Ben van plan om morgen of overmorgen eens lekker naar de kapper te gaan. Ik heb best wel dik en krullend haar, mijn haar is nu best zwaar. Mijn haar is nu tot iets over mijn schouders ongeveer, maar ik moet er weer even model in laten knippen. Alleen voor mijn gevoel is mijn kapsel altijd hetzelfde. Wat is nou een leuk, vlot kapsel voor krullend haar? Wie kan me helpen.
Hmmm.... Ik weet niet of ik je kan helpen. Maar ik herken je probleem. Ik heb ook dik en krullend haar en ik kom altijd op een bob-model met langere lagen uit. Dan krult mijn haar het mooiste en is het niet zo zwaar, Iedere keer als ik weer eens wat anders wil en een leuk model, dan is het het toch net niet...
Bekijk bijlage 469907 Hetzelfde probleem hier... Een Bob werkt hier niet, helaas, is mijn haar te dik voor en mijn krullen te grof. Ik kom ook niet verder dan een 'langer-dan-kort' koppie of lang. Op het moment dus ook lang en ben ik maar aan het vlechten geslagen of een staart of knot, zo saaaai
Het enige kapsel waarmee ik ook echt verschil zag, was toen ik een foto van Amélie mee had genomen, al ziet dat er met krullen natuurlijk anders uit dan op het voorbeeld. Voor de rest vind ik dat je bijster weinig verschil ziet met krullen, volgens mij heb je zo'n beetje de keuze uit: kort, halflang en lang, haha. Ik zal eens voor je zoeken, maar het probleem is altijd dat de voorbeeldkapsels in boeken e.d nooit natuurlijk krullend haar is. Krultang-krullen lijken er gewoon voor geen meter op.
Het probleem is ook, denk ik, dat al die mooie voorbeelden die je in de magazines ziet, 5 minuten voor het nemen van de foto gestyled zijn Een kapper zei me ooit eens, dat het wat die foto's betreft niet een kwestie is van hoe je het knipt, maar hoe je het styled. Ik ben zelf een fan van lang haar. Vind kort niet mooi en bij mezelf krijg ik dan meteen een ontplofte kop, a la Whoopie Goldberg. Wat lang haar betreft kun je het rond, recht of in een punt laten knippen en dan met of zonder laagjes. Mijn voorkeur gaat uit naar een punt en dan niet al te veel laagjes, want bij mij krijg ik dan een héél grote bos. Ik heb het achter in het midden dus het langs. Ik denk wel tot mijn taille. Maar aan de voorkant kan ik de twee kortste plukken nèt tot mijn kin trekken. Ik ben van het makkelijke, dus ik draag het afwisselend in een lage staart, half opgestoken, met een klem opgestoken of los. Ik doe er eigenlijk alleen maar kokoswax (Palmer's) in tegen het pluizen en om de krul er een beetje in te knijpen. Ik heb vrijdag een afspraak bij de kapper. Kan wel vragen of ze een foto wil maken. Mijn haar zit trouwens tussen krul en een flinke slag in. Soms ontstaat er een echte pijpenkrul
Lastig om inderdaad een mooi, kort kapsel te vinden voor krullend haar. Wel kan je hele leuke dingen met krullend haar doen qua styling. Op YouTube staan heel veel tutorials over vlechten en andere styling-manieren. En dat hoeft smorgens helemaal niet veel tijd te kosten. Bij mijn dochter doe ik gerust voor werktijd een 'ingewikkelde' creatie in haar haar en soms ziet het eruit alsof ik een half uur bezig ben geweest, terwijl het in de praktijk maar 5 minuten heeft gekost. Op die manier kan je van krullend haar hele mooie dingen maken. Dus als je geen kapsel kan vinden, is dat misschien ook een optie