waar kopen jullie kinderschoenen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaChantal, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    hoi hoi

ik vroeg me af waar jullie de schoenen voor je peuter/kleuter kopen?
    kleine meid heeft nieuwe schoenen nodig, maar ga eigenlijk altijd standaard naar dezelfde schoenenspeciaalzaak..
    Kopen jullie het ook wel eens bij schoenenreus/van haren/ bristol o.i.d. ? en hoe bevalt dat?

liefs

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik koop eigenlijk altijd per seizeon 2 paar echt goede kinderschoenen bij een speciaalzaak. Die zijn dan meestal rond de 60 a 70 euro. Daarnaast koop ik wel goedkopere schoenen voor erbij, leuk om te combineren met bepaalde outfits, maar deze schoenen trek ik dr niet elke dag aan. Vind er toch een heel kwaliteitsverschil tussen zitten. Ik heb laatst een paar schattige ballerina's gekocht bij de schoenenreus voor 30 euro, maar kijk wel echt heel goed of ze echt stevig zijn.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    ja ik zat nu ook te denken om een paar goede schoenen te kopen van speciaalzaak, en dan een paar goedkope erbij..maar ben zo bang dat dat dan tegenvalt in vergelijking met die dure..

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    schoenenreus - piet kerkhof - scapino of sterk afgeprijsde van een speciaalzaak.

5. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    sem hoeft nog geen schoentjes nu maar vind het erg belangrijk dat ze goede schoenen krijgt. natuurlijk kan afwisselen met een goedkope schoen voor een keertje (feestje ofzo) geen kwaad maar denk dat ik gewoon naar de speciaalzaak ga. in maastricht hebben ze erg veel leuks (walhalla voor kinderschoenen!)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Hier altijd schoenen van de speciaal zaak.

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hier ook altijd in ieder geval één paar schoenen, maar vaak ook meerdere paren van de schoenenspeciaalzaak. Mijn meiden dragen eigenlijk het meeste Clic! omdat dit merk het mooiste valt.

Soms slaag ik ook wel bij Piet Kerkhof (merk Kanjers, verkopen ze ook bij Ziengs) en dit seizoen zelfs bij Van Haren. Schattige schoentjes, helemaal leer (binnen- en buitenkant), goede zool en goede pasvorm. Die laat ik dan ook niet staan (30 euro) omdat ze toevallig bij Van Haren vandaan komen.

Ik vind het belangrijk dat ze goede schoenen dragen die van leer zijn, zowel aan de buiten als aan de binnenkant. Bovendien moeten ze natuurlijk ook nog leuk om te zien zijn, vandaar dat ik wel het meest bij de schoenenspeciaalzaak slaag ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Dat heb ik dus ook een beetje.
    Ook ik was van de week bij van haren om een kijkje te nemen en wat me daar opviel was dat de schoenen die helemaal leer waren allemaal heel grof waren

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik koop bij de speciaal zaak, maar nu zelfs bij een die Gespecialiceerde, omdAt hij erg brede voetjes heeft. Ik heb niet goede voeten en mijn man ook niet.
    Daarnaast wil ik zekerzijn datze goed passen en wil ik dat zijn voetjes goed opgemeten worden. Met voeten moeten ze een heel leven doen, dus ik wil ze zo goed mogelijke schoenen geven. Bij de speciaalzaak heb ik het idee dat je dat het beste kunt doen .

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik koop meestal bij vanharen/scapino. Wel de iets duurdere daar. Niet die van 10 euro. We hebben ook weleens van een schoenenspeciaalzaak gehad, maar die waren qua kwaliteit ook niet veel beter dan die van de vanharen. En dan koop ik liever 2a3 paren a 30 euro.

We hebben hier een kindje met zweet voeten, dus die erg plastic-schoenen van die winkels zijn hier een no-go. Maar een prijs categorie hoger gaat het goed.

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik koop per seizoen 2 paar goede kinderschoenen (+'s zomers 1 paar sandalen) in een schoenenspeciaalzaak waar ze ook BREEDTE opmeten en breedtematen verkopen. Trackstyle of Piedro is het dan meestal maar die maken tegenwoordig hele leuke maar vooral ook goed passende schoenen!

12. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij kopen de kinderschoenen bij Schuurman schoenen.

13. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Vaak is dat inderdaad wel zo, maar dat paar wat ik nu heb gekocht daar had zo van een duurder merk kunnen zijn. Ze liep er prima op, had een goede zool (niet te stroef maar ook niet te soepel). Dus ik had een keer een mazzeltje voor 30 euro ;)

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik koop ze bij de speciaalzaak.
    Daar heb ik gewoon een goed gevoel bij, er wordt goed naar het voetje gekeken.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier eigenlijk altijd geslaagd in dezelfde schoenenzaak. Hebben er ook maar één in het dorp. Komt ook steeds zo uit dat er daar 50 procent korting is als Levi nieuwe schoenen nodig heeft :D

Verder heb ik een paar schoentjes gehad van een vriendin die voor haar zoontje te klein waren ( en nog zo goed als nieuw )

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb tot nu toe de schoenen die ze het meest draagt gekocht bij Ziengs. Ik vind het wel belangrijk dat ze goede schoenen draagt, ik heb zelf ook altijd goede leren schoenen. De 'hoofd'-schoenen zou ik dus ook nooit bij van Haren of Scapino oid kopen.

Voor erbij heb ik wel slippertjes en regenlaarsjes. Vorig jaar had ik ook all stars en goedkope sandaaltjes van de Prenatal. Die laatste heeft ze heel veel aangehad, dus dit jaar ga ik ws wat betere sandaaltjes kopen.

17. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hier komen de schoentjes ook van schuurman schoenen vandaan,
    maar deze zomer maak ik denk ik een een uitstap naar een goedkopere schoenenwinkel voor een paar erbij.

Heb in ieder geval altijd 1 paar 'dure' schoenen meestal rond de 70 euro.

18. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    hier 2 kinderen met breede voeten dus altijd naar de speciaal zaak waar ze ook goed de breedte op meten. Waar ik dan meestal maar een paar per maat koop omdat ik het anders echt te duur vind voor de 3 mnd die ze er gem op loopt.

Ben zo 70 euro kwijt voor schoentjes en in de winter voor laarzen 90 euro. Zoon lief voor het eerst van de winter 2 paar ( 1 paar in de opruiming ) gekocht maar in de zomer wel voor zoon lief birckenstocks en crocks of slippers en voor dochter lief sandaaltjes helaas geen brickenstocks die maat heeft ze nog niet.

En probeer als dat zo uitkomt in de opruiming te kopen, maar lukt dat niet dan pech. Ik let dan liever op de kleding als die goedkoop is houden ( hema, h&m of in de opruiming ) ze lichamelijk niks aan over en slechte schoenen wel....

19. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij gaan ook naar een speciaalzaak. Mijn probleemvoeten zijn verwaarloosd en neem nu liever geen risico. Daarbij vind ik de kennis en ervaring daar erg prettig. Belangrijkste is dat er naar de breedte van de voet gekeken wordt. Geef liever nu een paar tientjes meer uit aan haar voetjes dan dat ze straks dezelfde nare steunzolen als haar mamma moet.

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier ook alleen speciaalzaak. Hier ook verwaarloosde probleemvoeten van mezelf inclusief pijnlijke knobbeltenen dus extra alert hier. Beide kinderen hebben ook van die rare platvoeten met de hoge wreef van mijn man. Best lastig om leuke schoenen te vinden die goed passen. Hier doet Develab (gemiddeld 100 euro per paar) het goed bij mijn zoon en mijn dochter heeft nu twee paar goed passende laarsjes van Clic en Brakkies (99,95 en 69,95). Wel eens geprobeerd trouwens, om schoenen te passen in de goedkopere winkels maar de schoentjes zaten gewoon niet goed bij mijn kinderen.

Deel Deze Pagina