oude. (er stond daar toevallig een nieuwe en een oude)

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha heb dezelfde vraag, net een nieuwe babyset gekocht via mp nl... Zag er raar uit, maar heb er nog niets mee geprobeerd.

@TS er staan ook oude babysets op mp.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Volgens mij was het zo dat als de stoel van voor 2007 was het niet past op de een of andere manier. Maar ik kan het mis hebben.

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Lijkt me niet dat de babysets meer of minder bevestigingspunten heeft eigenlijk...
    Ik heb een stoel van 2009 en eentje pas gekocht. Beide stoelen zijn identiek. Daarom lijkt het me raar als het aan de babyset ligt. Lijkt me dan eerder dat de stoel van toen anders is.
    Maar goed; ben geen Stokke kenner. Zou bij Stokke zelf informeren!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    De oude stoel die daar stond had enkel 2 gleuven (voor de houten beugel, links en rechts, that's it) en de nieuwe had als ik het goed heb nog 2 kleinere gleufjes erbij.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Op de nieuwere stoelen passen oude en nieuwe beugels. Als je een stoel heb van bijv 2010 dan kun je kiezen of je een houten of een plastic erop wil dat past allebei. Maar dacht dat bij de veel oudere modellen dat weer niet past.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja idd, dat denk ik ook.

De stoel die ik wilde kopen is van 2004 of 2005. Volgens mij kan daar de nieuwe beugel niet op.

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Ja dat klopt.
    Dan zit het verschil hem dus in de stoel en niet in de babyset ;).

Bij een stoel met enkel 2 grote gleuven moet je dus een babyset kopen die daar geschikt voor is. Mijn oude babyset (de houten beugel) zal ook niet op die stoel passen want die bevestig je in de kleine gleufje die tussen de 2 groten zitten :p

11. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Denk ik dus ook niet. Maar tevens denk ik dus dat ook mijn oude babyset daar ook niet op kan!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zeer onverstandig om die te kopen dus. Jammer.
    Dan zal 'ie vast daarom ook zo goedkoop zijn haha.

13. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Als ie echt zo goedkoop is en in goede staat; dan is het misschien wel iets om te kopen voor langere termijn...
    Je kan hem makkelijk uit elkaar halen en op zolder leggen.
    Indien je 2 kindjes wil (of meer en het mag ook zo zijn dat dat allemaal kan), gebruik je er daarna toch 1 zonder babyset en 1 met. Tenminste hier dus nu wel.
    De stoel van Lotte is al best wat beschadigd; dat gaat vrij snel met die kids. Nu dus nieuwe stoel voor Daan erbij gehaald, daar zit nu de babyset op. En Lotte zit gewoon zonder.

14. dat probleem had ik dus ook, stokke stoel voor klein bedragje overgenomen met hele oude babyset.. (alleen beugel en riempje voor tussen de benen) en een nieuwe set past daar dus niet op (serienummer voor een bepaald getal, geloof voor 1000000 ofzo, staat op stokke website!)
    Maar hier scheelde het dat Jason er goed in zat, maar voor een volgend kindje koop ik wel een nieuwe stoel bij.

Deel Deze Pagina